Esileht Koolilaps järg: kas kõik õpetajad ikka leitakse sügiseks?

Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 156 )

Teema: järg: kas kõik õpetajad ikka leitakse sügiseks?

Postitas:

Masendav on see, et meil on nii palju seesuguseid koolidirektoreid nagu sina. Õpetajatest aru ei saa (st ei taha saada), õpetamisest ka aru ei saa (ilmselt puudub reaalne õpetamiskogemus ja vuristad siin ainult teooriat ette. Iga õpetaja teab, et need filmid, mängud, jalutuskäigud õues jm õppekäigud on õppmise juures nn magustoit (kaloreid koguneb palju, suhkrulaks on ka kindlustatud, aga kasu sellest organismile ei ole – ainult rasv hakkab vohama ja raskekujulised kroonilised haigused kimbutama). Mina olen võõrkeeleõpetaja ja tean, et trallitada võib tunnis lõputult (põhiliselt selleks, et magustoiduga ära hellitatud lapsed tunnis lärmamisest hetkeks kõrvale meelitada), aga keelt niimoodi ära ei õpi. Keeleõpe on ikkagi see vana hea klassikaline grammatika, uued sõnad, praktika ehk sinu sõnul just see vihatud õpik, vihik ja töövihik.

Võib-olla teeks nii, et hoopis sina vabastaksid oma direktoritooli mõnele sellisele inimesele, kes ise ka on pärielt õpetajana tööd teinud ja mõistab peale ilukõne ja loosungite seda protsessi seestpoolt ka. Muidu on nii, et ei usu, et on probleemid (kuigi ilukõnes vihjad koostööle – see on ilmselgelt sinu meeles ainult ühesuunaline käsuliin sinu poolt õpetajatele) ja ei saa aru, mis probleemid õpetajatel on. Ja et parimad õpetajad on hoopis erialase hariduseta noored.

Kuhu see Eesti haridus niimoodi välja jõuab, kui ainus juhtimisoskus on õpetajate survestamine ja ukse näitamine. Võib-olla selliste juhtide tõttu ongi õpetajad oma tööga rahulolematud?

Mina olen oma kooli direktoriga rahul, tema selliseid ilukõnesid õpetajatele ei pea ja saab endise ja ka praeguse tegevõpetajana hästi aru selle töö tegelikest probleemidest. Aga mul on siralt kahju nende maapiirkondade õpetajatest, kes seetõttu, et kunagi on otsustanud oma kodu rajada väikesesse kohta, peavad nüüd taluma sinusuguste bürokraat-juhtide ülbust ja ülemvõimu.[/quote]

Ohh logisin spetsiaalselt sisse, et sinu postitusele pluss panna! Olen ka võõrkeeleõpetaja ja jagan sinu seisukohti 110%
Aitäh sisutiheda ja asjaliku postituse eest!

0
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 29.06 16:24; 05.07 17:52;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Olen koolijuht (viies aasta) ja ametist tingituna tegelen personaliga. Olen märganud, et õpetajad unustavad üsna sageli ära, miks nad koolis on, kelle jaoks nad koolis on. Tülikad on õpilased, lapsevanemad, juhtkond, HTM jne. Koostööd ei tehta (ei taheta teha, sest see tundub mõttetu ajaraiskamisena). Ometi on just koostöö see võtmesõna, mis aitab õpetajat koolis läbipõlemise eest. Avatud kommunikatsioon õpilastega, lapsevanematega, kolleegidega aitab lahendada probleeme, avastada neid õigeaegselt, leida uusi võimalusi. So nagu perekonnas, kui suhted on korras, siis on kõik korras, sest siis lahendatakse ettetulevaid probleeme ühiselt (ja koolis tuleb probleeme ette). Sageli meenutavad õpetajad näägutavaid naisi, kes valavad oma frustatsiooni teiste peale välja, kuid lahendusi ei leia. Et olukord muutuks paremaks, peavad muutuma õpetajad. Kes ei suuda muutuda, peab lahkuma, aga paraku ta ka ei lahku, töötab “hambad ristis” ja arvab, et ilma temata kukub maailm kokku. Ei kuku, hea õpetaja ei ole vaid hea ainetundja, hea aine tundmine on vaid üks osa heaks õpetajaks olemises. Hea õpetaja on avatud suhtleja, avatud silmaringiga, koostöövalmis, sõbralik ja hea ainetundja. Olen suutnud leida oma meeskonda noori inimesi, kes tahavad olla õpetajad. Paraku pole neil magistrikraadi ja seetõttu saan sõlmida nendega vaid aastase töölepingu. Aga nad on kõige pareamad õpetajad, sest neis on hoolivust, avatust, tegutsemislusti, innovaatilisust, koostöövalmidust. Nad otsivad parimaid lahendusi, et õpetada last ja nad teevad seda, olles seejuures rõõmsad. samuti on nad avatud koostöös õpilastega, lapsevanematega, juhtkonnaga. Koolijuhina pean ma neid kaitsma vaid osade kibestunud õpetajate eest. Päriselt, sest need õpetajad leiavad võimaluse ka neid kritiseerida. Olen õnnelik, et noored, esialgu veel ilma magistrikraadita õpetajad, leiavad tee kooli. Näiteks selle õppeaastal lõpetas oma õpingud lisaks õpilastele kevadel ka kolm noort õpetajat, kellest said magistrikraadiga õpetajad. Olen neile väga tänulik ning on neid hea oma kooliperes taas sügisel näha. Tahangi rahustada lapsevanemaid, et küll me leiame koolidesse õpetajad. Ja just sellised, keda me soovime oma laste ees näha.

Loogish, et nendega on parem koostööd teha – nad on noored ja elukogenematud ning neile saab igasuguseid ülesandeid juurde anda. Nendega on lihtne manipuleerida ja seadustes orienteeruvad nad ka kehvemini.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Masendav on see, et suur osa õpetajaskonnast on väga rahulolematu. Rahulolematu inimene ei saa kasvatada õnnelikku last.Tegelikult on väga raske aru saada, mis on tegelik põhjus ja mida saaksid õpetajad ise oma elukvaliteedi parandmiseks teha (kui nad seda endale sõnastaksid, siis võib olla midgi muutuks). Ei saa lõpmatusi kedagi teist süüdistada, sest muuta saab ainult iseennast. Kui on ikka väga halb, siis tulebki koolist lahkuda.Õpetaja võib oma aega tõepoolest ise planeerida (ei olnud ju minu eelmises postituses, et õpetaja peab iga päev olema koolis kuni 16.15). Ka koosolekuid ei ole meil nädalas 15 tundi; siit jääb aega ka tundide ettevalmistamiseks ja tööde parandamiseks. Uskuge, kui olla tööl (nagu tavainimene), siis mahub ka kogu õpetajatöö selle aja sisse. Ma ei tahaks uskuda, et tänapäeval on veel koole, kus õpetajaid peavad ise klasse koristama või paberit ostma. Samuti ei pea õpetaja endale ise töövihikut ega õpikut ostma, vaid see kooli eelarves on selleks raha olemas. Lisaks on koolides digitehnikat, mis võimaldab õpet õpetaja jaoks kergemaks muuta, ilmestada ja muuta aine õpilase jaoks arusaadavamaks. Õpetaja ei ole tänapäeval enam kõiketeadja, vaid pigem suunaja ja infotulvas paremini orienteeruja. See, kes läheb klassi ette vaid õpiku ja töövihikuga, on paraku ajale jalgu jäänud ja tal võibki raske olla. Maailm on muutunud ja muutub igapäevaselt. Ühiskond vajab hästi keeli omandanud, analüüsioskust omavaid, koostööd tegevaid ja digitaalset kirjaoskust omavaid inimesi. On oluline, et õpilane õpiks kõikjal ja kõikjalt (mitte ainult õpikust või töövihikut täites). Julgen tunnistada, et ma ei oska õpetajaid aidata, sest kõik argumendid lõppevad üheselt: liiga palju tööd ja vähe raha. Aga see ei õigust töö mittetegemist, õpilasele on iga tund ainus, so tema aeg õppida. Head õpetajad, korrigeerige oma mõtlemist, ärge süüdistage pidevalt teisi ja tehke elus õigeid valikuid.

Küll sina suudad sisutühja loba genereerida!

Ühtki tundi sa küll kunagi ette valmistanud ei ole, sest vastasel juhul teaksid, et igasugune digivahendite kasutamine eeldab väga suurt eeltööd. Mängude ja tühisemategi slaidiesitluste koostamine ning sobivate filmilõikude otsimine võtab väga palju aega. Sinu poolt pakutud üldtööaeg käriseb igal juhul. Rääkimata siis koolist, kus õpetajad õnnelikult tegeliku töö asemel “koostööd” teevad.

Hea Perekooli direktor, vähem loba, pikem samm! Sinu kindel õige valik oleks koolist ja hariduselust võimalikult kaugele hoida.

Ei ole mugavustsoonis istuv direktor. Kõike seda, mida tahan näha oma õpetajates, teen ka ise. Minu eesmärk on leida oma juhitavasse kooli sellised õpetajad, keda ma tahaksin näha näha oma laste õpetajatena. Olen ka ise enne töötanud õpetajana, seega tean väga hästi, mida tähendab tunni ettevalmistamine, tööde parandamine ja tagasisidestamine. Tean ka seda, mida tähendab didgivahendite kasutamine, sest annan ka praegu gümnaasiumiosa ühes klassis tunde (reaalained), et mõista paremini õpetajaid ja mitte kaotada ainealast professionaalsust. Valmistan õpilasi ette laia matemaatika riigieksamiks, st tean ka seda osa ja vastutust. Tulemused on meil, olenemata aineõpetajast, 70 punkti ümber, mida ei loe madalaks. Julgen väita, et on õpetajaid, kes teevad väga head tööd. Kui digivahendite kasutamine võtab teilt hetkel liiga palju aega, siis võib olla tasuks minna kursustele, arendada ennast digipädevuses, saavutada seal aktsepteeritav tase ja siis näete, et sellest saab tegelikult teie parim abivahend. Samuti ei ole mõttetud õppereisid teistesse koolidesse näit. Erasmuse vahendusel või minikoolituspuhkused spas. Leian, et õpetaja peab tänapäeval ennast arendama ja olema hiljem valmis andma endast klassi ees maksimumi (kui ta on selle töö endale valinud). Endiselt jään selle juurde, et võtmesõnaks on pidev enesearendus, valmisolek muutusteks ja koostöö õpilastega, vanematega, kolleegidega. Uskuge õpilastesse, õpilased on tänapäeval targad, aga nad teavad meist teisi asju ja ei soovi teha mõttetut tööd; vanemad ei ole kiuslikud, ka nemad tahavad vaid oma lastele parimat. Kui me ei taha, et meie õpilased läheksid soome lihttöölisteks, siis head õpetajad, teie oletegi ju need, kelle käes on võimalused selle muutmiseks. Olete vajalikud, kasutage oma võimalusi ja privileege (jälle klišee, aga nii see ju on).

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt 28.06 10:03; 28.06 13:37; 28.06 13:38; 29.06 10:29; 30.06 10:34; 30.06 11:49; 30.06 14:06; 05.07 15:07; 05.07 17:17; 05.07 22:29;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Samuti ei ole mõttetud õppereisid teistesse koolidesse näit. Erasmuse vahendusel või minikoolituspuhkused spas. Leian, et õpetaja peab tänapäeval ennast arendama ja olema hiljem valmis andma endast klassi ees maksimumi (kui ta on selle töö endale valinud). Endiselt jään selle juurde, et võtmesõnaks on pidev enesearendus, valmisolek muutusteks ja koostöö õpilastega, vanematega, kolleegidega.

Nõustun igati Teie ideaalidega ning soovin jõudu kõikidele tublidele õpetajatele. Küll aga peavad kõik need toredad asjad, mida nimetasite, ära mahtuma õpetaja tööaja sisse. Lisaks reaalsele õpetamistegevusele, tundide ettevalmistamisele ja muule. Ei ole õige ega aus eeldada, et seda peaks keegi tegema omast vabast ajast. Väga tihti nii aga juhtub, kas pole? Oma kogemusest võin öelda, et kõige halvemas seisus on osalise ajaga õpetajad, kes palka saavad näiteks 0,25 koha eest, kuid reaalset panustamist oodatakse ikka täisraha eest st oluliselt rohkem kui need mõned tunnid nädalas. Kas Teie koolis on see osa korras? Kas järgite ise ja nõuate ka oma töötajatelt puhkeajast kinni pidamist? Kas ja kuidas teete töökorralduses muudatusi, kui inimeste koormus ei vasta kokkulepitule?
Vaadake, olen ka ise pikalt olnud sotsiaaltööasutuses juht ning ikka näen seda, et ongi olemas selline ekstratubli tüüp inimesi, kes kõike teevad, kõike jõuavad ja panustavad alati rohkem kui oodatud. Super ju, arvate! Jaa, mulle ka meeldib, kuid see tuleb millegi arvelt. Nende inimeste probleem on aga mujal – nad tihti ei oska ise oma tublidusele pidurit tõmmata ja siin peab hea ja vastutustundlik juht piiri seadma, mitte veel natuke kummi pikemaks venitama. Aga juhile on sellised inimesed nagu narkootikum: head tulemused, eeskuju, probleemivaba elu nö. Õudne tahtmine oleks veel natuke neid ekspluateerida, ja veel…
Kui Te mulle ausalt kinnitate, et Teie koolis ei tee osaajaga õpetajad tasutastamata ületunde ja neid ka kunagi ei oodata, siis au ja kiitus. Mina isiklikult sellist kooli ei tea.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Samuti ei ole mõttetud õppereisid teistesse koolidesse näit. Erasmuse vahendusel või minikoolituspuhkused spas. Leian, et õpetaja peab tänapäeval ennast arendama ja olema hiljem valmis andma endast klassi ees maksimumi (kui ta on selle töö endale valinud). Endiselt jään selle juurde, et võtmesõnaks on pidev enesearendus, valmisolek muutusteks ja koostöö õpilastega, vanematega, kolleegidega.

Nõustun igati Teie ideaalidega ning soovin jõudu kõikidele tublidele õpetajatele. Küll aga peavad kõik need toredad asjad, mida nimetasite, ära mahtuma õpetaja tööaja sisse. Lisaks reaalsele õpetamistegevusele, tundide ettevalmistamisele ja muule. Ei ole õige ega aus eeldada, et seda peaks keegi tegema omast vabast ajast. Väga tihti nii aga juhtub, kas pole? Oma kogemusest võin öelda, et kõige halvemas seisus on osalise ajaga õpetajad, kes palka saavad näiteks 0,25 koha eest, kuid reaalset panustamist oodatakse ikka täisraha eest st oluliselt rohkem kui need mõned tunnid nädalas. Kas Teie koolis on see osa korras? Kas järgite ise ja nõuate ka oma töötajatelt puhkeajast kinni pidamist? Kas ja kuidas teete töökorralduses muudatusi, kui inimeste koormus ei vasta kokkulepitule?

Vaadake, olen ka ise pikalt olnud sotsiaaltööasutuses juht ning ikka näen seda, et ongi olemas selline ekstratubli tüüp inimesi, kes kõike teevad, kõike jõuavad ja panustavad alati rohkem kui oodatud. Super ju, arvate! Jaa, mulle ka meeldib, kuid see tuleb millegi arvelt. Nende inimeste probleem on aga mujal – nad tihti ei oska ise oma tublidusele pidurit tõmmata ja siin peab hea ja vastutustundlik juht piiri seadma, mitte veel natuke kummi pikemaks venitama. Aga juhile on sellised inimesed nagu narkootikum: head tulemused, eeskuju, probleemivaba elu nö. Õudne tahtmine oleks veel natuke neid ekspluateerida, ja veel…

Kui Te mulle ausalt kinnitate, et Teie koolis ei tee osaajaga õpetajad tasutastamata ületunde ja neid ka kunagi ei oodata, siis au ja kiitus. Mina isiklikult sellist kooli ei tea.

Õppenõukogud peavad olema 4 korda aastas (HTM-i nõue). Me saadame õpetajatele dokumendid ja kokku tuleme maksimum 15 minutiks, et hääletada. Neid otsustamist vajavaid dokumente, mis kuuluvad ÕN pädevusse ei ole palju, seega nendega saame kiiresti. Tihti allkirjastavad õpetajad, kes töötavad meil osakoormusega, digitaalselt, kuna nad on reaalselt tööl mõnes teises koolis. Pean ütlema, et meil osakoormusega õpetajaid palju ei ole. Mõttetuid töökoosolekuid ei pea, kuid mõned koosolekud siiski on ja need mahutame tööaja sisse (kui õnnestub, siis õppeperioodil nädala sees, kui ei, siis üks päev vaheajast. Kui on 2 päeva, siis väljasõiduga spasse. Aja kokkuhoidmiseks ja kokkusaamiste efektiivsemaks kasutamiseks laadin arutamist vajavad GoogleDrivesse, kus õpetajatel on võimalik tutvuda ja oma arvamust avaldada. Kasutame ka summeeritud tööaega, st kui õpetaja peab vahel olema õhtuti õpilasüritusel või õpilaste saatjana võistlustel jms, siis kompenseerime vaheaegadel vaba ajaga. Meil see töötab, st õpetajad panustavad õppeperioodil ja reeglina vaheaegadel kas puhkavad ( reisivad)või tegelevad enesetäiendusega koolitustel või kodus. Üldkoolituste ajad on õpetajatel teada õppeaasta alguses.
Olen püüdnud teha kõik, et õpetajad ei peaks panustama oma vaba aega töö tegemiseks, kuid see ei ole kõigi puhul õnnestunud, sest virisemist ja rahulolematust on ikka. Seepärast said kirja ka need eelnevad postitused, et mis on õpetaja arvates see, mis võtaks ära temalt tüdimuse ja paneks õpetaja ennast hästi ja oma tööst rõõmu tundma.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt 28.06 10:03; 28.06 13:37; 28.06 13:38; 29.06 10:29; 30.06 10:34; 30.06 11:49; 30.06 14:06; 05.07 15:07; 05.07 17:17; 05.07 22:29;
To report this post you need to login first.

Kui me ei taha, et meie õpilased läheksid soome lihttöölisteks,

Ema ja õpetajana küsin ma, mis on halba selles, kui keegi läheb Soome lihttööliseks? Miks mingi direktor võtab endale õiguse sellist valikut halvustada?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Anonymous

Kõik ei ole õpetajates kinni.
Minu meelest see lause on küll puhas muinasjutt või kehtib heal juhul pooltes koolides: Uskuge õpilastesse, õpilased on tänapäeval targad, aga nad teavad meist teisi asju ja ei soovi teha mõttetut tööd; vanemad ei ole kiuslikud, ka nemad tahavad vaid oma lastele parimat.

Ja ma ei ole õpetaja.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 29.06 08:02; 29.06 12:13; 30.06 11:59; 06.07 00:10;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ema ja õpetajana küsin ma, mis on halba selles, kui keegi läheb Soome lihttööliseks?

Sa oled õpetaja ja päriselt küsid, mida halba on võõrtööliseks olemises? Vabandust, aga kas sa elad silmaklappidega?

Tööinspektsiooni andmetel on võõrtööliste põhilisteks muredeks väljamaksmata töö- ja puhkusetasu ning maksmata jäetud lisatasu puhkepäevadel ja riigipühadel töötamise eest, samuti esineb ka seadusevastaseid töölepinguid.
Allikas: Rajaleidja

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 28.06 13:42; 30.06 12:30; 04.07 22:51; 07.07 13:34;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Valmistan õpilasi ette laia matemaatika riigieksamiks, st tean ka seda osa ja vastutust. Tulemused on meil, olenemata aineõpetajast, 70 punkti ümber, mida ei loe madalaks.

Tule taevas appi! Ja sellist juttu räägib direktor, kes ise matemaatikat õpetab.
osades koolides vahetataks nii madala laia matemaatika tulemuse peale juba õpetaja välja.
Normaalne oleks ikka vähemalt 80+ neile, kes reaalklassis käivad ja laia eksami valinud.

70 punktise laia matemaatika RE tulemusega ei pruugi osadele erialadele ülikooli sissegi saada.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 28.06 15:08; 30.06 12:54;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Valmistan õpilasi ette laia matemaatika riigieksamiks, st tean ka seda osa ja vastutust. Tulemused on meil, olenemata aineõpetajast, 70 punkti ümber, mida ei loe madalaks.

Tule taevas appi! Ja sellist juttu räägib direktor, kes ise matemaatikat õpetab.

osades koolides vahetataks nii madala laia matemaatika tulemuse peale juba õpetaja välja.

Normaalne oleks ikka vähemalt 80+ neile, kes reaalklassis käivad ja laia eksami valinud.

70 punktise laia matemaatika RE tulemusega ei pruugi osadele erialadele ülikooli sissegi saada.

Täpsustan, keskmine on 70 punkti ümber. Alati on kahjuks ka neid, kelle sooritus 50 punkti ümber.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt 28.06 10:03; 28.06 13:37; 28.06 13:38; 29.06 10:29; 30.06 10:34; 30.06 11:49; 30.06 14:06; 05.07 15:07; 05.07 17:17; 05.07 22:29;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Inimesed harjuvad oma hüvede ja koormuse tasemega ruttu ning siis algab alati igal pool ving, et tahaks veel vähem teha. Tavalistel kontoritöödel pole haruldus, et tööle tullakse kl 8 ja lahkutakse kl 18. Kõrgelt tasustatud kohtadel pole ka haruldus, et kontorist lahkutakse kl 19, kl 20, aga see selleks. Õpetajad tulevad kl 8 ja tahavad lahkuda kl 15. Siis on suur ving, kui peaks äkki jääma tööle kuni kella 16.15ni vms. Tegelikult see ongi normaalne tööaeg ja mujal ei saa keegi varem ära, sest tund/koosolek on lõppenud ja nägu pole vaja kellelgi näidata. Ikka kontorites istutakse arvuti taga ja valmistatakse muid projekte ette jne. Õpetajad on harjunud, et tööl võib käia pm ainult siis, kui kontakttunnid on, ja siis natuke hädapärast tundide ettevalmistamist (aga selle puhul tehakse ka nägu, et oh vaadake, teen seda oma heast südamest, nagu tegemist oleks juba ületundidega, kui sa jääd pärast 16.15 veel kooli.)

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Inimesed harjuvad oma hüvede ja koormuse tasemega ruttu ning siis algab alati igal pool ving, et tahaks veel vähem teha. Tavalistel kontoritöödel pole haruldus, et tööle tullakse kl 8 ja lahkutakse kl 18. Kõrgelt tasustatud kohtadel pole ka haruldus, et kontorist lahkutakse kl 19, kl 20, aga see selleks. Õpetajad tulevad kl 8 ja tahavad lahkuda kl 15. Siis on suur ving, kui peaks äkki jääma tööle kuni kella 16.15ni vms. Tegelikult see ongi normaalne tööaeg ja mujal ei saa keegi varem ära, sest tund/koosolek on lõppenud ja nägu pole vaja kellelgi näidata. Ikka kontorites istutakse arvuti taga ja valmistatakse muid projekte ette jne. Õpetajad on harjunud, et tööl võib käia pm ainult siis, kui kontakttunnid on, ja siis natuke hädapärast tundide ettevalmistamist (aga selle puhul tehakse ka nägu, et oh vaadake, teen seda oma heast südamest, nagu tegemist oleks juba ületundidega, kui sa jääd pärast 16.15 veel kooli.)

Kui mul on 2 lõpuklassi, kummaski 27 õpilast, arva ära, kui kaua võiks võtta 54 essee (võõrkeel, 200 sõna) parandamine-kommenteerimine? Seda ei pea tegema tingimata “kontoris” istudes.
Kui ma kodus loen netist võõrkeelset ajakirjandust ja valin teemakohaseid artikleid lisalugemiseks ja teen neil põhinevaid sõnavaraharjutusi, siis see nagu ei olekski töö?

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 30.06 18:49; 11.08 11:09;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[quote quote=2865746

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 48 korda. Täpsemalt 28.06 19:42; 28.06 23:33; 28.06 23:36; 29.06 00:04; 29.06 11:39; 30.06 19:27; 30.06 19:28; 30.06 20:08; 01.07 10:54; 01.07 14:21; 02.07 10:03; 02.07 13:59; 02.07 14:10; 04.07 20:47; 04.07 22:59; 05.07 11:20; 05.07 11:28; 05.07 15:51; 05.07 19:33; 05.07 19:37; 05.07 22:36; 05.07 23:03; 06.07 12:31; 06.07 12:42; 06.07 12:43; 06.07 18:27; 06.07 18:44; 06.07 19:04; 06.07 19:15; 06.07 19:18; 06.07 19:34; 07.07 00:10; 07.07 11:45; 07.07 18:19; 07.07 23:29; 08.07 10:19; 08.07 21:21; 09.07 00:16; 09.07 00:36; 09.07 13:00; 09.07 23:09; 09.07 23:13; 11.07 23:54; 12.07 12:39; 12.07 13:30; 12.07 14:54; 12.07 15:03; 14.07 12:02;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Inimesed harjuvad oma hüvede ja koormuse tasemega ruttu ning siis algab alati igal pool ving, et tahaks veel vähem teha. Tavalistel kontoritöödel pole haruldus, et tööle tullakse kl 8 ja lahkutakse kl 18. Kõrgelt tasustatud kohtadel pole ka haruldus, et kontorist lahkutakse kl 19, kl 20, aga see selleks. Õpetajad tulevad kl 8 ja tahavad lahkuda kl 15. Siis on suur ving, kui peaks äkki jääma tööle kuni kella 16.15ni vms. Tegelikult see ongi normaalne tööaeg ja mujal ei saa keegi varem ära, sest tund/koosolek on lõppenud ja nägu pole vaja kellelgi näidata. Ikka kontorites istutakse arvuti taga ja valmistatakse muid projekte ette jne. Õpetajad on harjunud, et tööl võib käia pm ainult siis, kui kontakttunnid on, ja siis natuke hädapärast tundide ettevalmistamist (aga selle puhul tehakse ka nägu, et oh vaadake, teen seda oma heast südamest, nagu tegemist oleks juba ületundidega, kui sa jääd pärast 16.15 veel kooli.)

Aga kes keelab sul siis sellele mugavale koolitööle tulla kontorist ära? Nagu näed, on direktoreid, kelle jaoks õpetajate erialane ettevalmistus polegi mingi näitaja, iga inimene tänavalt võib sellise meelest õpetajaks minna, peaasi, et lastele ja vanematele meeldiks.

Õpetajatöö on üliraske ja ülipingeline. Kontoris arvuti taga ei tunne sa ka mitte poolt seda pinget, mis klassi ees tunde andes. Suurem osa pingest tuleb lapsevanemate puuduliku töö arvelt, kes saadavad kooli ilma õppevahenditeta lapsed, kellel ka kodutööd on tegemata. Elementaarsed käitumisreeglid on ka lastele selgeks tegemata jäänud.

Kõige selle ülikõrgel tasemel pinge ja alla keskmise palga kõrval on õpetajatöös mõned eelised ka, nt paindlik töögraafik ja pikk suvepuhkus. Läänes on õpetajatel ka koolivaheajad vabad, sest on aru saadud, et õpetajad vajavad iga paari kuu tagant eluspüsimiseks ja akude laadimiseks sama palju puhkust kui lapsed.

Eestis on sinusuguste kontoribürokraatide tõttu õpetajad ka vaheajal tööl.
Ühest küljest ootate, et Eesti kool oleks “nagu Läänes”, teisest küljest õpetajatele ei taha te sugugi samu tingimusi “nagu Läänes” anda.

Aga veel kord: kui see õpetaja töö selline lust ja lillepidu on, et päevas ainult mõni tund tööd ja saabki koju ära minna, siis tule ja ühine aga õpetajatega, vabu kohti on piisavalt ja küll ka see õpetajakoolituse formaalsus saab mingiks ajaks täidetud.
Miskipärast ei joosta tormi sellele lihtsale tööle, kus ärahellitatud õpetajad ei tea enam, mis soodustusi kõike endale veel välja kaubelda soovivad.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 48 korda. Täpsemalt 28.06 19:42; 28.06 23:33; 28.06 23:36; 29.06 00:04; 29.06 11:39; 30.06 19:27; 30.06 19:28; 30.06 20:08; 01.07 10:54; 01.07 14:21; 02.07 10:03; 02.07 13:59; 02.07 14:10; 04.07 20:47; 04.07 22:59; 05.07 11:20; 05.07 11:28; 05.07 15:51; 05.07 19:33; 05.07 19:37; 05.07 22:36; 05.07 23:03; 06.07 12:31; 06.07 12:42; 06.07 12:43; 06.07 18:27; 06.07 18:44; 06.07 19:04; 06.07 19:15; 06.07 19:18; 06.07 19:34; 07.07 00:10; 07.07 11:45; 07.07 18:19; 07.07 23:29; 08.07 10:19; 08.07 21:21; 09.07 00:16; 09.07 00:36; 09.07 13:00; 09.07 23:09; 09.07 23:13; 11.07 23:54; 12.07 12:39; 12.07 13:30; 12.07 14:54; 12.07 15:03; 14.07 12:02;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Masendav on see, et suur osa õpetajaskonnast on väga rahulolematu. Rahulolematu inimene ei saa kasvatada õnnelikku last.Tegelikult on väga raske aru saada, mis on tegelik põhjus ja mida saaksid õpetajad ise oma elukvaliteedi parandmiseks teha (kui nad seda endale sõnastaksid, siis võib olla midgi muutuks). Ei saa lõpmatusi kedagi teist süüdistada, sest muuta saab ainult iseennast. Kui on ikka väga halb, siis tulebki koolist lahkuda.Õpetaja võib oma aega tõepoolest ise planeerida (ei olnud ju minu eelmises postituses, et õpetaja peab iga päev olema koolis kuni 16.15). Ka koosolekuid ei ole meil nädalas 15 tundi; siit jääb aega ka tundide ettevalmistamiseks ja tööde parandamiseks. Uskuge, kui olla tööl (nagu tavainimene), siis mahub ka kogu õpetajatöö selle aja sisse. Ma ei tahaks uskuda, et tänapäeval on veel koole, kus õpetajaid peavad ise klasse koristama või paberit ostma. Samuti ei pea õpetaja endale ise töövihikut ega õpikut ostma, vaid see kooli eelarves on selleks raha olemas. Lisaks on koolides digitehnikat, mis võimaldab õpet õpetaja jaoks kergemaks muuta, ilmestada ja muuta aine õpilase jaoks arusaadavamaks. Õpetaja ei ole tänapäeval enam kõiketeadja, vaid pigem suunaja ja infotulvas paremini orienteeruja. See, kes läheb klassi ette vaid õpiku ja töövihikuga, on paraku ajale jalgu jäänud ja tal võibki raske olla. Maailm on muutunud ja muutub igapäevaselt. Ühiskond vajab hästi keeli omandanud, analüüsioskust omavaid, koostööd tegevaid ja digitaalset kirjaoskust omavaid inimesi. On oluline, et õpilane õpiks kõikjal ja kõikjalt (mitte ainult õpikust või töövihikut täites). Julgen tunnistada, et ma ei oska õpetajaid aidata, sest kõik argumendid lõppevad üheselt: liiga palju tööd ja vähe raha. Aga see ei õigust töö mittetegemist, õpilasele on iga tund ainus, so tema aeg õppida. Head õpetajad, korrigeerige oma mõtlemist, ärge süüdistage pidevalt teisi ja tehke elus õigeid valikuid.

Küll sina suudad sisutühja loba genereerida!

Ühtki tundi sa küll kunagi ette valmistanud ei ole, sest vastasel juhul teaksid, et igasugune digivahendite kasutamine eeldab väga suurt eeltööd. Mängude ja tühisemategi slaidiesitluste koostamine ning sobivate filmilõikude otsimine võtab väga palju aega. Sinu poolt pakutud üldtööaeg käriseb igal juhul. Rääkimata siis koolist, kus õpetajad õnnelikult tegeliku töö asemel “koostööd” teevad.

Hea Perekooli direktor, vähem loba, pikem samm! Sinu kindel õige valik oleks koolist ja hariduselust võimalikult kaugele hoida.

Ei ole mugavustsoonis istuv direktor. Kõike seda, mida tahan näha oma õpetajates, teen ka ise. Minu eesmärk on leida oma juhitavasse kooli sellised õpetajad, keda ma tahaksin näha näha oma laste õpetajatena. Olen ka ise enne töötanud õpetajana, seega tean väga hästi, mida tähendab tunni ettevalmistamine, tööde parandamine ja tagasisidestamine. Tean ka seda, mida tähendab didgivahendite kasutamine, sest annan ka praegu gümnaasiumiosa ühes klassis tunde (reaalained), et mõista paremini õpetajaid ja mitte kaotada ainealast professionaalsust. Valmistan õpilasi ette laia matemaatika riigieksamiks, st tean ka seda osa ja vastutust. Tulemused on meil, olenemata aineõpetajast, 70 punkti ümber, mida ei loe madalaks. Julgen väita, et on õpetajaid, kes teevad väga head tööd. Kui digivahendite kasutamine võtab teilt hetkel liiga palju aega, siis võib olla tasuks minna kursustele, arendada ennast digipädevuses, saavutada seal aktsepteeritav tase ja siis näete, et sellest saab tegelikult teie parim abivahend. Samuti ei ole mõttetud õppereisid teistesse koolidesse näit. Erasmuse vahendusel või minikoolituspuhkused spas. Leian, et õpetaja peab tänapäeval ennast arendama ja olema hiljem valmis andma endast klassi ees maksimumi (kui ta on selle töö endale valinud). Endiselt jään selle juurde, et võtmesõnaks on pidev enesearendus, valmisolek muutusteks ja koostöö õpilastega, vanematega, kolleegidega. Uskuge õpilastesse, õpilased on tänapäeval targad, aga nad teavad meist teisi asju ja ei soovi teha mõttetut tööd; vanemad ei ole kiuslikud, ka nemad tahavad vaid oma lastele parimat. Kui me ei taha, et meie õpilased läheksid soome lihttöölisteks, siis head õpetajad, teie oletegi ju need, kelle käes on võimalused selle muutmiseks. Olete vajalikud, kasutage oma võimalusi ja privileege (jälle klišee, aga nii see ju on).

Nii et kui sina tahaksid oma laste õpetajatena näha teatud tüüpi õpetajaid, siis see tähandab, et just selliseks kõik teie kooli õpetajad peavadki muutuma? Aga kui 100 lapsevanemat tahavad koolis näha risti teistsuguseid õpetajaid, mis siis saab? Sinu arvamus on loomulikult kõige tähtsam, olen juba seda siit korduvalt lugenud. Sest “kes ei soovi arendeda, ennast pidevalt täiendada, muutuda (loe: sulle sobivaks tööloomaks), siis uks on seal. Sellest juhtimisloogikast olen juba ammu aru saanud.
Tead, missugune on hea direktor? Selline, kelles on nii palju empaatiavõimet ja inimeste mõistmise oskust, et ta mõistab ja tolereerib oma kollektiivis igasuguse ja täiesti erineva tööstiiliga õpetajaid – ta ei suru mitte kellelegi mingeid meetodeid peale. Nii ongi, et iga õpetaja leiab alati ise parima viisi, mis talle kõige enam õpetamiseks sobib ja millest laste arengus ka kõige enam kasu on.
Nagu juba eelnevalt mainisin, digitarkus jm tilulilu on õpetamise juures vaid magustoit, see ei arenda lapsi edasi. Ja seda, et mingid trikid ja nipid arvutiga õpetaja tööd kergemaks muudavad, võib väita vaid viimane bürokraat. Õpetajatöö ei seisne võimalikult kiires oskuses teatud hulk pabereid läbi hekseldada. Õpetajatöö on loominguline. Aega ei võta mitte trikid ja nipid PowerPointis jm, vaid aega võtab info kogumine ja sellest olulisima presenteerimiseks välja valimine.
Ma ei usu iial, et sul, direktor, on pedagoogiline haridus. Sest ükski õpetaja ei mõtle ega arutle iialgi nii nagu sina. Su mõtlemine on koolielust sama kaugel kui Maa ja taevas. See, et sa (tõenäoliselt piiritust ahnusest) endale mõned matemaatikatunnid gümnaasiumis oled lisaks direktori palgale juurde krabanud, ei näita sinu pedagoogilisi oskusi. Kui sa annaks paarile üliraske käitumisega klassile põhikoolis tunde, siis sa enam ei jutlustaks “digitarkusest” jm klišeedest. Siis hakkaks sa päriselt mõistma, mida see töö endast kujutab. Gümnasistid kardavad koolist välja kukkuda, lisaks ei võetagi gümnaasiumisse inimesi, kes kooli mitte kuidagi ei sobi, nii et gümnaasiumis õpetamine on tõesti väga lihtne.

Kogu see sinu piiritu usk igasugustesse koolitustesse näitab, et sa pole vähimalgi määral pedagoog, vaid oledki puhtakujuline bürokraat. Seda, et sa õpetajatööst mitte halligi ei jaga, näitab ka see, et arvad, et suur tunnikoormus kurnab õpetajad ära. Nii lihtne see küll ei ole. Elu ei ole 1+1 – lihtne ja labane numbritemaailm, et mida rohkem, seda suurem koormus. Õpetajal, kellele on juhtunud (või spetsiaalselt antud) kerged, hästikasvatatud lastega klassid, võib ka 29tunnise koormusega olla hea ja kerge tunne aastaringi koolis tööd teha. Ja õpetajal, kellel on koormus 10-12 tundi ja neist 2 klassi on sügavate käitumisraskustega (sest nende taga on kodud, mis nende kasvatamisega pole üldse viitsinud end vaevata), võib igasugune sära silmist kaduda ja ta võib end iga tööpäeva lõpuks tunda täiesti tapetuna. 1+1 ei võrdu alati 2, eriti inimeste puhul.

Mul on lihtsalt nii hea mkeel, et meie kooli direktor ei ole selline paadunud koolikauge bürokraat nagu sina. Ma ei suudaks sinu alluvuses sekundit ka tööd teha. Sinusugused juhid veavad koolid lõppude lõpuks alla, kuigi kooli allakäik on pikaldane protsess ja võtab vähemalt 10-15 aastat aega. Aga kui teie kogukond sellise bürokraadi endale koolijuhiks valis, ju on nad siis sellist kooli ja selle juhti väärt.

0
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 48 korda. Täpsemalt 28.06 19:42; 28.06 23:33; 28.06 23:36; 29.06 00:04; 29.06 11:39; 30.06 19:27; 30.06 19:28; 30.06 20:08; 01.07 10:54; 01.07 14:21; 02.07 10:03; 02.07 13:59; 02.07 14:10; 04.07 20:47; 04.07 22:59; 05.07 11:20; 05.07 11:28; 05.07 15:51; 05.07 19:33; 05.07 19:37; 05.07 22:36; 05.07 23:03; 06.07 12:31; 06.07 12:42; 06.07 12:43; 06.07 18:27; 06.07 18:44; 06.07 19:04; 06.07 19:15; 06.07 19:18; 06.07 19:34; 07.07 00:10; 07.07 11:45; 07.07 18:19; 07.07 23:29; 08.07 10:19; 08.07 21:21; 09.07 00:16; 09.07 00:36; 09.07 13:00; 09.07 23:09; 09.07 23:13; 11.07 23:54; 12.07 12:39; 12.07 13:30; 12.07 14:54; 12.07 15:03; 14.07 12:02;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina küll õpetajana ei tööta, aga meeldis see lause –Mõttetult kohapeal oma tunde istuma ei pea, kuid vajadusel tuleb olla valmis, et tööpäev lõppeb kell 16.15 (tunnid algavad 9.15).

Mis vahet seal on, kus õpetaja ekooli täidab, töid parandab või kolleegide või vanematega suhtleb.

Nt. Läheb kl.12 füüsiliselt töökohalt ära ja nt 16.00 teeb kodus, rannas, kohvikus oma paberitööd St. Arvuti tööd, valmistab kasvõi tundi ette.

See õpetaja, kes kell 12 juba koju läheb, kipub hiljem ikka teistele kurtma, et elu on raske ja kogu aeg peab kodus tööd tegema.

Samas võiks ju kella neljani koolis olla, seal paberitöö ja e-kooliga tegeleda ning kodus tööle mitte mõelda.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina küll õpetajana ei tööta, aga meeldis see lause –Mõttetult kohapeal oma tunde istuma ei pea, kuid vajadusel tuleb olla valmis, et tööpäev lõppeb kell 16.15 (tunnid algavad 9.15).

Mis vahet seal on, kus õpetaja ekooli täidab, töid parandab või kolleegide või vanematega suhtleb.

Nt. Läheb kl.12 füüsiliselt töökohalt ära ja nt 16.00 teeb kodus, rannas, kohvikus oma paberitööd St. Arvuti tööd, valmistab kasvõi tundi ette.

See õpetaja, kes kell 12 juba koju läheb, kipub hiljem ikka teistele kurtma, et elu on raske ja kogu aeg peab kodus tööd tegema.

Samas võiks ju kella neljani koolis olla, seal paberitöö ja e-kooliga tegeleda ning kodus tööle mitte mõelda.

Igas koolis ei ole igal õpetajal töölauda ega arvutit. Kl 12 lahkuv õpetaja töötab osalise koormusega, seega kella neljani koolis tööd tehes oleks tegu juba ületundidega.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 29.06 00:03; 29.06 12:43; 01.07 10:09; 08.07 23:40;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina küll õpetajana ei tööta, aga meeldis see lause –Mõttetult kohapeal oma tunde istuma ei pea, kuid vajadusel tuleb olla valmis, et tööpäev lõppeb kell 16.15 (tunnid algavad 9.15).

Mis vahet seal on, kus õpetaja ekooli täidab, töid parandab või kolleegide või vanematega suhtleb.

Nt. Läheb kl.12 füüsiliselt töökohalt ära ja nt 16.00 teeb kodus, rannas, kohvikus oma paberitööd St. Arvuti tööd, valmistab kasvõi tundi ette.

See õpetaja, kes kell 12 juba koju läheb, kipub hiljem ikka teistele kurtma, et elu on raske ja kogu aeg peab kodus tööd tegema.

Samas võiks ju kella neljani koolis olla, seal paberitöö ja e-kooliga tegeleda ning kodus tööle mitte mõelda.

Elu on raske õpetajatel eelkõige kasvatamatute laste pärast, kelle teie, lapsevanemad, kooli saadate.
Seega, jah, elu on ühtviisi raske nii neil õpetajatel, kellel on koormus 29 tundi nädalas kui ka neil õpetajatel, kellel on koormus 15-23 tundi nädalas, sest suurima tõenäosusega satub kõigile 1-2 üliviletsa koduse kasvatusega laste klassi.

Seega on see härra direktori õpetajate koormuse piiramine koolis ka puhas õelus.
Mul on härra direktorile veel ka selline küsimus, et kas need X korda 45 minutit, mis härra direktor gümnaasiumiklassis õpetajatööle pühendab, teeb direktor hiljem ikka kenasti lisatöötundidena järgi? No et tuleks ikka korrektselt õige summeeritud tööaeg, mida direktor ka õpetajate puhul joonlauaga taga ajab?

On üsna kurb, et Eesti ühiskonnas on õpetaja jäetud täielikult riiklikest tugistruktuuridest ilma ja kaitseta ja iga lapsevanem, kes tunneb vajadust egobuusti järele, võib õpetajale käratada või õpetama või täiesti asjatundmatult kritiseerima hakata, kuidas aga tuju peale tuleb. Eesti riigis on õpetajatest tehtud märklaud, ühiskondlik rünnakuobjekt, keda rünnatas mitte kellegagi mitte midagi mitte kunagi ei juhtu.

Ja eriti masendav on see, kui direktorid asuvad sellises olukorras ühiskonna poolele ja julgustavad lapsevanemaid veelgi õpetajatele hagualla kütma. Masendav, et sellised inimesed siin riigis direktoritena töötavad. Aga see tuleb ühiskonnale varsti teisipidi tagasi.
Ma ei tea ühtegi riiki Läänes (aga seda “nagu Läänes mantrat” see direktor ja need lapsevanemad siin ju aina kordavad), kus õpetajat oleks nii lihtne rünnata ja kus õpetaja positsioon oleks nii kaitsetu, nagu see on Eestis.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 48 korda. Täpsemalt 28.06 19:42; 28.06 23:33; 28.06 23:36; 29.06 00:04; 29.06 11:39; 30.06 19:27; 30.06 19:28; 30.06 20:08; 01.07 10:54; 01.07 14:21; 02.07 10:03; 02.07 13:59; 02.07 14:10; 04.07 20:47; 04.07 22:59; 05.07 11:20; 05.07 11:28; 05.07 15:51; 05.07 19:33; 05.07 19:37; 05.07 22:36; 05.07 23:03; 06.07 12:31; 06.07 12:42; 06.07 12:43; 06.07 18:27; 06.07 18:44; 06.07 19:04; 06.07 19:15; 06.07 19:18; 06.07 19:34; 07.07 00:10; 07.07 11:45; 07.07 18:19; 07.07 23:29; 08.07 10:19; 08.07 21:21; 09.07 00:16; 09.07 00:36; 09.07 13:00; 09.07 23:09; 09.07 23:13; 11.07 23:54; 12.07 12:39; 12.07 13:30; 12.07 14:54; 12.07 15:03; 14.07 12:02;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Oh, jah.

Mina olen see pedagoogiharidusega muul erialal töötaja, kes viimase praktika ajal veendus, et ei saaks koolis töötada. Ja mitte laste pärast, vaid töökeskkonna pärast. Ühtlasi ka lapsevanem. Ühes koolis, kus ma olen praktikal olnud, oli ka teemaalgataja-sugune direktor. Ja hästi palju noori erialase hariduseta õpetajaid. Vähemasti ei olnud seal absurdseid piiranguid koopiapaberile, tellitavate õpikute arvule (ei telli igale lapsele, tellime ainult ühe klassikomplekti koolis kasutamiseks) ja koopiate arvule lapse kohta, mis minu õpetamisvaimustusse esimese reaalsusmõra lõid. Aga oli selge tunne, et mina lapsevanemana selles koolis töötada ei saaks.

Mõnest neist noortest tuleb kindlasti kogemuse kogunedes suurepärane õpetaja. Aga peaaegu eranditult saavad nad kõik ühel hetkel lapsed ja hakkavad oma tööd ja teemaalgataja juhtimist vaatama teise pilguga. Millegipärast mulle tundub, et teemaalgataja on meesdirektor. Sealjuures selline, kes ise oma lapsi ei kasvata ja ei saa seetõttu aru, et ühel hetkel lõpetavad ka “kutsikad” suurest entusiasmist oma aja ebaotstarbeka kasutamise ja küsivad iga uue uhke algatuse juures “mida see minu õpilaste tegelike teadmiste seisukohast juurde annab” ja “kuhu ma selleks ajaks oma lapsed panen”. Ma tean ka teemaalgataja vastust sellele probleemile, kui see tekib – vanad “halvasti motiveeritud” õpetajad kraavi ja uued noored asemele. Kui neid selleks hetkeks veel võtta on. Ja kui vanemad liiga valju kisa ei tee, sest, üllatus, vanemad saavad tegelikult väga hästi aru, et mida keerulisemaks läheb aine, seda suurem väärtus on õpetaja kogemus. Klassiõpetajana talutakse noort särasilmset rumalukest hea meelega, põhikooli füüsikaõpetajana enam mitte eriti.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 01.07 13:21; 09.07 20:09;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Oh, jah.

Mina olen see pedagoogiharidusega muul erialal töötaja, kes viimase praktika ajal veendus, et ei saaks koolis töötada. Ja mitte laste pärast, vaid töökeskkonna pärast. Ühtlasi ka lapsevanem. Ühes koolis, kus ma olen praktikal olnud, oli ka teemaalgataja-sugune direktor. Ja hästi palju noori erialase hariduseta õpetajaid. Vähemasti ei olnud seal absurdseid piiranguid koopiapaberile, tellitavate õpikute arvule (ei telli igale lapsele, tellime ainult ühe klassikomplekti koolis kasutamiseks) ja koopiate arvule lapse kohta, mis minu õpetamisvaimustusse esimese reaalsusmõra lõid. Aga oli selge tunne, et mina lapsevanemana selles koolis töötada ei saaks.

Mõnest neist noortest tuleb kindlasti kogemuse kogunedes suurepärane õpetaja. Aga peaaegu eranditult saavad nad kõik ühel hetkel lapsed ja hakkavad oma tööd ja teemaalgataja juhtimist vaatama teise pilguga. Millegipärast mulle tundub, et teemaalgataja on meesdirektor. Sealjuures selline, kes ise oma lapsi ei kasvata ja ei saa seetõttu aru, et ühel hetkel lõpetavad ka “kutsikad” suurest entusiasmist oma aja ebaotstarbeka kasutamise ja küsivad iga uue uhke algatuse juures “mida see minu õpilaste tegelike teadmiste seisukohast juurde annab” ja “kuhu ma selleks ajaks oma lapsed panen”. Ma tean ka teemaalgataja vastust sellele probleemile, kui see tekib – vanad “halvasti motiveeritud” õpetajad kraavi ja uued noored asemele. Kui neid selleks hetkeks veel võtta on. Ja kui vanemad liiga valju kisa ei tee, sest, üllatus, vanemad saavad tegelikult väga hästi aru, et mida keerulisemaks läheb aine, seda suurem väärtus on õpetaja kogemus. Klassiõpetajana talutakse noort särasilmset rumalukest hea meelega, põhikooli füüsikaõpetajana enam mitte eriti.

Tahtsin tänada, et täpselt minu mõtted olete kirja pannud. Ühtlasi tahan öelda, et ärgem materdagem seda koolidirektorit nii väga. Tundub, et tegemist on veel noore ja särasilmse inimesega, kes kindlasti tahab parimat, lihtsalt ei oska veel näha, et alati ei ole asjad nii must-valged. Olen ka kunagi selline entusiastist töötaja ja ülemus olnud. See muutus pere ja laste saamisega, sest tõesti ei olnudki enam huvi ega soovi iga vaba hetke missioonitundele ja tööle pühendada. See ongi normaalne elu kulg. Keskealised ja vanemad töötajad ei ole seepärast halvad ega hoolimatud töötajad, et nad ei soovi oma vaba aega töökohal veeta. Ja seda tuleb respekteerida. Kui noored soovivad ja tahavad panustada rohkem, on see väga tore, kuid sama ootust ei saa rakendada kõigile. Ka stabiilsuses ja traditsioonides on väärtus.
Üks mõte tekkis veel õpetajate osas – oma tutvusringkonnast näen, et õpetajate hulgas on teinekord ka selliseid inimesi, kellel ei ole lapsi ja peret. Eriti maakoolides, sest, noh, elu on lihtsalt nii läinud, et sobivat meest maalt võtta pole. Need juba keskeas või vanemad inimesed pühenduvadki koolile. Küll aga ei saa ükski pereinimene endale lubada seda, et teeb nädalas 32 kontakttundi, igal õhtul valmistab ette tunde ja digiprogrammi, on mentoriks noorematele, käib nädalavahetustel õpilastega väljasõitudel, treenib vabal hetkel olümpiaadlasi jms. Seda kõike teeb üks minu hea sõbranna, kes saatuse tahtel üksikuks jäänud. Ta teeb seda suure rõõmuga, sest need lapsed ongi nagu tema lapsed. Pereinimesena aga, saate isegi aru, ei ole see võimalik. Kui see tubli töötaja peaks nüüd pere looma, siis paraku jäävad tööandja vajadused teisele kohale ja see ongi normaalne, sest lõppude lõpuks ei tule koolidirektor ju hiljem hauale lilli tooma, ülekantud tähenduses.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui see (mitte ilmtingimata noor) ja vähese koolikogemusega direktor ise ka tunnistaks, et jah, ongi veel oma ametis roheline ja kogemusteta ja oleks ise koostööaldis õpetajate kogemustest õppima ja neid kuulma ja mõistma, siis võiks seda inimest ehk kuidagigi mõista. Aga see mees (tõenäoliselt endine riigiametnik, kes on oma soojalt bürokraadikohalt valusasti kukkunud koolidirektori ametisse) ju ähvardab muudkui lahti lasta (ja olen kindel, et juba ongi lahti lasknud) õpetajaid, kes tema standarditele ei vasta. Ei teagi, kas need standardid on ta seadnud sellepärast, et ei mõista koolis toimuvat adekvaatselt või lausa puhtast õelusest õpetajate vastu. Sest minu meelest see inimene lausa vihkab õpetajaid ja elab nüüd koolidirektorina välja mingeid lapsepõlvest koolist saadud traumasid (adekvaatset eneseanalüüsi lapsepõlves juhtunule pole see mees ka veel teinud, kooli vaatab ta endiselt selle haavunud koolipoisi pilguga).
Kurb on see, et see kogukond, mille kooli ta juhatab, ei ole aru saanud, mis portsu otsa nad oma direktori näol on sattunud.
Seetõttu ma leiangi, et need vanemad ja see direktor väärivad üksteist.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 48 korda. Täpsemalt 28.06 19:42; 28.06 23:33; 28.06 23:36; 29.06 00:04; 29.06 11:39; 30.06 19:27; 30.06 19:28; 30.06 20:08; 01.07 10:54; 01.07 14:21; 02.07 10:03; 02.07 13:59; 02.07 14:10; 04.07 20:47; 04.07 22:59; 05.07 11:20; 05.07 11:28; 05.07 15:51; 05.07 19:33; 05.07 19:37; 05.07 22:36; 05.07 23:03; 06.07 12:31; 06.07 12:42; 06.07 12:43; 06.07 18:27; 06.07 18:44; 06.07 19:04; 06.07 19:15; 06.07 19:18; 06.07 19:34; 07.07 00:10; 07.07 11:45; 07.07 18:19; 07.07 23:29; 08.07 10:19; 08.07 21:21; 09.07 00:16; 09.07 00:36; 09.07 13:00; 09.07 23:09; 09.07 23:13; 11.07 23:54; 12.07 12:39; 12.07 13:30; 12.07 14:54; 12.07 15:03; 14.07 12:02;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Samas võiks ju kella neljani koolis olla, seal paberitöö ja e-kooliga tegeleda ning kodus tööle mitte mõelda.

soovitus on hea, aga enamikes koolides on ruumipuudus, niipea kui ühe õpetaja tund/tunnid lõpevad, tuleb samasse ruumi midagi muud sisse: tunnid, edasi veel pärast huviringid või mingid rendipinda kasutavad keeltekursused vmt.
ühe vahetusega koolis vabanevad ruumid tavaliselt ca 17ks (kui huviringid läbi),
2 vahetusega koolis alles kella 20 paiku.
kus see varem lõpetanud õpetaja neid tunde ette valmistaks? koridori põrandal?

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 28.06 13:22; 28.06 23:37; 29.06 00:00; 29.06 11:56; 01.07 16:03; 01.07 22:53;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mulle jäi silma, et igas tunnis tuleb anda maksimum.
Palun ärge nõudke seda, läbipõlemine on garanteeritud.
Keegi ei suuda kogu aeg maksimumi anda. Lõpuks on maksimum see, et jaksad end tööle vedada.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 28.06 22:42; 01.07 17:13;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Inimesed harjuvad oma hüvede ja koormuse tasemega ruttu ning siis algab alati igal pool ving, et tahaks veel vähem teha. Tavalistel kontoritöödel pole haruldus, et tööle tullakse kl 8 ja lahkutakse kl 18. Kõrgelt tasustatud kohtadel pole ka haruldus, et kontorist lahkutakse kl 19, kl 20, aga see selleks. Õpetajad tulevad kl 8 ja tahavad lahkuda kl 15. Siis on suur ving, kui peaks äkki jääma tööle kuni kella 16.15ni vms. Tegelikult see ongi normaalne tööaeg ja mujal ei saa keegi varem ära, sest tund/koosolek on lõppenud ja nägu pole vaja kellelgi näidata. Ikka kontorites istutakse arvuti taga ja valmistatakse muid projekte ette jne. Õpetajad on harjunud, et tööl võib käia pm ainult siis, kui kontakttunnid on, ja siis natuke hädapärast tundide ettevalmistamist (aga selle puhul tehakse ka nägu, et oh vaadake, teen seda oma heast südamest, nagu tegemist oleks juba ületundidega, kui sa jääd pärast 16.15 veel kooli.)

Õpetaja tööaeg on 35 tundi nädalas, see tähendabki 8-15! Reaalsuses on muidugi veel arenguvestlused, ekskursioonid, lastevanemate koosolekud, olümpiaadid, koolipeod, klassiõhtud jms.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 01.07 22:13; 01.07 22:20; 05.07 21:51; 12.07 08:11;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Oh, jah.

Mina olen see pedagoogiharidusega muul erialal töötaja, kes viimase praktika ajal veendus, et ei saaks koolis töötada. Ja mitte laste pärast, vaid töökeskkonna pärast. Ühtlasi ka lapsevanem. Ühes koolis, kus ma olen praktikal olnud, oli ka teemaalgataja-sugune direktor. Ja hästi palju noori erialase hariduseta õpetajaid. Vähemasti ei olnud seal absurdseid piiranguid koopiapaberile, tellitavate õpikute arvule (ei telli igale lapsele, tellime ainult ühe klassikomplekti koolis kasutamiseks) ja koopiate arvule lapse kohta, mis minu õpetamisvaimustusse esimese reaalsusmõra lõid. Aga oli selge tunne, et mina lapsevanemana selles koolis töötada ei saaks.

Mõnest neist noortest tuleb kindlasti kogemuse kogunedes suurepärane õpetaja. Aga peaaegu eranditult saavad nad kõik ühel hetkel lapsed ja hakkavad oma tööd ja teemaalgataja juhtimist vaatama teise pilguga. Millegipärast mulle tundub, et teemaalgataja on meesdirektor. Sealjuures selline, kes ise oma lapsi ei kasvata ja ei saa seetõttu aru, et ühel hetkel lõpetavad ka “kutsikad” suurest entusiasmist oma aja ebaotstarbeka kasutamise ja küsivad iga uue uhke algatuse juures “mida see minu õpilaste tegelike teadmiste seisukohast juurde annab” ja “kuhu ma selleks ajaks oma lapsed panen”. Ma tean ka teemaalgataja vastust sellele probleemile, kui see tekib – vanad “halvasti motiveeritud” õpetajad kraavi ja uued noored asemele. Kui neid selleks hetkeks veel võtta on. Ja kui vanemad liiga valju kisa ei tee, sest, üllatus, vanemad saavad tegelikult väga hästi aru, et mida keerulisemaks läheb aine, seda suurem väärtus on õpetaja kogemus. Klassiõpetajana talutakse noort särasilmset rumalukest hea meelega, põhikooli füüsikaõpetajana enam mitte eriti.

Tahtsin tänada, et täpselt minu mõtted olete kirja pannud. Ühtlasi tahan öelda, et ärgem materdagem seda koolidirektorit nii väga. Tundub, et tegemist on veel noore ja särasilmse inimesega, kes kindlasti tahab parimat, lihtsalt ei oska veel näha, et alati ei ole asjad nii must-valged. Olen ka kunagi selline entusiastist töötaja ja ülemus olnud. See muutus pere ja laste saamisega, sest tõesti ei olnudki enam huvi ega soovi iga vaba hetke missioonitundele ja tööle pühendada. See ongi normaalne elu kulg. Keskealised ja vanemad töötajad ei ole seepärast halvad ega hoolimatud töötajad, et nad ei soovi oma vaba aega töökohal veeta. Ja seda tuleb respekteerida. Kui noored soovivad ja tahavad panustada rohkem, on see väga tore, kuid sama ootust ei saa rakendada kõigile. Ka stabiilsuses ja traditsioonides on väärtus.

Üks mõte tekkis veel õpetajate osas – oma tutvusringkonnast näen, et õpetajate hulgas on teinekord ka selliseid inimesi, kellel ei ole lapsi ja peret. Eriti maakoolides, sest, noh, elu on lihtsalt nii läinud, et sobivat meest maalt võtta pole. Need juba keskeas või vanemad inimesed pühenduvadki koolile. Küll aga ei saa ükski pereinimene endale lubada seda, et teeb nädalas 32 kontakttundi, igal õhtul valmistab ette tunde ja digiprogrammi, on mentoriks noorematele, käib nädalavahetustel õpilastega väljasõitudel, treenib vabal hetkel olümpiaadlasi jms. Seda kõike teeb üks minu hea sõbranna, kes saatuse tahtel üksikuks jäänud. Ta teeb seda suure rõõmuga, sest need lapsed ongi nagu tema lapsed. Pereinimesena aga, saate isegi aru, ei ole see võimalik. Kui see tubli töötaja peaks nüüd pere looma, siis paraku jäävad tööandja vajadused teisele kohale ja see ongi normaalne, sest lõppude lõpuks ei tule koolidirektor ju hiljem hauale lilli tooma, ülekantud tähenduses.

Jah. Meie koolis on õpetajatest abielupaar. Mees on üliagar ja tubli, koolis pea ööpäev läbi, lisaks puhkepäevadel, saab palju tunnustust ja autasusid. Tore on muidugi. Aga tema naine on pidevalt haigete lastega kodus, palub endale kohendatud tunniplaani, peab jõudma õigel ajal lasteaeda, lapsega arsti juurde jne, töö õhtul ei tule kõne allagi..

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 01.07 22:13; 01.07 22:20; 05.07 21:51; 12.07 08:11;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetaja tööaeg on 35 tundi nädalas, see tähendabki 8-15! Reaalsuses on muidugi veel arenguvestlused, ekskursioonid, lastevanemate koosolekud, olümpiaadid, koolipeod, klassiõhtud jms.

tegelikult hakkab kell 8 juba 1.tund. enamikes koolides peab õpetaja tööjuhendi järgi olema koolimajas 15-20 min enne oma tunni algust. st 1.tunniga alustajad hiljemalt 7:40. Kui õpetaja on garderoobikorrapidaja tol päeval siis sõltuvalt koolist juba 7:15 või 7:20 korda pidamas.

Kui muudes asutustes, kus kontrollitakse ja nõutakse kohalolemist enne tegeliku töö tegemise algust, läheb see kohustuslik ettevalmistusaeg tööpäeva sisse, siis millegipärast koolides (ka seal, kus varasem kohaletulek on must-valgelt reeglites kirjas) direktorid seda aega “tööaja” sisse arvestada ei taha. Ja sel teemal on pidevalt paksu pahandust.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 28.06 13:22; 28.06 23:37; 29.06 00:00; 29.06 11:56; 01.07 16:03; 01.07 22:53;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Lugedes seda viimast sõnavõttu, siis on küll küsimus, et miks te sellises koolis töötate? Ilmselt seetõttu, et see on teie väikeses maakohas teie ainus erialane töökoht ja pole kuskile mujale ära minna.
Sellised ülbete ja eneseimetlejatest direktoritega maakoolid käivad kõik alla ja hääbuvad. Mu enda lapsepõlvekooliga juhtus ka nii: eelmine (üsna tubli direktor) juhtis kooli pensionieani, siis tekkis omavalitsusel (nagu Eestis ikka) tingitud refleks, et pensionärid koolist minema ja juba leidus ka “üle-laipade” karjerist, kes selle koha endale sai. Uus direktor lõi koolis ka platsi puhtaks pensionieelikutest õpetajatest ja jättis alles ka need “popid ja noortepärased” ning need, kes talle piiritult pugema hakkasid. Professionaalid kadusid koolist, alles jäid diletandid, kelle elueesmärk oli vaid oma kohast kinni hoida ja kool käis alla. Vanemad hakkasid kooli nõrkade tulemuste pärast lapsi pidevalt kõrvalasuvasse suurlinna kooli saatma, gümnaasium jäi päris tühjaks ja kool muudeti põhikooliks. Ja peale paari aastat liideti eestikeelne põhikool Vene! gümnaasiumiga, sest sealne missioonitundega endisest pedagoogist pikaaegne direktor oskas kooli juhtida ja teadis, mida teha selleks, et kool laiali ei jookseks. Nii et selle piirkonna eesti lapsed käivad nüüd juba aastaid Vene koolis.

Kui vaatan meedias neid pisaratega maakoolide sulgemisi või teateid, et kuna lapsi on vähe, siis gümnaasiumist saavad põhikoolid, siis mõtlen alati, et keegi isegi ei maini direktorite juhtimisvigasid, aga direktoritest need koolide allakäigud alati alguse saavad.

Kuna lapsevanemad ja KOV-i inimesed on sageli koolikauged, siis nad ei saa aru, et kooli ei tohi juhtima panna mingit suvalist, koolivälise juhtimiskogemusega bürokraati, sest kool on väga eriline keskkond ja seda peab tundma seestpoolt aastaid, enne, kui seda juhtima võib hakata.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 48 korda. Täpsemalt 28.06 19:42; 28.06 23:33; 28.06 23:36; 29.06 00:04; 29.06 11:39; 30.06 19:27; 30.06 19:28; 30.06 20:08; 01.07 10:54; 01.07 14:21; 02.07 10:03; 02.07 13:59; 02.07 14:10; 04.07 20:47; 04.07 22:59; 05.07 11:20; 05.07 11:28; 05.07 15:51; 05.07 19:33; 05.07 19:37; 05.07 22:36; 05.07 23:03; 06.07 12:31; 06.07 12:42; 06.07 12:43; 06.07 18:27; 06.07 18:44; 06.07 19:04; 06.07 19:15; 06.07 19:18; 06.07 19:34; 07.07 00:10; 07.07 11:45; 07.07 18:19; 07.07 23:29; 08.07 10:19; 08.07 21:21; 09.07 00:16; 09.07 00:36; 09.07 13:00; 09.07 23:09; 09.07 23:13; 11.07 23:54; 12.07 12:39; 12.07 13:30; 12.07 14:54; 12.07 15:03; 14.07 12:02;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetaja tööaeg on 35 tundi nädalas, see tähendabki 8-15! Reaalsuses on muidugi veel arenguvestlused, ekskursioonid, lastevanemate koosolekud, olümpiaadid, koolipeod, klassiõhtud jms.

tegelikult hakkab kell 8 juba 1.tund. enamikes koolides peab õpetaja tööjuhendi järgi olema koolimajas 15-20 min enne oma tunni algust. st 1.tunniga alustajad hiljemalt 7:40. Kui õpetaja on garderoobikorrapidaja tol päeval siis sõltuvalt koolist juba 7:15 või 7:20 korda pidamas.

Kui muudes asutustes, kus kontrollitakse ja nõutakse kohalolemist enne tegeliku töö tegemise algust, läheb see kohustuslik ettevalmistusaeg tööpäeva sisse, siis millegipärast koolides (ka seal, kus varasem kohaletulek on must-valgelt reeglites kirjas) direktorid seda aega “tööaja” sisse arvestada ei taha. Ja sel teemal on pidevalt paksu pahandust.

Meie koolis võib see “paindlik tööaeg” tähendada ükskõik mida, sõltuvalt direktori tujust.

On kolleege, kes peavad olema kell 8 tööl (isegi kui kaks esimest tundi on vabad) ja kelle puudumise/hilinemise kohta tehakse mürgiseid märkusi “on ju üldtööaeg!”. Ja siis on neid teisi, kes saavad vabalt valitud ajal võtta täiendavat puhkust, tulla ja minna siis, kui tuju on, vaheaegadel ei pea istuma koolimajas “kuigi on ju üldtööaeg!” jne.

Minule ka minu töö (st õpetamine) väga meeldib, aga sellega kaasnev pabermajandus (individuaalse arengu kaardid, IÕK-d, ainekavade täiendamine ja pidev ümbertegemine) ning inimeste erinev kohtlemine on väga väsitav ja meenutab päris tihti töökiusamist. Ühesõnaga – kunagi ei tea, kuidas täna käituma peab. See mis eile oli õige ja direktori poolt heaks kiidetud, ei pruugi täna seda enam sugugi olla ja keegi ei tea, mis homme õige on.

Kõige rõvedam üldse on selline juhtimisstiil. Lollid reeglid on nõmedad (ole 8 tööl ka siis, kui esimene tund on vaba), aga veel nõmedam on, kui sulle see reegel kehtib, talle mitte.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 28.06 14:04; 02.07 11:44; 02.07 12:04; 05.07 15:14;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui see (mitte ilmtingimata noor) ja vähese koolikogemusega direktor ise ka tunnistaks, et jah, ongi veel oma ametis roheline ja kogemusteta ja oleks ise koostööaldis õpetajate kogemustest õppima ja neid kuulma ja mõistma, siis võiks seda inimest ehk kuidagigi mõista. Aga see mees (tõenäoliselt endine riigiametnik, kes on oma soojalt bürokraadikohalt valusasti kukkunud koolidirektori ametisse) ju ähvardab muudkui lahti lasta (ja olen kindel, et juba ongi lahti lasknud) õpetajaid, kes tema standarditele ei vasta. Ei teagi, kas need standardid on ta seadnud sellepärast, et ei mõista koolis toimuvat adekvaatselt või lausa puhtast õelusest õpetajate vastu. Sest minu meelest see inimene lausa vihkab õpetajaid ja elab nüüd koolidirektorina välja mingeid lapsepõlvest koolist saadud traumasid (adekvaatset eneseanalüüsi lapsepõlves juhtunule pole see mees ka veel teinud, kooli vaatab ta endiselt selle haavunud koolipoisi pilguga).

Kurb on see, et see kogukond, mille kooli ta juhatab, ei ole aru saanud, mis portsu otsa nad oma direktori näol on sattunud.

Seetõttu ma leiangi, et need vanemad ja see direktor väärivad üksteist.

Lapsevanemana katsusin selle vaidluse mõttega läbi lugeda, et mõista, mis koolides siis tegelikult toimumas on. Esile kerkisid ülal tsiteeritud õpetajast disputandi (nimetagem teda Õ) rünnakud koolidirektorist teemaalgataja (D) aadressil. Kõrvaltvaatajale jäi mulje, et Õ-l on mingi isiklik halb kogemus juhtkonnaga ja ta kipub tegema üldistusi pigem oma kogemustest, mitte D postitustest lähtudes. D kirjutab: “Sageli meenutavad õpetajad näägutavaid naisi, kes valavad oma frustatsiooni teiste peale välja, kuid lahendusi ei leia.” Võimalik, et Õ tundis ennast sellest kriitilisest märkusest puudutatuna, mis ajendas teda ühtlasi D-d meessoo hulka liigitama ja ise naisena kaitsepositsiooni võtma (parim kaitse on rünnak). Õ väidab, et D “ähvardab muudkui lahti lasta (ja olen kindel, et juba ongi lahti lasknud) õpetajaid, kes tema standarditele ei vasta” – ilmselt lähtub see väide D sõnadest “Et olukord muutuks paremaks, peavad muutuma õpetajad. Kes ei suuda muutuda, peab lahkuma”. Edasi räägib Õ, et D standardid on tema õelusest ja õpetajate vastu suunatud vihast nende kiusamiseks välja mõeldud. Nüüd mu järg kadus veidi ära, kas me saame ühtemoodi aru, et need D standardid on “Hea õpetaja on avatud suhtleja, avatud silmaringiga, koostöövalmis, sõbralik ja hea ainetundja”? Mina lapsevanemana tervitan selliseid standardeid küll kahel käel ja kui peaksin nt õpetajana tööle asuma, tervitaksin samuti. Ka ei leia ma D postitustest kuskilt viha õpetajate vastu. D kirjutab: “Koolijuhina pean ma neid (siis nendele oma standarditele vastavaid noori õpetajaid) kaitsma vaid mõnede kibestunud õpetajate eest. Päriselt, sest need õpetajad leiavad võimaluse ka neid kritiseerida.” Kas Õ probleem seisneb äkki selles, et juhtkond on teda, head ainetundjat, süüdistanud nt mõne õpilase või lapsevanemaga konflikti sattumises ja selle lahendamata jätmises ning seetõttu on tema koolis temale eelistatud mõnda noort, mitte nii hea erialase haridusega töötajat?
Minu järgnev küsimus oleks selline: kas minul kui kooli hoolekogu liikmel oleks mingi võimalus selliseid üksteise mittemõistmisest tekkivaid konflikte koolikollektiivis kuidagi lahendada? (Kui nt niisugune konflikt tekiks meie koolis direktori ja ühe õpetaja või ka õpetajate-lapsevanemate vahel.) Selge on ju see, et igasugused vinduvad konfliktid koolis mõjutavad kõiki halvasti, ka minu last.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 02.07 11:46; 03.07 10:27; 05.07 09:55; 06.07 18:46;
To report this post you need to login first.
Postitas:

juhtkond on teda, head ainetundjat, süüdistanud nt mõne õpilase või lapsevanemaga konflikti sattumises ja selle lahendamata jätmises ning seetõttu on tema koolis temale eelistatud mõnda noort, mitte nii hea erialase haridusega töötajat?

Aga konflikt lapsevanemaga võib ka tulla sellest, et õpetaja ei lase tema lapsukesel tundi segada, nõuab töö järeletegemist või mingeid lapse ja lapsevanema nägemuses mõttetuid kodutöid, kohustusliku raamatu läbilugemist vms, kõik vanemad ei käitu sugugi mõistlikult ja kui direktor asub igal juhul alati vanema või õpilase poolele ja usub tema versiooni, mõni isegi ei küsi, kuidas õpetaja seda olukorda näeb, siis võibki see väga frustreeriv olukord olla.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 28.06 14:04; 02.07 11:44; 02.07 12:04; 05.07 15:14;
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 156 )


Esileht Koolilaps järg: kas kõik õpetajad ikka leitakse sügiseks?

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.