Lisaks veel täiendusena: kutseeksam ei ole mingisugune meelakkumine ja kökimöki, on küllalt palju neid, kes suutmatusest või laiskusest 4. taset ei soorita. Saab siis 3. taseme ja töötada abitööjõuna kutse omandanutega koos.
Olen päris palju näinud vanemaid, kes loovad oma lastele pähe illusoorseid mõtteid, aga ei vaata otsa tegelikkusele – laps võib olla tulevikus väga hea oskustöötaja. Aga ei, saame ühe depressiivse ja pidevat ebaedu kogeva gümnasisti.
Väikesed gümnaasiumid võtavad vahel vastu ilmselgelt neid, kes ses astmes õppima ei peaks, pearaha räägib. Mis on tulemus? Kümnenda poole pealt langetakse välja, saadakse nätakas enesehinnangule ja mõni jääbki koju “tolmu koguma”.
Oma lapsele peab tuge ja nõu pakkuma järjepidevalt, siis võib sellest kasu olla. Ühelt poolt ei ole hinne oluline, aga teiselt poolt on – kui meid hakatakse nende järgi pingeritta seadma, on jama majas. Isegi popimad kutseerialad valivad sageli noori keskmise hinde põhjal.
Tegelege oma lastega õigel ajal ja vaadelge, milline võiks olla nende reaalsus.