Esileht Koolilaps gümnaasiumikohad,tallinnas

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 206 )

Teema: gümnaasiumikohad,tallinnas

Postitas:
Kägu

Vabandust, et pealkiri selline vigane (kuidagi tähthaaval sain üldse midagi sisestatud, totaalne error siin), teemaks siis gümnaasiumikohad pealinnas. Olen natuke mures, kas poeg saab kodulinnas sügiseks 2023 gümnaasiumikoha. Nüüd lähiaastatel on vist suuremad põhikooli lõpuklasside lennud, et konkurss nii suur. Eelmisel kevadel jäi meil üks sugulane, kel oli põhikooli lõputunnistusel kolm kolme, Tallinnas ilma kohata. Läks lõpuks hoopis ühte internaatkooli, seal oli kohti küll. Sõbranna laps ei saanud neljaviielise tunnistusega enda kooli sisse, seejuures ei olnud tegu mingi kesklinna eliitkooliga, lihtsalt üks tugevam Mustamäe kool. No sai õnneks ikka kõrvalkooli.

Nüüd mul juba väike mure. Poiss ei ole meil rumal, aga veidi laisk. Tunnistusel oli 1. trimestri lõpus kaks kolme, ülejäänud hinded neljad-viied pooleks enamvähem. Rahuldavad on eesti keel ja füüsika.  Oma koolis käib hetkel juba pidev survestamine, et kui hinded pole ainult 4-5, siis on ikka kahtlane, kas sisse saad. Kui varem said oma kooli neljaviielised katseteta sisse, siis nüüd muudeti korda ja kõik teevad katseid. Kuidas teiste põhikoolilõpetajate peredes? Kas kõigis koolides käib selline survestamine, et noored juba praegu veidi ärevil? Eks poiss tahaks muidugi enda kooli jääda (ei hakka siin hetkel selle kooli nime mainima), aga katsetab kindlasti ka mujale igaks juhuks. Kuhu katsetele teie üheksandikud minna plaanivad sel kevadel? Uurisin koolide kodukatelt, seekord on ikka eriti üle võlli.  Need, kes tahavad kõik katsed läbi käia, saavad seda teha kolm laupäeva järjest, sest G3, G4 ja riigigümnaasiumide ühiskatsed on kõik järjest laupäeviti.

+11
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Tallinnas avatakse sügisel 3 riigigümnaasiumit ja vähemalt hetkel pole kuulda olnud, et mõni praegune gümnaasium kinni läheks. Üle tuhande koolikoha tuleb juurde.

+9
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Arvesta sellega, et ka teiste maakondade lapsed teevad katsed nii Tallinna kui Tartu koolidesse.

Jah ajupesu käib aga enamus koole, kus ka gümnaasium koos põhikooliga, siis survestatakse lapsi oma kooli edasi jääma. Ei taheta muidugi käitumisprobleeemidega lapsi ja need vestlusele ei kutsuta.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ma alustaks hoopis sellest, et mis on takistuseks, et neljadele õppida? Testid tuleb ikka teha, kolmed näitavad lünki õppimises.

+4
-12
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

2022 kevadel juba minu lapse koolis kurdeti, et rekordarv katsetajaid on. Arvestades 2007 ja 2008 sündide arvu, on see arv vaid suurenemas … seega jah, sõel läheb paraku vaid tihedamaks. Kas Tln-s pole nii, et vähemalt Pelgulinna gümnaasiumis läheb avatava riigigümnaasiumi arvelt gümnaasiumioasa kinni? Seega päris nii ka pole, et lisandub meeletult täiendavaid kohti.

Mis mind aga isiklikult hämmastab, et sellistel koolidel nagu KSG ja Ühisgümnaasium lastakse mingeid müstilisi ühiskatseid korralda … vaadake selle kevade riigieksamite tulemusi ja saate isegi aru, et suur osa Tln gümnaasiumitest on paremate tulemustega kui need 2 kooli. Miks lastakse neil jätta mulje, et tegemist oleks nagu mingis mõttes eriliselt ihaldusväärsete koolidega? Mina soovitan küll kõigile, kel lapsed sel kevadel katseid peavad tegema, et tehke katsed võimalikult paljudes koolides. Ei tasu kindlasti põlata ka Lasnamäe-Mustamäe jms koole. Kui ikka lapsel pole kindlat soovi minna kuskile kutsekasse ametit õppima, siis las parem saavad keskharidust omandades 3 aastat mõtlemiseks juurde. Küll jõuavad ka peale gümaasiumit ametit õppida (kui ei peaks tõesti kõrgemaid ambitsioone tekkima). Kutsekate keskhariduse baasil paraku kuigi kaugele ei purjeta (üksikute eranditega muidugi).

+13
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mis mind aga isiklikult hämmastab, et sellistel koolidel nagu KSG ja Ühisgümnaasium lastakse mingeid müstilisi ühiskatseid korralda … vaadake selle kevade riigieksamite tulemusi ja saate isegi aru, et suur osa Tln gümnaasiumitest on paremate tulemustega kui need 2 kooli. Miks lastakse neil jätta mulje, et tegemist oleks nagu mingis mõttes eriliselt ihaldusväärsete koolidega?

Mis mõttes “lastakse”? Kes peaks keelama või ette kirjutama, kellega koos kool katseid teha soovib? Koos teevad katsed need koolid, mille potentsiaalsed õpilased on sama seltskond – ja KSG, TYG ning Westholm on sellised koolid. Miks? Asukoht on kesklinn, seega sobivad hästi igast ilmakaarest tulijatele. Ilmselt võlub noori või nende vanemaid ka koolide tiba pikem ajalugu ning isikupärasemad hooned.

Gümnaasiumikatsed on väga ebameeldiv periood nii noore kui lapsevanemate elus – väga palju stressi, mingi kogus juhust ja õnne, igipikk ootamine. Soovitan teha mitte ainult plaan B, vaid ka plaan C, isegi kui õpilane on tubli ja heade hinnetega. Ära saab alati öelda ning pikk ja vaevaline protsess võib mõne noore närvid läbi kõrvetada ning mõjutada tulemusi.

+10
-7
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

2022 kevadel juba minu lapse koolis kurdeti, et rekordarv katsetajaid on. Arvestades 2007 ja 2008 sündide arvu, on see arv vaid suurenemas … seega jah, sõel läheb paraku vaid tihedamaks. Kas Tln-s pole nii, et vähemalt Pelgulinna gümnaasiumis läheb avatava riigigümnaasiumi arvelt gümnaasiumioasa kinni? Seega päris nii ka pole, et lisandub meeletult täiendavaid kohti.

Pelgulinna gümnaasiumi kodulehet küll ei tea midagi gümnaasiumiosa kinniminekust – https://www.tallinn.ee/et/pelgulinna/vastuvott-x-klassi.

Riigigümnaasiumitesse on kokku planeeritud 3060 kohta. Ehk siis ühte lendu kokku 1020 uut koolikohta.Ma ei tea, kas see number on nüüd meeletu või mitte, aga päris pisikeseks seda ka just pidada ei saa. Eriti kui arvestada, et aastal 2007 sündis Eestis tervelt 878 last rohkem kui aastal 2006 ja aastal 2008 1151 last rohkem kui aastal 2006.

 

+6
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Huvitav, kust need avatavad riigigümnaasiumid endale õpetajad leiavad? Praegusedki gümnaasiumid on ju õpetajate leidmisega totaalses hädas. Ise vist eelistaks küll avatavale riigigümnaaiumile mõnd juba toimivat ning end mingilgi määral tõestanud gümnaasiumi.

+7
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Huvitav, kust need avatavad riigigümnaasiumid endale õpetajad leiavad? Praegusedki gümnaasiumid on ju õpetajate leidmisega totaalses hädas. Ise vist eelistaks küll avatavale riigigümnaaiumile mõnd juba toimivat ning end mingilgi määral tõestanud gümnaasiumi.

Arvata on, et osa õpetajaid tuleb praegustest gümnaasiumitest. Kes ei tahaks uues ilusas hoones ning paremates tingimustes töötada. Lisaks saab tunde ainult gümnaasiumile anda. Ja õpilase poole pealt tundub mulle, et riigigümnaasiumid pakuvad rohkem valikuid ja suundi. Pluss jällegi ilus uus maja.

+4
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Soovitan minagi teha plaan C ja D ja olla valmis plaaniks E, lihtsalt nii saab stressi madalamal hoida, sest see stressamine algab kevadest ja kestab, vaat et augusti keskele välja. Minu ühe 3 tütar käib nüüd 40km kaugemal gümnaasiumis, elab õpilaskodus, trennides käib kodulinnas 2x ndls. On väsitav aga selline oli tema valik kutsehardiduskeskuse ja gümnaasiumi vahel ja mitte loobuda oma hobist.  Ja see õnnetu 3 lõputunnistusel on praegu  10.klassis tal 4 ja 5… ohhjah, kusjuures see kool, kus ta nüüd käib, on teinud paremad riigieksamid kui need kaks kooli, kuhu teda kodulinnas vastu ei võetud.

+5
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu jaoks on kummaline, et teemaalgataja lapsel on kolmed, aga selle asemel, et aidata tal neis ainetes paremaks saada, siis teemaks on kuidas nende hinnetega sisse saada? Tegelikult peaks keskenuma sellele, et aidata last paremini õppida, sest heade hinnetega noor ei tunne katsete ees ärevust, sest ta on hästi ette valmistatud.

Survestamine toimub enamasti vanemate poolt ja on parem, kui ollakse toetavad ja vaadatakse mida nõrgemate ainetega peale hakata, kas võtta eraõpetaja, kasutada ettevalmistuskursuseid või ise istuda kõrval ja õpetada. Enesekindel noor ei põe ärevust ja tema toetamine peaks nr 1 prioriteet. Lisaks annavad õpetajad konsultatsioone ja neis võiks kindlasti osaleda. Nutitelefonid ja arvutid võiks lõpuklassides tahaplaanile jääda, tervislik toit, liigutamine ja hea uni tagavad head tulemused õppimises ja edasijõudmises.

+4
-17
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Õpetajad on korduvalt rääkinud, et üheksandas klassis on tähtis keskendumine, samuti kooli ja kodu koostöö, aga mingil müstilisel kombel lastakse noortel õppimine juba esimesel trimestril käest ja pärast kurdetakse, et kuhugi ei saa sisse. Üheksandikel on nii palju võimalusi kohe hästi õppida ja kui esimesel trimestril on kehvad hinded, siis tuleks end kokku võtta ja pingutada paremate hinnete nimel. Kui just ei ole olümpiaadi kohta näidata ja puhas viieline, siis koolid kutseid ei saada ja ülejäänud peavad testidele lootma. Testide jaoks on vaja iga päev süsteemselt ja põhjalikult õppida, kui saadakse kehvem hinne, minna õpetaja juurde ja küsida nõu kuidas puudujäägid parandada. Enamus koolidel on lisaks testidele vestlused, ma tõsiselt imestan, et lapsi nendeks ette ei valmistata, see võtaks paar tundi, aga annaks hea tulemuse. Gümnaasiumid ei taha näha loherdavaid noori kes ei tea miks nad ei pinguta ja kuhu edasi tahaksid jõuda. Üheksanda klassi õpilased on sellised vanuses, et peaksid mõistma, et niisama olemisest ei piisa, peab tekkima vastutustunne teo ja tagajärje vahel. Kui õpid kehvasti, siis ei saagi gümnaasiumi, lihtne.

+8
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Huvitav, kust need avatavad riigigümnaasiumid endale õpetajad leiavad? Praegusedki gümnaasiumid on ju õpetajate leidmisega totaalses hädas. Ise vist eelistaks küll avatavale riigigümnaaiumile mõnd juba toimivat ning end mingilgi määral tõestanud gümnaasiumi.

Arvata on, et osa õpetajaid tuleb praegustest gümnaasiumitest. Kes ei tahaks uues ilusas hoones ning paremates tingimustes töötada. Lisaks saab tunde ainult gümnaasiumile anda. Ja õpilase poole pealt tundub mulle, et riigigümnaasiumid pakuvad rohkem valikuid ja suundi. Pluss jällegi ilus uus maja.

krt, pidin ma seda teemat nüüd lugema … läksin kohe nende avatavate riigigümnaasiumide lehtedele kolama ja mida ma näen – minu lapse hüper-super klassijuhataja juba ühes neist juhtõpetajana hingekirjas + veel üks õpetaja samast koolist. oehh, ma olen niii tige-kade praegu 🙁

+5
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

krt, pidin ma seda teemat nüüd lugema … läksin kohe nende avatavate riigigümnaasiumide lehtedele kolama ja mida ma näen – minu lapse hüper-super klassijuhataja juba ühes neist juhtõpetajana hingekirjas + veel üks õpetaja samast koolist. oehh, ma olen niii tige-kade praegu ????

Direktor ja juhiabi on ka samast koolist. Eks direktor läks ja võttis oma meeskonna kaasa.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

ma olen niii tige-kade praegu ????

Imelik väljendus? Saan aru, et kahju ja kurb heast klassijuhatajast ilma jääda, aga “tige-kade”?

+1
-6
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu jaoks on kummaline, et teemaalgataja lapsel on kolmed, aga selle asemel, et aidata tal neis ainetes paremaks saada, siis teemaks on kuidas nende hinnetega sisse saada?

Minul olid palju kehvemad hinded tunnistusel, aga ma ei kujuta küll ette, kuidas vanemad oleksid saanud mind aidata. Esiteks, hinded olid halvad mitte seetõttu, et ma rumal olnuks, vaid seetõttu, et huvi oli mujal. Mul oli hea pea ja tegin nii mõneski aines täpselt nii palju, et välja ei kukkunud. Teiseks, mu vanematel oli põhiharidus, nad ei oleks osanudki mind aidata. Kolmandaks, mul on tänaseks magistrikraad TÜ-st. See tähendab, et suudan ja oskan pingutada küll, kui motiveeritud olen. Üldhariduskool ei olnud minu jaoks motiveeriv ja see tuli lihtsalt kuidagi läbida ja üle elada. Seega, mida toredam lapsel koolis on, seda motiveeritum ta on seal ka õppima.

+11
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu jaoks on kummaline, et teemaalgataja lapsel on kolmed, aga selle asemel, et aidata tal neis ainetes paremaks saada, siis teemaks on kuidas nende hinnetega sisse saada?

Minul olid palju kehvemad hinded tunnistusel, aga ma ei kujuta küll ette, kuidas vanemad oleksid saanud mind aidata. Esiteks, hinded olid halvad mitte seetõttu, et ma rumal olnuks, vaid seetõttu, et huvi oli mujal.

Kui huvi on mujal, siis on vaja selgeks teha, et kas see huvi kaalub üles ülejäänud hariduse? Kui huvi on olulisem, siis tulebki oma huvile järgneda ja hiljem paistab, kas see huvi toob leiva lauale ja õnne õuele. Milleks selliste õpilastega tegeleda kelle “huvi” on mujal?

+5
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minul olid palju kehvemad hinded tunnistusel, aga ma ei kujuta küll ette, kuidas vanemad oleksid saanud mind aidata. Esiteks, hinded olid halvad mitte seetõttu, et ma rumal olnuks, vaid seetõttu, et huvi oli mujal.

Kui ikka pead on, siis aidata saab nii, et kord majja lapsega, olgu hinded korda tehtud. Kui sul omal ka lapsed juba, siis vast ei pea küsima, kuidas.
Sinu ajal oli konkurents väiksem ja said oma hea pea najal lõpuks magistrini ära purjetada. Tänapäeva lapsed ei pruugi saada

+7
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

15-16-aastaselt ei pruugita olla veel valmis pingutama võrdväärselt kõigis ainetes. On loomulik, et laps avastab mingid oma tugevused ja huvid, ained, millele pühendabki väga palju rohkem aega ja tähelepanu, sest need süvitsi huvitavad teda, ja siis ei pruugi kõigil olla ressursse, et veel ka mittehuvitavates ainetes tingimata “nelju” saada. “Kolm” ei ole ju mitterahuldav, “kolm” tähendab, et oskab minimaalsel vajalikul määral. Kui laps on nt veendunud humanitaar, siis ei näita ausad “kolmed” reaalainetes kindlasti seda, et tegu on kutsekamaterjaliga või et selline noor ei peaks vägagi hästi sobima gümnaasiumisse või ülikooli. Ma ei tea, kas parem ülikoolimaterjal oleks laps, kes teeb kõike võrdväärse leigusega “neljadele”, või laps, kes on ülihea näiteks reaalainetes, õpib neid iseseisvalt juurde jne, kuid nt keeltele nii palju tähelepanu enam pühendada ei jaksa ja neis lepib “kolmedega”.

+8
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kummaline ja arusaamatu on see praegusaja Eesti noorte ja nende vanemate hirmus stressamine ja rebimine selle nimel, et inimesel lubataks hakata omandama keskharidust.

Kas tõesti riik ei taipa, et 9 klassi haridusest ei piisa tänapäevases keerulises ühiskonnas hakkama saamiseks?

Olen ise omandanud keskhariduse 1990-ndatel, mil keskkooli võis põhimõtteliselt astuda iga noor, kes vähegi oskas, sai ja suutis. Hädasti oleks nüüd vaja samasugune olukord taastada!

Mul on sõbranna, kes 18-a kaotas ema, ning pidi seetõttu keskkoolist ära tulema ja oma elu peale hakkama. Nüüd on ta siiani põhiharidusega ja vähese hariduse tagajärjed annavad siiani kõvasti tunda. Ka kutsekat pidi ta üsna kaua otsima, kuna suurem osa neist on mitte põhihariduse, vaid keskhariduse baasil. Lisaks annab kutsekas keskhariduse küll, ent viimase kvaliteet jätab soovida (kuna põhirõhk on seal ikkagi ameti õppimisel).

Lisaks kehtib, nagu igal pool elus, siingi põhimõte – palju tahad, vähe saad. St, peaaegu mitte kunagi ei omandata õpitavast 100%, vaid ikka vähem. Ehk teisisõnu, saades 9 kl hariduse tunnistuse, tähendab see, et noor on omandanud õppekavast näiteks ütleme 65-86%. Paljud põhiharidusega inimesed ei oska isegi tavateksti vigadeta kirjutada, nende seas on levinud nt ilmaütleva käände kirjutamine 2 T-ga (ütlematta, arvamatta) jms. Sama lugu ka muude teadmistega.

Alles gümnaasiumi lõpetamisel võib enam-vähem kindlalt väita, et see inimene on omandanud põhihariduse õppekava 100%.

Kas oleks võimalik koostada rahvaalgatus e petitsioon, muutmaks gümnaasiumiharidus rahvahulkadele kättesaadavaks? Seda oleks ikka kohe väga vaja.

+7
-7
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kummaline ja arusaamatu on see praegusaja Eesti noorte ja nende vanemate hirmus stressamine ja rebimine selle nimel, et inimesel lubataks hakata omandama keskharidust.

Kas tõesti riik ei taipa, et 9 klassi haridusest ei piisa tänapäevases keerulises ühiskonnas hakkama saamiseks?

Olen ise omandanud keskhariduse 1990-ndatel, mil keskkooli võis põhimõtteliselt astuda iga noor, kes vähegi oskas, sai ja suutis. Hädasti oleks nüüd vaja samasugune olukord taastada!

Mul on sõbranna, kes 18-a kaotas ema, ning pidi seetõttu keskkoolist ära tulema ja oma elu peale hakkama. Nüüd on ta siiani põhiharidusega ja vähese hariduse tagajärjed annavad siiani kõvasti tunda. Ka kutsekat pidi ta üsna kaua otsima, kuna suurem osa neist on mitte põhihariduse, vaid keskhariduse baasil. Lisaks annab kutsekas keskhariduse küll, ent viimase kvaliteet jätab soovida (kuna põhirõhk on seal ikkagi ameti õppimisel).

Lisaks kehtib, nagu igal pool elus, siingi põhimõte – palju tahad, vähe saad. St, peaaegu mitte kunagi ei omandata õpitavast 100%, vaid ikka vähem. Ehk teisisõnu, saades 9 kl hariduse tunnistuse, tähendab see, et noor on omandanud õppekavast näiteks ütleme 65-86%. Paljud põhiharidusega inimesed ei oska isegi tavateksti vigadeta kirjutada, nende seas on levinud nt ilmaütleva käände kirjutamine 2 T-ga (ütlematta, arvamatta) jms. Sama lugu ka muude teadmistega.

Alles gümnaasiumi lõpetamisel võib enam-vähem kindlalt väita, et see inimene on omandanud põhihariduse õppekava 100%.

Kas oleks võimalik koostada rahvaalgatus e petitsioon, muutmaks gümnaasiumiharidus rahvahulkadele kättesaadavaks? Seda oleks ikka kohe väga vaja.

Eesti riigil olevat eesmärk, et väga suur % inimestest (70-80-90? ma ei mäleta) oleks kõrgharidus. Samas kõrghariduse kohti võrreldes 1.klassi minevatega on 25%.   ????

Et kui petitsioon teha, siis mina oleks allakirjutaja küll.

+1
-8
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

teemaalgataja lapsel on kolmed, aga selle asemel, et aidata tal neis ainetes paremaks saada, siis teemaks on kuidas nende hinnetega sisse saada?

Hinded ei pruugi peegeldada tegelikke teadmisi ja enamikus gümnaasiudes teavad sissesaavate õpilastega tegelevad pedagoogid seda väga hästi.

+10
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Eesti riigil olevat eesmärk, et väga suur % inimestest (70-80-90? ma ei mäleta) oleks kõrgharidus. Samas kõrghariduse kohti võrreldes 1.klassi minevatega on 25%

A kes keelab Eestist väljaspool olevates kõrgkoolides õppida?

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Eesti riigil olevat eesmärk, et väga suur % inimestest (70-80-90? ma ei mäleta) oleks kõrgharidus. Samas kõrghariduse kohti võrreldes 1.klassi minevatega on 25%

A kes keelab Eestist väljaspool olevates kõrgkoolides õppida?

Täpselt samad sõnad, et vali mõni Samoa või Usa erakõrgkool ja õpi palju soovid.

Siin teemas kipub paljudel lapsevanematel teema ühte auku minema, et “süsteem on süüdi”, “õpetajad on süüdi”, “lapsel on teised huvid” ja muud absurdsed vabandused. Üldiselt on nii, et õpetaja ei jäta nelja panemata kui ta näeb, et õpilane pingutab teadmiste saamiseks ja tahab edasi jõuda. Ma olen näinud ajukahjustusega õpilast kes pidi uuesti lugema ja kirjutama õppima, ometi lõpetas ta üheksanda klassi viitega ja sai eesti keele eksami 96%. Kui igati terve õpilane vingub oma kolmede üle, siis tuleb lapsevanemana ausalt öelda, et sa ei pingutanud piisavalt, et paremaid hindeid saada. Samuti peaksid lapsevanemad mõistma, et paljud ei lähegi kõrgkooli, vaid õpivad ameti kutsekeskkoolis ja saavad seal gümnaasiumihariduse, nemad on samuti väga olulised. Alati on parem tubli spetsialist kui paberiga inimene kes ei tea mida tahab ja ei kavatsegi edasi õppida. Milleks gümnaasiumisse minna kui ülikooli ei minda?

Vinguda koolisüsteemi ja lapse pingutuse puudumise üle on naljanumber, sellised inimesed jäävadki alatiseks kõike kritiseerima selmet peeglisse vaadata.

+9
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Eesti riigil olevat eesmärk, et väga suur % inimestest (70-80-90? ma ei mäleta) oleks kõrgharidus. Samas kõrghariduse kohti võrreldes 1.klassi minevatega on 25%

A kes keelab Eestist väljaspool olevates kõrgkoolides õppida?

Äkki meie üleüldine elatustase keelab ?

+3
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

15-16-aastaselt ei pruugita olla veel valmis pingutama võrdväärselt kõigis ainetes. On loomulik, et laps avastab mingid oma tugevused ja huvid, ained, millele pühendabki väga palju rohkem aega ja tähelepanu, sest need süvitsi huvitavad teda, ja siis ei pruugi kõigil olla ressursse, et veel ka mittehuvitavates ainetes tingimata “nelju” saada. “Kolm” ei ole ju mitterahuldav, “kolm” tähendab, et oskab minimaalsel vajalikul määral. Kui laps on nt veendunud humanitaar, siis ei näita ausad “kolmed” reaalainetes kindlasti seda, et tegu on kutsekamaterjaliga või et selline noor ei peaks vägagi hästi sobima gümnaasiumisse või ülikooli. Ma ei tea, kas parem ülikoolimaterjal oleks laps, kes teeb kõike võrdväärse leigusega “neljadele”, või laps, kes on ülihea näiteks reaalainetes, õpib neid iseseisvalt juurde jne, kuid nt keeltele nii palju tähelepanu enam pühendada ei jaksa ja neis lepib “kolmedega”.

Eesti riigis on humanitaare kordades rohkem kui neid vajame ja milleks lõpetada ülikool erialal mis tööd ei anna? Paljud filoloogid, kui nad õpetajad ei taha olla, töötavad müüjate või koristajatena. Muidugi on need tööd olulised, aga enne ülikooli eriala valimist võiks lapsevanem reaalselt lapsele selgitada, et tööd ei pruugi ta sel erialal saada ja peab leppima muu tööga. Kas õpilane on nõus lihtsama tööga leppima? Usa ülikoolides on sadu pehmeid erialasid, aga enamus lõpetanuid pehmete erialadega seal tööd ei leia ja paljud õpivad ümber vastavalt tööturu vajadusele.

+7
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Eesti riigil olevat eesmärk, et väga suur % inimestest (70-80-90? ma ei mäleta) oleks kõrgharidus. Samas kõrghariduse kohti võrreldes 1.klassi minevatega on 25%

A kes keelab Eestist väljaspool olevates kõrgkoolides õppida?

Äkki meie üleüldine elatustase keelab ?

Mis elatustase, me elame paremini kui enamus inimesi maailmast ja selle rahaga saab välismaistes ülikoolides hästi õppida. Üliõpilaste töökoormus mujal riikides 3-5 tundi päevas on väga tavaline ja kolm aastat õppida ei ole mingi probleem kui teadustööd ei taha teha. Viriseda osatakse siin hästi, aga uurida võimalusi oma lapsele, seda ei taheta. Kas foorumi postitajad peavad lapsele võimalused kandikuga ette tassima, aga samal ajal ei taheta isegi viletsate hinnetega tegeleda.

Tuleb arvesse võtta, et Eesti ülikoolid on edetabelites üsna kehvadel kohtadel ja Eesti ülikool ei ole mingi imekoht kus õppida. Helgemad Eesti lõpetajad pürgivad kõik maailma parimatesse ülikoolidesse ja taotlevad stipendiumi, aga seda saab teha kõigis ülikoolides. Tuleb lihtsalt konkureerida kümnete tuhandete India ja Hiina lõpetajatega.

+4
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Me ei räägi siin helgetest peadest vaid keskmisest tavaliselt põhikooliõpilastest.

+3
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

15-16-aastaselt ei pruugita olla veel valmis pingutama võrdväärselt kõigis ainetes. On loomulik, et laps avastab mingid oma tugevused ja huvid, ained, millele pühendabki väga palju rohkem aega ja tähelepanu, sest need süvitsi huvitavad teda, ja siis ei pruugi kõigil olla ressursse, et veel ka mittehuvitavates ainetes tingimata “nelju” saada. “Kolm” ei ole ju mitterahuldav, “kolm” tähendab, et oskab minimaalsel vajalikul määral. Kui laps on nt veendunud humanitaar, siis ei näita ausad “kolmed” reaalainetes kindlasti seda, et tegu on kutsekamaterjaliga või et selline noor ei peaks vägagi hästi sobima gümnaasiumisse või ülikooli. Ma ei tea, kas parem ülikoolimaterjal oleks laps, kes teeb kõike võrdväärse leigusega “neljadele”, või laps, kes on ülihea näiteks reaalainetes, õpib neid iseseisvalt juurde jne, kuid nt keeltele nii palju tähelepanu enam pühendada ei jaksa ja neis lepib “kolmedega”.

Mul just selline poeg ongi. Mates, keemias, füüsikas paras puupea aga lemmikaines Eesti paremate seas ja seega ülikoolis sees ilma eksamiteta.  Eks ta peab nüüd ise tõestama, et oli seda eelist väärt.

+8
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Me ei räägi siin helgetest peadest vaid keskmisest tavaliselt põhikooliõpilastest.

Minu ühe lapse piirkonnakoolis lõpetas ainult kolm õpilast paari kolmega, teised said kõik sisse erinevatesse gümnaasiumitesse. Ma arvan, et sa ei räägi keskmisest, vaid keskmisest nõrgemast ja neile on ju Eesti riigis tasuta valikud olemas, kutsekeskkoolid, progümnaasium ja palju muid valikuid. Kui õpilasel on kolmed, siis ta ei olegi gümnaasiumiks sobiv, igas ühiskonnas on nõrgemad ja tugevamad, igaüks peaks tegema valikud vastavalt oma võimetele.

+3
-12
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 206 )


Esileht Koolilaps gümnaasiumikohad,tallinnas