Huvitav, kui õpetaja saaks palka 3000 eurot, kas siis ei oleks töö raske ja keegi ei põleks läbi. Kas raha on ainuke faktor, mis õpetaja tööle paneb?
Selleks, et raha ei motiveeriks, peaks inimene alustuseks ise piisavalt rikas olema. Enamik inimesi ei ela siiski selleks, et tööd teha, vaid teevad tööd selleks, et elada.
Aga kui konkreetselt kõrgemast õpetajate palgast rääkida, siis motiveeriks kõrgem palk rohkemaid inimesi seda elukutset valima ning koolid saaks valida omale parimad õpetajaid. Ning samuti võimaldaks piisava arvu õpetajate olemasolu neil väiksema koormusega töötamist. Ehk siis läbipõlemist oleks samuti vähem.
ja kui mõelda nii, et ASÕP registris on üle 3000 inimese, kes on valmis ja võimelised õpetajatena töötama, siis motiveerivama palga ja mõistlikuma koormuse korral tuleks neist arvestatav osa ehk ka põhitööna kooli tagasi.
Kunagi uurisin neid võimalusi teha nö tööampse õpetajana. Paremat palka kui päriselt koolis töötades kuskil ei pakutud, pigem ikka kehvemat. Siin taga on see, et kool ei saa rohkem asendusõpetajale maksta ja asendusõpetajate võrgustike ülevalpidajad tahavad ka mingisugust teenistust. Samuti ei nõutud enda registreerimiseks õpetajakutset ja vist ka mitte magistrikraadi.
Mina olen üks neist, kes teeb õpetajate arvu suuremaks. Ma vastan õpetaja kvalifikatsioonile, mul on kutse ja vastav haridus. Ma isegi töötan koolis, kuid väga väikese koormusega. Tean endasuguseid veel palju. Me teeme põhitööna hoopis midagi muud. Meid tõesti ei motiveerigi õpetajana töötamisel palk, sest põhitööga teenime paremini ja kergema vaevaga (mis sellest, et põhitööl ei ole pikka puhkust). Meile lihtsalt meeldib õpetada, teeme seda missioonitundest nagu teised on abipolitseinikud või vabatahtlikud päästjad. Aga olles õpetajatööd isiklikult teinud, ei kibele kuidagi koormust suurendama. Ja kui kool ei suuda tulla vastu tunniplaane meiesugustele sobivaks tehes, siis me loobume üldse. Sest leiva toob lauale põhitöö ja eraelu on meil siiski ka. Aga koolis on siiski vaja ka neid põhikohaga õpetajaid, kes on igapäevaselt koolis, kes saaksid anda oma tunde siis, kui meile ei sobi ja kes oleksid nõus klassijuhataja lisatööga.