Hiljem ju toodi välja, et mingi umb 14000 matemaatika eksami tegeijast kukkus läbi mingi 3200 ehk umb 21%. Palju nö eelnevatel, pole jäänud silma. Samas keskmine tuli 65%, mis jälle kõrgem kui viimased aastad.
Lihtsalt mõnedes koolides, klassides oli see läbikukkunute % pooled. Mis minu jaoks siiski näitab see ka kooli/õpetajate puudujääke (on see siis koroonaajastust teadmsite mahajäämus v või otseselt mitte) . Ei paneks selle “süü” ainult õpilaste (või nende lastevanemate) peale. Pääsküla kool oli vist üks esimesi, mis välja toodi ja mulle silma jäi. Samas tean kooli, kus vee ltalvel oli 9 kl matemaatika tase lastel nõrk, aga tänu (sai naru, et lastevanemate) leitud eraõpetaja (tudengi) tööle polnduki vist läbikukkujaid või 1-2 (paraleele ju mitu ehk % ei saanud olla kõrge). No ei usu, et “mitte õppida tahtvad” lapsed järku paari kuuga mitteõppivatest lastest üliagarad õppijad said. Midagi oli eelnvas õpetamistöös valesti või ammu “nugade peale” läinud, et suuremos klassist eelnevalt hädas oli.
Huvitav, kas nendes klassides oli suurem läbikukkujate protsent, kus matemaatikat õpetas keegi, kes õpetajaks tegelikult ei kvalifitseeru ja/või ei olegi iial matemaatikat kõrgkoolis õppinud?
Kui te kooli kodulehe lahti võtate ja sealt õpetajate nimesid loete, kas te siis mõtlete, et võibolla veerand kuni kolmandik neist tegelikult ei kvalifitseerugi õpetajaks? Õpetajal peaks olema magistrikraad ja õpetajakutse (ja eesti keele oskus). Kummalisel kombel ei nõuta, et õpetajal oleks kõrgharidus õpetatavas valdkonnas. Aga reaalselt töötab koolides hulk õpetajaid, kellel pole õpetajakutset ega magistrikraadi, mõnel pole isegi kõrgharidust. Töökuulutusi sirvides on pilt selline, et koolid ei nõuagi kandidaadilt eriti midagi, peaasi, et mõni tuleks. Kui kandidaate tuleb rohkem, siis võetakse muidugi kompetentseim (vähemalt loodan), aga kui ei tule? Siis õpetabki 9. klassile matemaatikat võibolla mõni küünetehnik või näiteks riigiteaduste lõpetaja. Nad võivad olla väga kenad inimesed, aga kas nad suudavad matemaatikat õpetada?