Esileht Tööelu, raha ja seadused. Ukraina õpilased koos Eesti õpilastega ainetunnis. Küsimus vaid õpetajatele.

Näitan 30 postitust - vahemik 61 kuni 90 (kokku 90 )

Teema: Ukraina õpilased koos Eesti õpilastega ainetunnis. Küsimus vaid õpetajatele.

Postitas:
Kägu

Mina olen õpetaja, aga ise ukraina lastele tundi ei anna. Aga mu lapse klassis (teises koolis) on paar ukrainlast. Seni on ukraina lastel valdavalt tunnid ülejäänutest eraldi olnud ja neile on mingi eraldi programm. Kes seda korraldab või kust nad materjale saavad, ma kahjuks ei tea. Ei kujutaks küll ette, kui peaks nii tundi andma, et hulk keeleoskamatuid istub tunnis ja mina peaksin ise, lisaks oma tööle, neile kuskilt töölehti välja võluma. Ma ei oleks nõus sellise variandiga. Ka õpetajad saavad 30 päevase etteteatamisega töölt lahkuda…

Ei ole nõus? Aga selle lapse isa, onud jne on nõus Venemaa vastu sõdima ja end ohverdama. Üks Eesti õpetaja ei ole valmis end mingil moel liigutama, õppima ja arenema, et selle vapra isa last õpetada? Aga siis tõesti ehk on koristaja amet sobivam.

+7
-13
Please wait...

Postitas:
Kägu

Sorry, sooviti ainult õpetajate kommentaare, aga ma tunnen suisa hasarti, kui kujutlen end õpetajaks ja mulle tuleb klassi selline väljakutse – õpilane kes ei räägi eesti keelt. No hiiglama põnev. Midagi täiesti uut, vallutamata uudismaa. Hmm võib-olla saaks siin suisa karjääri teha, äkki arendaks end antud alal konsultandiks, teiste õpetajate koolitajaks, nõustajaks. Täiesti tühi nišš.

Vana tõde, et need, kes asjaga vähimatki kokku ei puutu, on kõige suuremad teadjad ja tegijad.

+12
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma ei ole õpetaja aga räägin ühe oma tuttava naise kogemusest. Kui tuttav oli teismeline, kolis ta koos oma perega ühte Lääne-Euroopa riiki (ei olnud ingliskeelne riik). Nad on eksootilist päritolu, ehk siis täiesti teise keele ja kirjasüsteemiga üles kasvanud. Kui tüdruk kooli läks, oli kõikidele immigrantidest lastele spetsprogramm üheks aastaks, ainult intensiivne keeleõpe iga päev, kus kohe esimeses tunnis pidi ise rääkima hakkama. Õpetajad olevat ainult kohalikus keeles rääkinud, ei teagi, kuidas neile grammatikat seletati. Muid keeli koolis rääkida ei lubatud. Vist oli nii, et pool aastat oli ainult keeleõpet, peale seda oli tutvustuseks paar tavaainet lisaks. Peale aastat oli mingisugune kesktase käes ja läks tagasi tavaklassi ning jätkas sealt, kus ta õpe pooleli jäi.

Ma arvan, et meie probleem seisneb selles, et esiteks puudub kogemus ja kava, kuidas õpetada eesti keelt kiiresti ja efektiivselt immigrantide lastele. Teiseks on ka teadmatus, sest Ukraina sõda võib lõppeda järgmisel nädalal, järgmisel aastal või siis venib see konflikt lõpmatuseni.

+5
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Vana tõde, et need, kes asjaga vähimatki kokku ei puutu, on kõige suuremad teadjad ja tegijad.

Tõsi, aga tõsi on ka see, et ise probleemi sees olles tundub kõik suurem ja raskem, kui tegelikult on. Tundub, et koolidel ja õpetajatel oleks praegu vaja mingit välist koordinaatorit või ühtset juhendit. Aga kogu hariduspoliitika on üles ehitatud selle peale, et õpetajatel oleks võimalikult palju vabadust, näiteks ise tunde koostada jms. Kui inimene on spetsialist, aga ilma projektijuhtimise võimeteta, siis see ajabki ahastusse, et igasugused juhendid ja ettekirjutused täielikult puuduvad ja vaata ise, mida ja kuidas teed.

+6
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui inimene on spetsialist, aga ilma projektijuhtimise võimeteta, siis see ajabki ahastusse, et igasugused juhendid ja ettekirjutused täielikult puuduvad ja vaata ise, mida ja kuidas teed.

Mingi juhend võiks ju tõesti olla, sest teistel riikidel on ju umbkeelsete laste integreerimisel pikad kogemused. Meil siin pannakse lapsed klassi istuma ja asi vask.

+5
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Meie lapse koolis õpetatakse inglise keelt 1. klassist alates keelekümblusmeetodil, st nii et õpetaja ei räägi seal tundides sõnagi eesti keelt. Lapsed omandavad keele väga kiiresti. Sama meetodit saab ju ka ukrainlaste puhul kasutada.

+3
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Meie lapse koolis õpetatakse inglise keelt 1. klassist alates keelekümblusmeetodil, st nii et õpetaja ei räägi seal tundides sõnagi eesti keelt. Lapsed omandavad keele väga kiiresti. Sama meetodit saab ju ka ukrainlaste puhul kasutada.

Meil on ka selline meetod, sest õpetaja ei oskagi eesti keelt.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Keelekümbus tundub hea küll… Aga kui ma kujutan ennast ette mingisse näiteks keemia tundi, kus ainet mingis minu jaoks võõrkeeles antaks, siis ma ilmselt vajuksin kuskile oma mõtetesse äraja ei paneks üldse tähele, mida räägitakse. Nii ju keelt selgeks ei saaks, see keelekümblus peaks ikka olema nii, et mu tähelepanu oleks tõesti räägitaval jutul. Või on see lastel kuidagi teisiti ja nemad keskenduvad sellele keelel isegi siis, kui aru ei saa ja teema igav on?

+5
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Rääkisin täna ühe poisiga, kes on siia jõudnud juulis. Noh juba oskab pärispalju eesti keelseid sõnu ja ka hääldus on suht hea.
Ja saavadki need lapsed rohkem eesti keele tunde oma privaat gruppides. Aga eks iga kool leiutab ise midagi.

+7
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Nende eesti keele lisatundide arv on kooliti väga erinev. Mõnes koolis neile nädalas on 10 eesti keele lisstundi, mõnes 5, mõnes 2! Kaks on ilmselgelt ju vähe. Ja keelekümbluse käib tegelikult nii, et kõik lapsed tunnis on algul sama tasemega, mitte nii, et surume nad tavatundi, kus õpetaja ei saa ju eriti neile keskenduda ja peab tavaprogrammiga edasi minema, et teised ka midagi oskaksid.

+5
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kas eesti keelsetest õpikutest vene keelseid variante ei ole olemas?
Miks nende abimaterjalide koostamisel koolid koostööd ei suuda teha, kas õpikud/programmid on nii erinevad, kas on neid nii palju variante? Järgemööda tehes ei jätkuks igale õpsile vast ühtegi koostamiseks.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kas eesti keelsetest õpikutest vene keelseid variante ei ole olemas?

Miks nende abimaterjalide koostamisel koolid koostööd ei suuda teha, kas õpikud/programmid on nii erinevad, kas on neid nii palju variante? Järgemööda tehes ei jätkuks igale õpsile vast ühtegi koostamiseks.

Muidugi on aga õpsid on enda, arust nii kunnid, et ei vaevu.

+2
-10
Please wait...

Postitas:
Kägu

Jah, õpetajatel on raske, aga nt lasteaias on õpetajatel kogu aeg selline elu olnud – eriti nt mõnes Tallinna piirkonnas on vene lapsi eesti rühmas rohkemgi kui eestikeelseid. Ise usun täiesti, et lapsed saavutavad kiirelt vajaliku keeletaseme ja kui ka jääb lõpuks üks õppeaasta õppimise poolest vahele (nt peab kordama vms), siis see ei ole just suur kaotus. Mul on siin majas ühest Aafrika riigist naabrilapsed ja no aastaga suhtluseks igati piisav eesti keel suus, samamoodi õpivad tavalises eestikeelses piirkonnakoolis. Jah, nende eelis võib olla see, et oskasid juba enne veidi inglise keelt, aga no õppimine on ikkagi eestikeelne. Tõesti on tublid ja kui veel kuulata, kuidas teiste eesti lastega suhtlevad – no mingeid takistusi ei ole.

+4
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kas eesti keelsetest õpikutest vene keelseid variante ei ole olemas?<br /><br />Miks nende abimaterjalide koostamisel koolid koostööd ei suuda teha, kas õpikud/programmid on nii erinevad, kas on neid nii palju variante? Järgemööda tehes ei jätkuks igale õpsile vast ühtegi koostamiseks. <br /><br />

<br />On muidugi olemas, aga nende litsents kuulub kirjastustele ja iga kool peaks neid lisaks ostma hakkama. Nüüd, sügisel ostes on hinnad päris kõrged, nii et koolil ei pruugi selleks raha jaguda. Ja eesmärgiks pole ju ukraina laste vene keeles õpetamine, nii et vaja oleks hoopis teistsuguseid õppematerjale. Nagu ikka ärgati liiga hilja. Haridusministeeriumis ja Harnos oleks jõutud kindlasti midagi valmis, kui kevadel tööga alustatud oleks.

+6
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

eestikeelne, venekeelne, ukrainakeelne, ingliskeelne  kirjutatakse kokku ja väikese algustähega aga eesti keel, vene keel, ukraina keel, inglise keel  kirjutatakse lahku ja ikka endiselt väikese algustähega. Ei ole väga keeruline meelde jätta, eriti õpetajal.

+15
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ei ole väga keeruline meelde jätta, eriti õpetajal.

See õpetaja siin ongi kirjaoskamatu ja mitte eriti terav pliiats.

+4
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mida Sina sonid?

Päris paljude väiksemate kortermajade ümber on aed ja eriti veel väiksemates kohtades. Ega kõik Tln kesklinnas või mägedel ela ometi. Meil on 8 korteriga maja ja aed on täiesti olemas, naabermajal ka. Aiandusega tegeletakse ka. Ja ka meie majas elab 2 õpetajat, nende päevakava ma ei tea.

Kas maa kuulub linnale või kuidas see planeering on?

https://epl.delfi.ee/artikkel/120063592/pedagoog-bandiidid-maa-amet-nouab-endiste-opetajate-poole-sajandi-vanuse-aiamaa-havitamist

+1
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mul onnoeaaegu kahju, et su k8gemus ja liikumisvabadus on olematu.

Mis ime pärast sa vannud, et kortermajadel ei ole aedasid? Ja kujuta ette, mu töölaud on akna all. Seal, kus on valgus. Ennekuulmatu, onju.

Mis see kogemus ja liikumisvabadus siia puutub? Kortermajade juures on muruplatsid ja mänguväljakud, aga AEDA ei ole. Aias kasvavad massiliselt lilled, puud, põõsad.

Wiki: Aed on inimese piiritletud ja aianduslikult kasutatav maa-ala ja sellel kujundatud elukeskkond koos selle elustikuga.

Aiandus – Köögivilja kasvatamine koduaias

Aiandus ehk hortonoomia on taimede kasvatamine aia välimuse kujundamise eesmärgiga (iluaiandus) või köögivilja, puuvilja ja marjade kasvatamine toiduks.

Sa oled veel piiratum, kui esialgu paistis.

Väga piiratud olen, nagu selgus.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ei ole väga keeruline meelde jätta, eriti õpetajal. See õpetaja siin ongi kirjaoskamatu ja mitte eriti terav pliiats.

Oi kui te teaks millist eesti keelt minu tütre mata õpsist klassijuhataja kirjutas! Ja nüüd on ta, ülikoolis lektor, doktor.  Siinsete pisiapsude kallal norite asjatult. Ehk eriti andekate pea võtabki ainult üheliigilist tarkust vastu.

+2
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Siinsete pisiapsude kallal norite asjatult.

Ma saan aru, et sind see ei häiri, asetad ka ise komasid igasuguse loogika vastaselt, aga kui õpetaja paneb teema lõppu punkti, kirjutab eesti keel suure tähega jne, siis see on ikka päris hirmus lugu, mitte mingi pisiaps. Selliseid vigu ei tee isegi algklasside lapsed, kui neil midagigi meeles on.

+6
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma saan aru, et sind see ei häiri, asetad ka ise komasid igasuguse loogika vastaselt,

Oi sa püha kurat, mõte muutus, üle ei lugenud ja jäigi koma valesse kohta. Lähen voodi alla häbenema. Valus-valus, piiiiks-nuuks. Ei ole perekoolis nalja. Siin ei andestata midagi. OK, nali. Mind vana käona ei suuda enam keegi solvata.

+3
-5
Please wait...

Postitas:
Kägu

Oi sa püha kurat, mõte muutus, üle ei lugenud ja jäigi koma valesse kohta.

Sul on neid komavigu rohkem kui üks, seega pole mõtet siin ennast rumala jutuga vabandada, sa ei oska lihtsalt kirjutada. Ja ilmselgelt polegi see nii tähtis, kuidas mingi kägu kirjutab. Aga kurb, kui koolis õpetajana töötav inimene teeb nii suuri vigu nagu teemaalgataja.

+2
-7
Please wait...

Postitas:
Kägu

Siinsete pisiapsude kallal norite asjatult.

Ma saan aru, et sind see ei häiri, asetad ka ise komasid igasuguse loogika vastaselt, aga kui õpetaja paneb teema lõppu punkti, kirjutab eesti keel suure tähega jne, siis see on ikka päris hirmus lugu, mitte mingi pisiaps. Selliseid vigu ei tee isegi algklasside lapsed, kui neil midagigi meeles on.

Kui telefoniga kirjutas, siis see Eesti tuleb ka keele ees automaatselt suurega ja mõni ei märka seda ise tagasi parandada.

+4
-6
Please wait...

Postitas:
Kägu

Sul on neid komavigu rohkem kui üks, seega pole mõtet siin ennast rumala jutuga vabandada, sa ei oska lihtsalt kirjutada. Ja ilmselgelt polegi see nii tähtis, kuidas mingi kägu kirjutab. Aga kurb, kui koolis õpetajana töötav inimene teeb nii suuri vigu nagu teemaalgataja.

Sina küll teiste vigu ei tohiks kommenteerida kui ise kirjutada ei oska.

+2
-6
Please wait...

Postitas:
Kägu

see nii tähtis, kuidas mingi kägu kirjutab

Miks see koma sul seal kükitab?

+1
-7
Please wait...

Postitas:
Kägu

see nii tähtis, kuidas mingi kägu kirjutab

Miks see koma sul seal kükitab?

Kas sina arvad, et sinna ei käi koma? Kas teine klass sai ikka lõpetatud?

see nii tähtis, kuidas mingi kägu kirjutab

Miks see koma sul seal kükitab?

Aga mis sa ise arvad? Äkki sellepärast, et sinna käibki koma.

+6
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

TA.

OK, aitãh kaasa arutlemisest.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kasulikust teemast tuli jälle perekoolikate stiilis kähmlus.

Keegi kuskil välismaal valetab, et asjad tekivad õhust ja armastusest (keeleõpe ja see “vaikimise periood”) ja ametnikud kohe panevad selle programmi sisse.

Minu 3 ukrainlasest 1 võttis eesti keele eraõpetaja ja töötab tema materjalidega minu tunnis, kahele paljundan eesti keele õpikust vene keele baasil nn töölehti. Suulist kõnet nendega tunnis teha ei saa, muidu jäävad eesti lapsed õpetamata.

Meie kohvi larpivad ametnikutädid ja-onud on jälle töö tegemata jätnud. Oleks pidanud Ukraina lapsed aastaks väikeklassidesse eesti keele õppele saatma ja alles peale seda teistega koos klassi õppima saatma.

Ametnikutädid võiks hetkeks reaalsuskontrolli teha: saata paar-kolm endi seast Hiinasse aastaks-paariks ja kohe 6.-8. klassi hiina keeles õppima. Seejärel peaksid nad põhikooli lõpueksamid hiina keeles sooritama. Peale paari “vaikimise nädalat” hakkab asi nagu hernes veerema!

 

 

+8
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Aitäh kaasa arutlemast 🙂

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Aitäh kaasa arutlemast 🙂

Ma tean. Ise ka pärast postituse üles jõudmist imestasin, kuidas selline sõna sinna tuli. Ju siis telefon ise pakkus. Kahjuks ei saa siin foorumis oma postitusi ju parandada ja nii jääbki sageli mingi tobe väljend või kirjaviga sisse.

+2
0
Please wait...

Näitan 30 postitust - vahemik 61 kuni 90 (kokku 90 )


Esileht Tööelu, raha ja seadused. Ukraina õpilased koos Eesti õpilastega ainetunnis. Küsimus vaid õpetajatele.