Esileht Tööelu, raha ja seadused. Riikliku b kategooria sõidueksami läbikukkumine

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 71 )

Teema: Riikliku b kategooria sõidueksami läbikukkumine

Postitas:
Kägu

Appi kukkusin teist korda riiklikus sõidueksamis läbi , motivatsioon kadunud enesehinnang langenud , kuidas seda tagasi saada, sõidan endaarust ja teistearust juba hästi ja eksamiks valmis AGA niikui sinna riiklikul examil autosse istun tuleb nii tugev närv sisse et, sellepärast hakkavad tekkima vead, tunnistan neid vigu.  Kuidas olete ise toime tulnud selle pigega ja kui kiiresti saite load kätte, kas teha pikkem paus  ja hiljem minna proovima uuesti. Hetkel küll tunne äkki ei sobigi rooli kuna narveerin nii üle , samas ei oleks ju ma niikaugele jõudnud 🙁 Palun jagage kogemusi.

+3
-7
Please wait...

Postitas:
Kägu

Oleneb mis vead tekivad. Reeglina ikka läbi kukutatakse raskete asjadega (ei märka jalakäijat, sõidad vale kiirusega jms).

+3
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Huvitav, et mõni kukub viis korda läbi ja ikka arvab, et ta sõidab maru hästi. Mul mitu sellist tuttavat. Mul oli vastupidi, tundus, et ikka üldse ei oska sõita ja tegin ka vigu, aga millegipärast ikka läbi sain. Minu arust sa peaks ikka harjutama veel, sest vead tulevad ikka sellest, et asi pole selge. Kui rohkem harjutatud, siis isegi närvis olekus ei tee enam nii rumalaid vigu.

+17
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ära põe, mul on tuttav, kes sai läbi alles 7.korral. Harjuta vahepeal usinasti, korda teooriat. Küll sa lõpuks ikka läbi saad. Kuskil pole kirjas, et peab kohe esimese korraga selle eksami ära tegema.

+6
-11
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui ikka läbi kukud, siis järelikult ei ole valmis liikluses osalema ja ausalt on hea meel, et kõik ikka lihtsalt juhtimisõigust ei saa.

Harjuta, harjuta, harjuta. Pööra tähelepanu nendele vigadele, mille pärast läbi ei saanud. Võta sõidutunde juurde.

+18
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Oleneb mis vead tekivad. Reeglina ikka läbi kukutatakse raskete asjadega (ei märka jalakäijat, sõidad vale kiirusega jms).

Läbi saab kukkuda ka tavamõistes kergete asjadega. Mina näiteks kukkusin just seepärast, et olin maanteel liiga kaua vasakpoolses reas, kuigi parempoolne rida oli juba vaba. Aga see oli selline koht, et parempoolsesse ritta võtsid vaid need, kes tahtsid peagi ära keerata. Ja samas polnud see parempoolne rida märgistuse järgi selles kohas ka veel aeglustusrada ega enam kiirendusrada.

See oli ligi 20 aastat tagasi ja peale juhiloa saamist olen igal pool, iga ilmaga ja igasugustel teedel igapäevaselt roolis olnud ja seni pole ühtki avariid põhjustanud ega liiklustrahvi saanud, ainult kord esimese lumega sõitsin teelt välja, sest suvekummid olid all veel. Õnneks jäi kõik terveks.

Ei tasu teha sest suurt numbrit, kui läbi ei saa. Eks siis tuleb veel harjutada ja võimalusel harjutada erinevate autodega, erinevate juhendajatega. Eksamile minnes ei tasu ka end üles kruttida, see on ainult natuke rahakulu, kui läbi ei saa. Harjutad veel ja küllap siis saad. Üks tuttav (mees, kui see oluline peaks olema) sai läbi vist 6. või 7. korral, aga nüüd tundub, et sõidab normaalselt.

+9
-9
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina kukkusin koolieksamil läbi põhjusel, et ma eksamineerija arvates ei osanud parkida. Mitteoskamine seisnes selles, et parkisin kahe auto vahele, millest üks oli veidi poolviltu ja üle joone. Selleks, et minu auto ilusti ära mahuks ja nii mina kui eksamineerija välja ka saaks, pidin ka mina veidi viltu parkima. Sättisin ennast täpselt ideaalselt nende kahe vahele, aga eksamineerija leidis, et räige viga, karjus ja sõimas nagu loom. Igaks juhuks täpsustan, et vahetult enne seda parkisin teises kohas, kus rohkem ruumi oli, ka joonte vahele, aga see ka õpetajale ei sobinud, sest kõrval polnud teisi autosid, nii et ta suunas mind sinna, kus peale 1 koha kõik täis olid ja sealne parkimine siis ei sobinud.

Loobusin mitmeks aastaks. Alles nüüd läksin teise autokooli jätkama. Sealne õpetaja ei saanud üldse aru, miks mul lubasid pole – tema sõnul sõidan veatult.

+7
-9
Please wait...

Postitas:
Kägu

tegin kooli sõidueksami 3.katsel. tegin ARKi sõidueksami 3.katsel. (tollal rohkem katseid ei lubatudki).
peale lubade kättesaamist sõitsin järjest 2a, siis tegin avarii. avariist möödas juba üle 25a, selle aja jooksul olen sõitnud vaid üksikutel kordadel (suvilas metsavahel seenele, autode järjekorra vahetus omas hoovis jmt).
tänavale ei tiku, sest peale avariid ma lihtsalt kardan rooli taha minekut. samas, kõrvalistmelt “juhin” suurepäraselt, tegin isegi lapsele pool aastat õppesõitu, kuni ta loa kätte sai.
olen teoorias tugev, praktikas null. liiklusse ise ei roni, kasutan autojuhti.

+5
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Loobusin mitmeks aastaks. Alles nüüd läksin teise autokooli jätkama. Sealne õpetaja ei saanud üldse aru, miks mul lubasid pole – tema sõnul sõidan veatult.

Oma sõnul sõidavad kõik veatult, aga maanteed on tohmaneid täis.

+21
-5
Please wait...

Postitas:
Kägu

Oma sõnul sõidavad kõik veatult, aga maanteed on tohmaneid täis.

Ma ei öelnud, et oma sõnul, vaid õpetaja sõnul.

+6
-5
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui poeg sai esimesel korral läbi, siis kõik nooremad tuttavad imestasid, ehk siis ei ole hullu –  on normaalne, et liiklusesse lastakse oskaja ja ju pead siis lihvima veel oma oskusi.

+1
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kukkusin ka esimese eksami läbi. Siis mõtlesin samuti, et mis mõttes ei lastud läbi, viga oli ju niiii väike (mitmete pisivigade kokkuliitmisena ma tegelikult läbi kukkusin, nt ei osanud ennustada, kas jalakäija hakkab üle tee tulema või mitte – hakkas küll!)  ja ma oskasin ju sõita küll enda arvates. Tegelikult andis paar kuud lisaharjutamist mulle veel väga palju juurde ja hakkasin mõistma, et ma ei olnud 100% küps esimese katse ajaks.

Nii et ära muretse, saad ükskord läbi nagunii selle eksami. Ongi parem sulle, kui saad veel harjutada ja tunned seeläbi end järgmine kord kindlamini. Väga pikka pausi ei tasu sisse teha, pane aga järgmine aeg kirja ja harjuta seni – soovitan autokooli lisatundi mõne teise õpetajaga, kellega sa varem sõitnud ei ole ja siis koos temaga analüüsida oma läbikukkumise põhjuseid. Selline vabas vormis arutlemine, kui otseselt pinget peal ei ole, annab tohutult palju kindlust juurde ja aitab mõista ehk ka, mida täpselt eksamineerija oodata võib.

+5
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mul laps kukkus just ka hiljuti esimesel korral läbi. Ja mitte suurte vigadega – väikseid oli liiga palju, ebakindel sõit. Nüüd teeb iga päev sõidutunde, harjutavad, filmivad ja analüüsivad pärast. Õpetaja vahetas ka välja, õigemini tal neid lausa kaks nüüd. Järgmine nädal uus katse.

+2
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina sain kolmandal korral läbi. Eksami tegin ka 14 aastat tagasi. Mäletan, kuidas ma ikka reaalselt nutsid tükk aega pärast esimeselt eksamilt läbi kukkumist. Sõidsin bussiga koju ja seal ka tönnisin salaja. Eksamit tegin ülikooli aeg ja mäletan, et üks sõidueksam maksis 650 krooni, mis oli suur raha tol ajal. Mina elasin toona ära u 2000 krooniga kuus. Kokkuvõttes kulutasin ära enda jaoks väga suure summa. Autokool ise maksis juba palju ja pidin veel lisatunde võtma (et eksamilt läbi saada). Kokkuvõttes sain ikka läbi ja ei surnud selle sõidueksami kätte ära.

+2
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Sain esimesel korral tehtud ja ilmselgelt olin ka mina meeletult närvis, aga mitte niipalju, et oleks ära unustanud, kuidas sõitma peab.

Minu jaoks need, kes 7-10 korda teevad sõidueksamit ja siis kobistavad selle 11. korra ära, on ka päris jubedad autojuhid ilmselt, tänavapildis näha ka, et mõni ei peaks tulema sõitma, kui ei julge midagi teha ja jänes püksis kogu aeg.

+11
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minu jaoks need, kes 7-10 korda teevad sõidueksamit ja siis kobistavad selle 11. korra ära, on ka päris jubedad autojuhid ilmselt, tänavapildis näha ka, et mõni ei peaks tulema sõitma, kui ei julge midagi teha ja jänes püksis kogu aeg.

Võib ka olla vastupidi: mõnel veab ja teeb esimese korraga eksami ära, aga tegelikult on liiga arg või hulljulge ja tekitab liiklusohtlikke olukordi. Lihtsalt eksam juhtus sellisele ajale, et linn oli juhuslikult tühi ja eksam läks hästi.

+3
-5
Please wait...

Postitas:
Kägu

Nii mõnigi siin ütleb, et kukkus väga väikese asjaga läbi, aga pigem on see selline ettekääne. Vaadatakse ka üldist pilti, väga suur viga on ülbitsemine ja enda õigustamine, teistega mittearvestamine. Inimene räägib, et ma sõitsin väga hästi, aga eksamineerija kiusas, mingi pisiviga oli vms. Tegelikult ilmselt polnud asi selles, vaid selles, kui adekvaatselt sa ise oma sõiduoskust hindad, et ei oleks ei liiga enesekindel, aga ka mitte liiga uljas ja ülbe. Seega võib vabalt olla, et kirja läks küll mingi pisem viga, aga tegelikult oli läbikukkumise põhjus üldises pildis ja suhtumises.

+12
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma sain nii kooli- kui ka riikliku eksami esimese korraga läbi, kuigi ma kohe kindlasti polnud sellel ajal superjuht, pigem täielik jänespüks. Ma arvan, et minu puhul aitas see, et ma kommenteerisin kõike, mida tegin (a la “nii, inimene läheneb ülekäigurajale, võtan hoogu maha” või “ahah, samaliigiliste teede ristmik – vaatame, ega paremalt keegi ei tule”). Ilmselgelt kui ikka täiesti pange paned, siis ega jutustamine sind päästa, aga see võib aidata nö “hallides olukordades”.

+2
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Vaadatakse ka üldist pilti, väga suur viga on ülbitsemine ja enda õigustamine, teistega mittearvestamine. Inimene räägib, et ma sõitsin väga hästi, aga eksamineerija kiusas, mingi pisiviga oli vms.

No minul ei olnud mingit ülbitsemist kellegi poolt ja eksamineerija ei kiusanud. Teistega mittearvestamist ka polnud, aga konkreetselt see eksimus (ei vahetanud maanteel rada) oli eksami sooritamise juhendis või reeglistikus määratud kui selline, millega läbi ei saa. Sisuliselt oli väike eksimus, kirja läks kui suur. Sõiduõpetaja arvas ka samamoodi. Selliseid asju tuleb lihtsal teada ja arvestada, minul see konkreetne koht oli nö õppimata jäänud.

+3
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui ikka läbi kukud, siis järelikult ei ole valmis liikluses osalema ja ausalt on hea meel, et kõik ikka lihtsalt juhtimisõigust ei saa.

Harjuta, harjuta, harjuta. Pööra tähelepanu nendele vigadele, mille pärast läbi ei saanud. Võta sõidutunde juurde.

Põhiline viga miks läbi kukutakse on ju marsruudi teadmatus. Kui ise autojuhina kuhugi sõita soovid, siis mõtled teekonna välja. Eksamil hakkad sõitma ja siis järsku pead sõitma hoopis sinna ja sinna ja tänna. Aga sa ise ei ole saanud seda ette planeerida, siis ei oskagi ähmispeaga õigesti reastuda vms. Ma arvan, et iga inimene võiks ka eksamineerija läbi kukutada kui anda keset sõitu 3sekundiga otsustatavaid käske. Ei ole pauhti võimalik teha manöövreid, aga meie eksam selline on. Ajuvaba.

+5
-7
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ära põe, mul on tuttav, kes sai läbi alles 7.korral. Harjuta vahepeal usinasti, korda teooriat. Küll sa lõpuks ikka läbi saad. Kuskil pole kirjas, et peab kohe esimese korraga selle eksami ära tegema.

Kas selliseid inimesi on ikka liiklusesse vaja, kes peavad 7 korda eksamil käima? Kõigil ei ole autojuhisoont!

+9
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ära põe, mul on tuttav, kes sai läbi alles 7.korral. Harjuta vahepeal usinasti, korda teooriat. Küll sa lõpuks ikka läbi saad. Kuskil pole kirjas, et peab kohe esimese korraga selle eksami ära tegema.

Kas selliseid inimesi on ikka liiklusesse vaja, kes peavad 7 korda eksamil käima? Kõigil ei ole autojuhisoont!

Mu meelest võiks ka olla mingitmoodi piiratud see kordade arv või kaasneda mingi eraldi õpe juurde, kui ikka x korda läbi kukutakse ja siis lõpuks x+1 korral saadakse tehtud. Keegi ütles eespool, et mõnel joppab nii esimese korraga – noo ei usu hästi seda. Ilmselt ikkagi oskab sõita piisavalt pigem, sellist vedamist, et ah ilmselt oli tühi linn jms – vaevalt. Üha enam on ikka liiklust ja autosid, ei ole see liiklus enam sugugi lihtsam, vastupidi.

+7
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

ma küll tegin kõik eksamid kohe esimese korraga läbi, aga se ei tähenda kohe automaatselt, et inimene osak igas olukorras liikluses toimetada ja eksamineerija vaatabki eksami ajal, kas juhti lasta päris liiklusesse või mitte, olgu see närv või oskus või mistahes seisund eksami ajal. Kogemus on see, mis juhist hea juhi teeb, nii et sõida ja harjuta veel just neid kohti, kus eksamineerijad eksamisõitu teevad, võibolla tänapäeval neid kindlaid kohti pole, aga kindlasti on laias laastus liikluse sõlmpunktid ehk keerulised olukorrad, kiirus maanteel ja parkimine.

+3
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

eksamineerija leidis, et räige viga, karjus ja sõimas nagu loom.

Issand, kuidas ma seda usun, muidugi, otse loomulikult. Hea, et ei hammustanud, onju.

+8
0
Please wait...
Kommentaarist on juba teavitatud
Postitas:
Kägu

Ega siin head lahendust polegi. Tuleb hakata kiiresti tegutsema ja mõtlema kuidas lisa saab teenida. Sest talvel läheb ju veel raskemaks. Kui väga häda käes siis taotle toimetuleku toetust aga loomulikult pead ka sellega arvestama et kui oled laenude ja liisingutega ennast lõhki laenanud siis seal jääd küll abita. 1a

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ega siin head lahendust polegi. Tuleb hakata kiiresti tegutsema ja mõtlema kuidas lisa saab teenida. Sest talvel läheb ju veel raskemaks. Kui väga häda käes siis taotle toimetuleku toetust aga loomulikult pead ka sellega arvestama et kui oled laenude ja liisingutega ennast lõhki laenanud siis seal jääd küll abita. 1a

Vabandust. Valesse teemasse läks

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tagantjärele mõeldes oli  minu teine eksamil läbikukutamine vist eksamineerija poolt sihilik. Tulime hooga Lubja mäest alla ja siis mingi 10m enne üht väikest põiktänavat andis käsu paremale keerata. Alandasin kiirust piduri abil ja tegin pöörde ära. Sellega sealsamas eksam lõppeski, eksamineerija väitis, et mitte mingil juhul ei tohi 3.käiguga linnaliikluses pööret teha, alati peab kas 1. või äärmisel juhul 2. käigu sisse panema. Et jäme rikkumine.
Aasta oli siis… 1995. (Eksamiautoks oli Žiguli)

Praegu ma vaatan, et mu laps teeb oma autoga rahus pöördeid nii 3. kui 4.käiguga, teda ei kukutanud sama “vea” pärast keegi eksamil läbi. Ajad vist muutunud.

+5
-4
Please wait...

Postitas:
Kägu

eksamineerija leidis, et räige viga, karjus ja sõimas nagu loom.

Issand, kuidas ma seda usun, muidugi, otse loomulikult. Hea, et ei hammustanud, onju.

Olen ühe sellise hullu eksamineerijaga kokku puutunud. Temast räägiti lugusid, kõik teadsid, et ta ongi selline. Alati ja kogu aeg ta siiski ei karjunud, aga ta võis hakata ootamatult karjuma ka teiste liiklejate peale. Mina juhtusin temaga eksamit tegema. Üks auto ei andnud mulle ringile sisenedes teed (mina olin ringil). Kokkupõrkeohtu ei olnud, nägin, et tüüp sõidab ringile ja aeglustasin natuke. Kõik oli minu poolest sujuv ja ma ei läinud närvi ega midagi. Aga eksamineerija võttis seda kui isiklikku solvangut ja kukkus karjuma, mitte minu, vaid selle teise liikleja peale.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma arvan, et minu puhul aitas see, et ma kommenteerisin kõike, mida tegin (a la “nii, inimene läheneb ülekäigurajale, võtan hoogu maha” või “ahah, samaliigiliste teede ristmik – vaatame, ega paremalt keegi ei tule”)

Sa oled nagu usbekk, kes laulab sellest mida näeb:))

+4
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Praegu ma vaatan, et mu laps teeb oma autoga rahus pöördeid nii 3. kui 4.käiguga, teda ei kukutanud sama “vea” pärast keegi eksamil läbi. Ajad vist muutunud.

Ei ole ajad muutunud. Uuemal Nõukogude ajal olid taksod Tallinnas Volgad (Gaz 24 kui täpsem olla). Laisad taksojuhid ei viitsinud käike vahetada ja kõik pöörded ristmikel tehti kolmandaga. Oli veel selline nali, et hommikul panevad kolmanda käigu sisse ja õhtul võtavad välja.

+1
0
Please wait...

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 71 )


Esileht Tööelu, raha ja seadused. Riikliku b kategooria sõidueksami läbikukkumine