Esileht Koolilaps Põhikooli lõpueksamid 2023, palju läbikukkujaid olnud ja mis koolides?

Näitan 6 postitust - vahemik 61 kuni 66 (kokku 66 )

Teema: Põhikooli lõpueksamid 2023, palju läbikukkujaid olnud ja mis koolides?

Postitas:
Kägu

Muidugi õpitakse seal süvendatult, ainetunde on rohkem, grupid eraldi tasemete järgi jne

Millises katsetega või mitte katsetega koolis on matemaatikas või eesti keeles eraldi tasemetele grupid? Esimest korda kuulen, et kuulen sellist asja. Kust võtab munitsipaalkool ressursse, et sellist õpet korraldada?

Tartus tavalises piirkonnakoolis on matemaatika tasemerühmades alates 6. või 7.klassist, ei mäletagi enam täpselt. Kuna paralleele on 4 (mõned aastakäigud lausa 5), siis läbi kogu lennu komplekteeritakse tasemerühmad, 4 erinevat.

See pole küll gruppideks jagamine, õpet antakse ikka tervele klassile korraga. Aga üldiselt tundub hea lähenemine. Kuidas seal koolis põhikooli lõpueksamid läinud on? Ja kas Tallinnas ka mõni kool sellist asja harrastab?

Minu lapse Tln põhikooli osas jaotati küll ühel hetkel matemaatika ja keeletundides olemine pigem taseme järgi, mitte ei olnud tund klassi kaupa. Aasta alguses tehti kõigile mingi test ja siis jagunes pooleks, natuke tugevam ja veidi nõrgem. Lisaks siis oli mõni päris väikeklassis, kus sai veel omamoodi.

Väga normaalne ju.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Huvitav, kas nendes klassides oli suurem läbikukkujate protsent, kus matemaatikat õpetas keegi, kes õpetajaks tegelikult ei kvalifitseeru ja/või ei olegi iial matemaatikat kõrgkoolis õppinud?

Kui te kooli kodulehe lahti võtate ja sealt õpetajate nimesid loete, kas te siis mõtlete, et võibolla veerand kuni kolmandik neist tegelikult ei kvalifitseerugi õpetajaks? Õpetajal peaks olema magistrikraad ja õpetajakutse (ja eesti keele oskus). Kummalisel kombel ei nõuta, et õpetajal oleks kõrgharidus õpetatavas valdkonnas. Aga reaalselt töötab koolides hulk õpetajaid, kellel pole õpetajakutset ega magistrikraadi, mõnel pole isegi kõrgharidust. Töökuulutusi sirvides on pilt selline, et koolid ei nõuagi kandidaadilt eriti midagi, peaasi, et mõni tuleks. Kui kandidaate tuleb rohkem, siis võetakse muidugi kompetentseim (vähemalt loodan), aga kui ei tule? Siis õpetabki 9. klassile matemaatikat võibolla mõni küünetehnik või näiteks riigiteaduste lõpetaja. Nad võivad olla väga kenad inimesed, aga kas nad suudavad matemaatikat õpetada?

Kuna mu oma laps ei lõpetanud praegu 9. kl ning paar 9 kl lõpetajat pigem suhtlusringkonnas, siis  praeguste lõpetajate õpetajate tausta ei tea. Alati ei ole asi ka paberis (või selle puudumises) kinni.

Mul on endal kogemus, mida võib ehk koroonaajastu ajaga natuke võrrelda. Erinevate asjaolude kokkusattumisel oli minu klass ühe uue aine alguses iseõppel või sisuliselt puudus õpe terve õppeaasta. 2. õppeaastaks leiti küll õpetaja, kes oma ainet ülihästi jagas. Meie jaoks ehk liiga hästi ning ta ei olnud päris kindlasti kunagi õpetanud seda ainet algstaadiumist. Ta ilmselt ei teadvustanud ka , et me polegi mingit õpet saanud ning kohe minna edasi  2 õppeaasta programmiga oli liig ka neile, kes midagigi jagasid, rääkimata neile, kes tõesti olid ülinõrgad. Eks see aine jäigi meile kõigile suhteliselt “võõrkeeleks”, kuigi tuubiti asju pähe ja aine sai “läbitud”, siis edasiõppimima selle aineteadmisi vajavatesse kohtadesse ei olnud mõtet plaani võtta.

Lisaks oli mul lapsel põhikoolis üks keeleõpetaja, kes tegelikult eelnevalt pigem gümnaasiumi õpetaja (ja koolitatud ja vastavate paberitega) ning lisaks väga keeruline inimene üldse. Nõrgemad ei saanudki hakkama ja tema tunnis pigem isegi taandareng (stess). Samas tugevamad said temalt väga head teadmised. Lisaks muidugi suurepärase koolituse tulevikus väga nõudlike ning keerulisemate/raskemate inimestega tööl või elus hakkama saamiseks . Teise õpetajaga said ka nõrgemad nö vajalikku keeleõppe ning läbisid edukalt eksamid.  Mõlemad olid siiski õpetaja paberitega.

Ka matemaatika õpetajatest oli üks nö tempokama õpetamisega, teine suutis rahulikuma tempoga ka vaevalisemale õpilasele siiski asjad selgeks teha ning oma lapse 9 kl lõpetamise aastal ei olnud seal koolis ühetegi eksamitel läbikukkujat.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kas tõesti teistes koolides sama lugu, et kolmandik või neljandik ei saa sp gümnassiumis jätkata, et ei õnnestunud min 51% saada?

Loomulikult mitte kõigis koolides. Meie koolis anti vanemate listis teada, et keegi eksamitel läbi ei kukkunud.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kas tõesti teistes koolides sama lugu, et kolmandik või neljandik ei saa sp gümnassiumis jätkata, et ei õnnestunud min 51% saada?

Loomulikult mitte kõigis koolides. Meie koolis anti vanemate listis teada, et keegi eksamitel läbi ei kukkunud.

Kas reaalselt üldse tuli kuskil seda ette, et noor jäi eksamitulemuse pärast gümnaasiumi kohast ilma?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meie koolis Mustamäel tegi üks paralleel matemaatika eksami teises keeles, haridusametist saabusid tõlgitud ülesanded. Oli läbikukkujaid, võõrkeeles reaalainet õppida kolm aastat ei ole lihtne.

Minu arvates just reaalaineid peaks nagu muukeelsele lihtsam olema, sest seal ei ole sõnaosavust vaja ega põhjust kirjavigade pärast muretseda, vaid on valemid ja tekstülesandedki ju lihtsas keeles.

Tekstist aru tuleb ikka saada.

Jah, aga need on ju üsna lihtsad tekstid, mitte mingi filosofeerimine ja peenhuumor. Kuidas ühele noorele, kes on põhikooli läbinud eesti keeles, raske saab olla? Kuidas ta läbis kirjanduse, ajaloo ja ühiskonnaõpetuse tunnid? Kas ta nende aastat jooksul üldse millestki aru sai, või lohistati lõpuni?

Nii uskumatu kui see ka ei tundu jääbki nõrkadel matemaatika suures osas funktsionaalse lugemisoskuse taha ja ka neil, kes õppinud emakeeles matemaatikat. Pikemat teksti ei vaevu nad läbigi lugema, rääkimata püüdest seda lahti mõtestada lause-lauselt ja sõna-sõnalt. Leiavad mingid arvud ja üksikud tuttavad sõnad ja teevad mingeid suvalisi tehteid, millel antud ülesandega ei pruugi eriti seost olla ja sinna need punktid jäävad.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mul on endal kogemus, mida võib ehk koroonaajastu ajaga natuke võrrelda. Erinevate asjaolude kokkusattumisel oli minu klass ühe uue aine alguses iseõppel või sisuliselt puudus õpe terve õppeaasta. 2. õppeaastaks leiti küll õpetaja, kes oma ainet ülihästi jagas. Meie jaoks ehk liiga hästi ning ta ei olnud päris kindlasti kunagi õpetanud seda ainet algstaadiumist. Ta ilmselt ei teadvustanud ka , et me polegi mingit õpet saanud ning kohe minna edasi 2 õppeaasta programmiga oli liig ka neile, kes midagigi jagasid, rääkimata neile, kes tõesti olid ülinõrgad. Eks see aine jäigi meile kõigile suhteliselt “võõrkeeleks”, kuigi tuubiti asju pähe ja aine sai “läbitud”, siis edasiõppimima selle aineteadmisi vajavatesse kohtadesse ei olnud mõtet plaani võtta.

Tegelikult peaks pädev õpetaja alustamagi sellest, et teeb õpilaste taseme kindlaks. Kindlasti on klassis erineva taseme ja eelteadmistega õpilasi, aga mõne nädalaga saab ometi selgeks, kas õpilased on varem ka ainet õppinud või on kõik täiesti uus. See on nii elementaarne, et tegelikult peaks ka suvaline inimene tänavalt õpetajaks tulles sellest üsna kiirelt aru saama. Mina näiteks sain. Kunagi ammu tudengipõlves sattusin maakooli keemiat õpetama. Üheksandike teadmised olid samaväärsed kaheksandike omadega, ehk mõlema klassiga alustasime sellest, mis keemia üldse on.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 6 postitust - vahemik 61 kuni 66 (kokku 66 )


Esileht Koolilaps Põhikooli lõpueksamid 2023, palju läbikukkujaid olnud ja mis koolides?