Esileht Koolilaps Koduõpe ja pettused

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 117 )

Teema: Koduõpe ja pettused

Postitas:

Õpetajana olen nõutu ja pettunud.
Osadel lastel teevad koduõppe ülesanded ära vanemad. Tulemuseks on see, et tarkadel ja tublidel lastel on kohati halvemad hinded kui kõige kehvematel õpilastel, kes on nüüd üleöö muutunud oivikuteks.
Osa lapsi kirjutab oma tööd maha klassikaaslastelt.
Koduõpe põhineb ju õpilaste enda kohuse- ja vastutustundel, südametunnistusel. No hea küll, noor inimene ei saa veel võib-olla aru, aga vanemad, kes laste eest õppeülesandeid teevad?
Samas tahame me ära kaotada eksamid ja asendada need tasemetöödega; kaotada numbrilised hinded ja asendada need sõnalisetega…

+21
-25
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 16 korda. Täpsemalt 23.05 20:58; 24.05 10:33; 24.05 10:37; 24.05 10:55; 24.05 10:59; 25.05 09:27; 25.05 09:29; 25.05 09:33; 25.05 17:52; 25.05 17:56; 26.05 07:55; 26.05 09:56; 26.05 09:57; 26.05 10:30; 26.05 11:57; 29.05 14:37;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetajana olen nõutu ja pettunud.

Osadel lastel teevad koduõppe ülesanded ära vanemad. Tulemuseks on see, et tarkadel ja tublidel lastel on kohati halvemad hinded kui kõige kehvematel õpilastel, kes on nüüd üleöö muutunud oivikuteks.

Osad lapsed kirjutavad oma tööd maha klassikaaslastelt.

Koduõpe põhineb ju õpilaste enda kohuse- ja vastutustundel, südametunnistusel. No hea küll, noor inimene ei saa veel võib-olla aru, aga vanemad, kes laste eest õppeülesandeid teevad?

Samas tahame me ära kaotada eksamid ja asendada need tasemetöödega; kaotada numbrilised hinded ja asendada need sõnalisetega…

Kust sa seda tead? Kas neid on palju? Äkki neil kehvematel oli koolis enne stress, aga nüüd omaette suudavad paremini? Naudivad koduõpet – on see välistatud? Või on sul kindlad tõendid?

Üldiselt on nii, et kes petab praegu, pettis ka enne ja petab pärast ka. Ja teeb vanem ära – kas teeb eluaeg tal kõik ära? Teeb tulevikus ametikohal töö ka ära? Nende oma asi siis ju…

Kas sa tunned, et distantsõpe on just kõiges selles süüdi? Et kohe jõhkralt pettureid on? Või on lausa kõik petturid?

Meie koolis on just vastupidine kogemus, väga vähe on neid, kes töid ei tee või mingeid probleeme on.

+29
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt 23.05 22:04; 23.05 22:40; 24.05 02:21; 24.05 22:01; 24.05 23:03; 24.05 23:58; 25.05 00:05;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Osadel lastel teevad koduõppe ülesanded ära vanemad.

Osad lapsed kirjutavad oma tööd maha klassikaaslastelt.

Oi-oi, nii vigaselt ei tohiks küll ükski õpetaja kirjutada.

+9
-34
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma tean seda lapsevanemana, kuna minu lapsed õpivad hästi, siis klassikaaslased käivad nende käest töid lunimas. Õnneks katkes see lunimine üsna ruttu, kui mu laps tõepoolest koduõppe alguses andis ühele klassivennale oma töö vastused ja tema edasi saatis. Õpetaja teatas Stuudiumis, et paneb minu lapsele küll seekord viie ja teistele tegemata, aga järgmine kord paneb jagajale kahe. Nii see mahakirjutamine klassis lõppes ja nii peaks kõik õpetajad tegema.
Kahjuks meil juhtunud ka vastupidi, et kuna mu laps ei tunne vene klaviatuuri ja töö tuli teha aja peale, siis said ta kolme töö eest, kuigi vastused olid õiged, aga kiirustades ja esimese töö teadmatuses jäid punktid lause lõppu panemata ja arvutiprogramm luges laused valeks. Ütleme nii, et programm ei peaks töid hindama, kui õpetaja üle ei vaata.

+23
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Osadel lastel teevad koduõppe ülesanded ära vanemad.

Osad lapsed kirjutavad oma tööd maha klassikaaslastelt.

Oi-oi, nii vigaselt ei tohiks küll ükski õpetaja kirjutada.

Kusjuures tänu distantsõppele olen näinud, KUI vigaselt õpetajad kirjutavad. Paluvad näiteks vastuse saata mailile. Aga kui laps ei tunne ühtki Mailit?

+15
-39
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt 23.05 22:04; 23.05 22:40; 24.05 02:21; 24.05 22:01; 24.05 23:03; 24.05 23:58; 25.05 00:05;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetaja teatas Stuudiumis, et paneb minu lapsele küll seekord viie ja teistele tegemata, aga järgmine kord paneb jagajale kahe.

Ma olen näinud varianti, et “ühesuguste tööde korral jagame töö eest saadud punktid võrdselt kõigi osalejate vahel (ja hinne tuleb siis vastavalt punktidele)”. Sest tegelikult ei ole ju mingit tõestust, kes kellelt maha kirjutas, ja üht karistada ja teist mitte on ebaõiglane, see läheks juba sinnakanti, et õpetajal on oma pailapsed…

+11
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 23.05 22:56; 29.05 21:50;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetajana võiksid tõesti olla pettunud, kui ikka paned lastele hindeid, mis sellest, et distantsõppe perioodil tuleb lapsi hinnata arvestatud-mittearvestatud skaalal.
Küllap sa hindasid varemgi õpilaste kodutöid. Mis takistas vanematel neid kodutöid siis laste eest teha?

+23
-6
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 23.05 23:07; 25.05 02:18;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Jeerum, kirjaoskamatus on ikka väga laialt levinud. Järeldan seda miinuste arvu põhjal.

Teeme siis selgeks, kuidas õige on, ka õpetajatele sealhulgas:

Osad lapsed kirjutavad … – Osa lapsi kirjutab …
Osadel lastel teevad … – Osal lastel … (veel parem oleks üldse – mõned lapsed kirjutavad …, mõnel lapsel …)

Kirjutage vastus mailile – meilile, e-posti aadressile. Eesti keeles on see sõna MEIL, MEILIAADRESS, E-KIRI. Ei ole olemas mingit salapärast Mailit, kellele kiri tuleb saata.

Õpetajad võiks ikkagi teada selliseid asju? Või tuleb neile elementaarsed keelekursused korraldada? Eriti hull on veel siis, kui eesti keele õpetaja teeb selliseid vigu, et lugedes hakkab piinlik.

Vabandust, aga minul lugupidamine ja tõsiseltvõetav suhtumine kaob, kui õpetaja teeb kirjutades rumalaid vigu.

+18
-30
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt 23.05 22:04; 23.05 22:40; 24.05 02:21; 24.05 22:01; 24.05 23:03; 24.05 23:58; 25.05 00:05;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Praegu on igasuguste lõputestide aeg. Isegi vanemad otsivad lastele abi, kui ise ei oska aidata, näiteks vene keel. Otse loomulikult saab õpetaja aru. Need lapsed võiks kooli kutsuda testi tegema.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

See petmine on natuke on paratamatu. Kuna koduõpe on väga palju läinud vanemate õlule ja õpetaja ei saa anda tavatundi, siis vanemad haaravadki vahel ohjad, et lapsel kergem oleks. Koduse õppe koormust näen oma lapse pealt – ta ei õpi, vaid vehib töid teha. Korra õpiku läbilugemine või videotunni kuulamist ei pea ma korralikuks õppimiseks. Muidugi siis lapsed püüavad kergemalt läbi ajada. Olen kuulnud põhikooli lõpuklassi õpilastelt, et neid vanemad isegi ei oska enam aidata ja nemad õpivad siis ühe kindla klassikaaslasega kahekesti üle veebi – tegelikult väga hea lahendus. Ju siis valmivad ka sarnased tööd… Minu lapse (5. klass) koolis üks aineõpetaja üsna kohe hakkas vastuseid tahtma oma töömeilile, kuna Drive aine kausta pandud vastuseid hakata maha viksima. Muus osas, näit kui on muusika- või loodusõpetuse kontrolltöö üle veebi, olen last aidanud nii, et seisan kõrval vajadusel ja juhendan, kust leiab vastuse. Õpetajad on lubanud kasutada abimaterjali, nad ju pole lollid – muidugi laps vaatab, kui võimalik. Paar korda oleme töö katkestanud ja olen talle õpiku uuesti nina ette pistnud.

+19
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Olukord on selline, et ei saagi midagi teha. Lapsed on distantsõppel vanema vastutusel ning vanem ise teab, mis on tagajärjed, kui ta lapse eest töö ära teeb. Maha kirjutamist esineb ka tavaõppel väga ulatuslikult. Võin kihla vedada, et enne tunde massiliselt käib üksteise pealt kodutööde maha kirjutamist nagu juba meie kooli ajal.

+21
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 24.05 09:03; 24.05 18:47;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma ei tea, minul on algklassilapsed ja mina õpetan neid ise, st ei lase neil lihtsalt Stuudiumist ülesandeid lugeda ja TV-st lahendada, vaid tõesti püüangi ÕPETADA uue osa selgeks. Videotunde on neil vahel ka, siis õpetab klassijuhataja.
Igatahes, kuna nad õpivad koos minuga, st olengi nende päralt (nagu muidu oleks õpetaja), kuni nad ülesandeid teevad, siis ma ju näen, kui nad teevad vastustes vigu, me räägime need veakohad läbi – ja laps parandab ülesande ära. Ehk siis enamasti jõuabki õpetajani õige versioon.

Hindeid pannakse meie koolis distantsõppe ajal pigem vähe ja koondhinnetena selle eest, kas laps on tööd ära saatnud või on midagi puudu.

+19
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 24.05 10:18; 25.05 09:59;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetajana võiksid tõesti olla pettunud, kui ikka paned lastele hindeid, mis sellest, et distantsõppe perioodil tuleb lapsi hinnata arvestatud-mittearvestatud skaalal.

Küllap sa hindasid varemgi õpilaste kodutöid. Mis takistas vanematel neid kodutöid siis laste eest teha?

Meie koolis on hinded ette nähtud, see pole õpetaja otsustada.
Nüüd ongi ju ainult kodutööd.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 16 korda. Täpsemalt 23.05 20:58; 24.05 10:33; 24.05 10:37; 24.05 10:55; 24.05 10:59; 25.05 09:27; 25.05 09:29; 25.05 09:33; 25.05 17:52; 25.05 17:56; 26.05 07:55; 26.05 09:56; 26.05 09:57; 26.05 10:30; 26.05 11:57; 29.05 14:37;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Jeerum, kirjaoskamatus on ikka väga laialt levinud. Järeldan seda miinuste arvu põhjal.

Teeme siis selgeks, kuidas õige on, ka õpetajatele sealhulgas:

Osad lapsed kirjutavad … – Osa lapsi kirjutab …

Osadel lastel teevad … – Osal lastel … (veel parem oleks üldse – mõned lapsed kirjutavad …, mõnel lapsel …)

Kirjutage vastus mailile – meilile, e-posti aadressile. Eesti keeles on see sõna MEIL, MEILIAADRESS, E-KIRI. Ei ole olemas mingit salapärast Mailit, kellele kiri tuleb saata.

Õpetajad võiks ikkagi teada selliseid asju? Või tuleb neile elementaarsed keelekursused korraldada? Eriti hull on veel siis, kui eesti keele õpetaja teeb selliseid vigu, et lugedes hakkab piinlik.

Vabandust, aga minul lugupidamine ja tõsiseltvõetav suhtumine kaob, kui õpetaja teeb kirjutades rumalaid vigu.

Suur tänu parandamast, kohe muudan ära.
Eks enda jaoks võõrkeeles kirjutades kipub ikka vahel vigu tulema.

+5
-6
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 16 korda. Täpsemalt 23.05 20:58; 24.05 10:33; 24.05 10:37; 24.05 10:55; 24.05 10:59; 25.05 09:27; 25.05 09:29; 25.05 09:33; 25.05 17:52; 25.05 17:56; 26.05 07:55; 26.05 09:56; 26.05 09:57; 26.05 10:30; 26.05 11:57; 29.05 14:37;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma ei tea, minul on algklassilapsed ja mina õpetan neid ise, st ei lase neil lihtsalt Stuudiumist ülesandeid lugeda ja TV-st lahendada, vaid tõesti püüangi ÕPETADA uue osa selgeks. Videotunde on neil vahel ka, siis õpetab klassijuhataja.

Igatahes, kuna nad õpivad koos minuga, st olengi nende päralt (nagu muidu oleks õpetaja), kuni nad ülesandeid teevad, siis ma ju näen, kui nad teevad vastustes vigu, me räägime need veakohad läbi – ja laps parandab ülesande ära. Ehk siis enamasti jõuabki õpetajani õige versioon.

Hindeid pannakse meie koolis distantsõppe ajal pigem vähe ja koondhinnetena selle eest, kas laps on tööd ära saatnud või on midagi puudu.

Ma kirjutan põhikooli 3. astmest. Loomulikult õpetan enne videotundides teema selgeks, seejärel saavad korrata töövihiku ülesandeid lahendades ja siis järgneb elektrooniline test. Kõik abimaterjalid on lubatud, aega on terve nädal.
Sellele, kes eespool kirjutas, et äkki on siiani nõrgad lapsed üleöö kõige taiplikumateks muutunud – no vaevalt küll. Isegi olümpiaadivõitjad saavad neist vähem punkte.

+3
-6
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 16 korda. Täpsemalt 23.05 20:58; 24.05 10:33; 24.05 10:37; 24.05 10:55; 24.05 10:59; 25.05 09:27; 25.05 09:29; 25.05 09:33; 25.05 17:52; 25.05 17:56; 26.05 07:55; 26.05 09:56; 26.05 09:57; 26.05 10:30; 26.05 11:57; 29.05 14:37;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetajana võiksid tõesti olla pettunud, kui ikka paned lastele hindeid, mis sellest, et distantsõppe perioodil tuleb lapsi hinnata arvestatud-mittearvestatud skaalal.

Küllap sa hindasid varemgi õpilaste kodutöid. Mis takistas vanematel neid kodutöid siis laste eest teha?

Aga mis selle eesmärk on, et vanem neid töid teeb?

+3
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 16 korda. Täpsemalt 23.05 20:58; 24.05 10:33; 24.05 10:37; 24.05 10:55; 24.05 10:59; 25.05 09:27; 25.05 09:29; 25.05 09:33; 25.05 17:52; 25.05 17:56; 26.05 07:55; 26.05 09:56; 26.05 09:57; 26.05 10:30; 26.05 11:57; 29.05 14:37;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Olen ise pedagoogilise haridusega (ehkki töötan teisel erialal) ja sestap saan aru ka õpetajate vaatepunktist. Samuti olen absoluutselt nõus, et laps õpib ju endale ja tunnen sisimas suurt muret, missugused jäljed jätab selline kaugõpe laste teadmistesse pikemas perspektiivis.

Kui karantiini alguses oma lapse klassijuhatajaga nõu pidasin, mainis ta muuseas, et “Ega me siin suurt midagi ei õpigi, lapsed lihtsalt täidavad töövihikust harjutusi ära, samuti saadan neile harjutuste lehti – rohkem kordame.” Saan ka ise aru, et tõesti ongi raske arvuti teel teab mis vägevat mitmekesist õpet arendada. Lisaks nõuab oma osa ka tehniliste jamadega tegelemine – kas ei saa laps tundi sisse või kukub maha õpetaja enda arvuti. Ühe aineõpetaja tunnid jäid mitu nädalat tegemata, kuna õpetaja koduses korteris tekkisid wifiga probleemid. See kõik muudab õppe protsessi aeglasemaks ja vähemtõhusamaks.

Ning lapsevanemad, kes peaksid laste koduõpetajad olema, teevad sageli ka ise kaugtööd. Kui oled ise süvenenud oma töösse ja siis korraga mitu last jooksevad robinal sinu juurde oma küsimustega, siis sa tunned, et juhe jookseb lihtsalt kokku. Lapsed on erinevates klassides, küsivad erinevate ainete kohta – tahaksin väga lastele ained selgeks teha, kuid ma ise ei mäleta enam nii detailselt, mida omal ajal koolis vastavates tundides õppisin. Selleks pean töölaua tagant lahkuma ja minema lapse õpikut lugema. Ning siis selle lapsele ümber jutustama. Ning kui olen lapsele selgitanud ja laps vastama asub, selgub, et talle on juba jõutud panna hindeks “1” ning märkus, et vastamata. Ma ei teadnudki, et sellega nii kiire on… Keskendun siis teise lapse murele, ent esimesel lapsel tulevad peale juba uued tunnid, uued ülesanded, uued küsimused. Ja minul endal on mu oma palgatöö ka tegemata.

Ja vaat sellises olukorras hakkangi kaaluma oma põhimõtete hülgamist ja lapse eest mõne kodutöö ära tegemist. Olen püüdnud valida selliseid töid, mille vanema poolt ära tegemine ei tohiks lapse teadmisi eriti mõjutada. Eriti puudutab see tüdrukute käsitööd. Ma tõesti ei pea õigeks, et tüdrukud peavad kogu selle hullumaja kõrvalt nui neljaks heegeldama ja tikkima, samal ajal kui poistel on vaba aeg. Hiljuti istusin lapse kõrval ja õpetasin teda, laps aga tegi ära inglise keele kontrolltöö. Ette ma midagi ei öelnud. Kui töö valmis ja laps saatma hakkas, siis töö äkitselt kadus. Mis seal ikka – laps tegi selle uuesti. Ja taas töö kadus. Võtsin ühendust tuttava IT-mehega, too tuli ja uuris süsteemi ning ütles, et mingi ajutine katkestus oli, nüüd peaks korras olema. Ent laps oli juba väga nutune ja lisaks ootasid järjekorras juba uued tööd, niisiis viskasin ise kiirelt selle inglise keele töö valmis (kokku siis kolmandat korda!). Hindeks pandi jälle “1” – põhjuseks, et süsteem oli miskipärast kõikide lausete tagant punktid ära kaotanud.

+18
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma ei tea, minul on algklassilapsed ja mina õpetan neid ise, st ei lase neil lihtsalt Stuudiumist ülesandeid lugeda ja TV-st lahendada, vaid tõesti püüangi ÕPETADA uue osa selgeks. Videotunde on neil vahel ka, siis õpetab klassijuhataja.

Igatahes, kuna nad õpivad koos minuga, st olengi nende päralt (nagu muidu oleks õpetaja), kuni nad ülesandeid teevad, siis ma ju näen, kui nad teevad vastustes vigu, me räägime need veakohad läbi – ja laps parandab ülesande ära. Ehk siis enamasti jõuabki õpetajani õige versioon

meie teema täpselt samamoodi algklassilapsega, aga õpetajale see ei meeldi. Ütleb, et laps peab tegema täiesti iseseisvalt, mitte vanema abiga ning töö tuleb nii vigane nagu ta tuleb. Samas mina ei ole sellega nõus, sest näen, et uue osa puhul ikkagi eriti nii väiksel ei piisa läbi lugemisest või video vaatamisest, ongi vaja juurde selgitada, koos teha ja üle vaadata, et materjal selgeks saaks. Koolis ju tunnis ka õpetaja selgitab, tehakse koos, arutletakse vigade üle ja parandatakse neid arutelu käigus jne. Seega ma tõesti ei saa aru, miks äkki kodukoolis see osa ära peaks jääma.

+21
0
Please wait...
To report this post you need to login first.

Jeerum, kirjaoskamatus on ikka väga laialt levinud. Järeldan seda miinuste arvu põhjal.

Teeme siis selgeks, kuidas õige on, ka õpetajatele sealhulgas:

Osad lapsed kirjutavad … – Osa lapsi kirjutab …

Osadel lastel teevad … – Osal lastel … (veel parem oleks üldse – mõned lapsed kirjutavad …, mõnel lapsel …)

Kirjutage vastus mailile – meilile, e-posti aadressile. Eesti keeles on see sõna MEIL, MEILIAADRESS, E-KIRI. Ei ole olemas mingit salapärast Mailit, kellele kiri tuleb saata.

Õpetajad võiks ikkagi teada selliseid asju? Või tuleb neile elementaarsed keelekursused korraldada? Eriti hull on veel siis, kui eesti keele õpetaja teeb selliseid vigu, et lugedes hakkab piinlik.

Vabandust, aga minul lugupidamine ja tõsiseltvõetav suhtumine kaob, kui õpetaja teeb kirjutades rumalaid vigu.[/quote

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 24.05 12:47; 24.05 12:49;
To report this post you need to login first.

Jeerum, kirjaoskamatus on ikka väga laialt levinud. Järeldan seda miinuste arvu põhjal.

Teeme siis selgeks, kuidas õige on, ka õpetajatele sealhulgas:

Osad lapsed kirjutavad … – Osa lapsi kirjutab …

Osadel lastel teevad … – Osal lastel … (veel parem oleks üldse – mõned lapsed kirjutavad …, mõnel lapsel …)

Kirjutage vastus mailile – meilile, e-posti aadressile. Eesti keeles on see sõna MEIL, MEILIAADRESS, E-KIRI. Ei ole olemas mingit salapärast Mailit, kellele kiri tuleb saata.

Õpetajad võiks ikkagi teada selliseid asju? Või tuleb neile elementaarsed keelekursused korraldada? Eriti hull on veel siis, kui eesti keele õpetaja teeb selliseid vigu, et lugedes hakkab piinlik.

Vabandust, aga minul lugupidamine ja tõsiseltvõetav suhtumine kaob, kui õpetaja teeb kirjutades rumalaid vigu.[/quote

Osal lastel asemel võib olla ka osal lastest.

+3
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 24.05 12:47; 24.05 12:49;
To report this post you need to login first.
Postitas:

“Osadel” mitmuses ei ole sugugi keelatud, lihtsalt ebasoovitav.

+4
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 24.05 13:56; 28.05 22:35;
To report this post you need to login first.
Postitas:

minul läks kaua aega 3.klassi lapsega, et aru saada, mida siis õpetaja tahab, kas nö petmist, nagu teemaalgatuses nimetatud või lapse kirjutatud nn toorest materjali.
mõne nädalaga selgus, et õpetaja ootab petmist st mina õpetan last, laps lahendab ülesanded ja mina kui lapse õpetaja parandan vead. seejärel saadame tehtud töö kooli.

+10
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meil on kõik esitatud tööd A või MA.
Kui vanem materjali tunneb on ju siirepärane, et suudab lapsele materjali selgeks teha, vast ei tee vane lapse eest tööd ära vaid õpetab selgeks ja laps teeb nõutud töö ise. Õpetajane koolis sa ei suutnud seda. Kahtluse puhul pöördu palun lapse poole vastava küsimusega.

+3
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu teise klassi lapsel jõuavad ka õpetajani sageli veatud tööd, aga mitte seepärast, et ma lapse eest ära teeks, vastupidi, ma võtan topeltaja, et lapsele ta vigu seletada ja enne õpetajale saatmist on laps oma vigu mõistnud ja need ära parandanud. Kui laps saadaks ära vigased tööd ja õpetaja paneks lihtsalt arvestatud/arvestamata, ei õpiks laps koduõppe perioodil mitte midagi paremini tegema. Õpetaja ei jõua igaühe koduõppe töid analüüsida ja lapsega tema vigu läbi arutada. Mis kasu oleks aga sellest, kui laps kirjutaks läbivalt “kasdid” ja keegi talle meelde ei tuletaks, et s-i kõrval käib t?

+11
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

laps aga tegi ära inglise keele kontrolltöö. Ette ma midagi ei öelnud. Kui töö valmis ja laps saatma hakkas, siis töö äkitselt kadus. Mis seal ikka – laps tegi selle uuesti. Ja taas töö kadus. Võtsin ühendust tuttava IT-mehega, too tuli ja uuris süsteemi ning ütles, et mingi ajutine katkestus oli, nüüd peaks korras olema. Ent laps oli juba väga nutune ja lisaks ootasid järjekorras juba uued tööd, niisiis viskasin ise kiirelt selle inglise keele töö valmis (kokku siis kolmandat korda!). Hindeks pandi jälle “1” – põhjuseks, et süsteem oli miskipärast kõikide lausete tagant punktid ära kaotanud.

Vaat selliste asjade tõttu oleks õiglane kui distantsõppel kontrolltöid ei toimuks.

+11
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 24.05 09:03; 24.05 18:47;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kirjutage vastus mailile – Ei ole olemas mingit salapärast Mailit, kellele kiri tuleb saata.

Selle Maili võtsid sina kusagilt, muutes tähe suureks. Teised lugejad ei näinud ühtegi Mailit.

+9
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 24.05 18:55; 25.05 21:33; 26.05 14:23; 26.05 14:30; 29.05 19:47;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetajana olen nõutu ja pettunud.

Osadel lastel teevad koduõppe ülesanded ära vanemad. Tulemuseks on see, et tarkadel ja tublidel lastel on kohati halvemad hinded kui kõige kehvematel õpilastel, kes on nüüd üleöö muutunud oivikuteks.

Osa lapsi kirjutab oma tööd maha klassikaaslastelt.

Koduõpe põhineb ju õpilaste enda kohuse- ja vastutustundel, südametunnistusel. No hea küll, noor inimene ei saa veel võib-olla aru, aga vanemad, kes laste eest õppeülesandeid teevad?

Samas tahame me ära kaotada eksamid ja asendada need tasemetöödega; kaotada numbrilised hinded ja asendada need sõnalisetega…

aga mida me siis tegema peame , kui 21 mai seisuga on järsku 10 arvestustööd ja enne seda 2 kuud on lapsed päevade viisi logelenud. Teebki loll vanem osad tööd ära.
mitte kunagi varem ei ole lapsed mai kuus nii palju taseme ja arvestustöid teinud kui see aasta. Ja see näitab puhtalt planeerimise vildakust. Tegelikult ma oma 9 klassi lastele ei pea töid tegema ära aga jah, olen pidanud tegelema emotsionaalse kokkuvarisemisega, sest lapsed ei suuda kõike tähtajaks valmis saada.

Aga oma kuuendas klassis käivat last olen küll pidanud palju aitama.

+5
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu lapsel läksid hinded oluliselt paremaks, kuna temal oli piisavalt aega mõelda vastuse üle. Oli aineid, mida tegi üksi ilma abita, samas, kui vajas abi – siis istusin kõrval ja arutasime töö läbi. Siis tulebki veatu töö, kuna sai iga vastus korralikult läbi uuritud ja kehva tööd ei lasknud ma läbi. Koolis ma sedasi ju kõrval ei istu. Seega võib heade tulemuste taga olla see, et õpetajad koolis kiirustavad, ei pööra piisavalt tähelepanu igale õpilasele jne – ja nüüd siis ahhetavad, et keskpärased saavad tänu vanemate abile ja tööle häid hindeid. Senised olümpiaadivõitjad on kas loorberitele puhkama jäänud või ei ole kodus kedagi, kes õpetaks.

+14
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

mina kui esimese klassi lapse vanem arvan, et selline lapsega koos hindelise töö läbi arutamine ja vastuste kontrollimine on ikkagi pettus. enne hindelist tööd on ju muid ülesandeid antud, mille järgi koos lapsega õppida ja siis koos arutada. kontrolltöö või tunnikontrolli ajaks peaks juba teema selge olema ja õpetaja tahab ju selle pinnalt teada, kas klass on asjast aru saanud või peab sama teemaga veel tegelema. minu esimese klassi laps teeb vahel lohakusvigu ja ma ei vaata ta tööd enne üle, kui ta selle ära saadab.

+2
-13
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 24.05 19:50; 24.05 21:22; 24.05 22:42; 24.05 23:09;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina olen ka üks vanematest, kes on praegusel ajal paar tööd ära teinud:)
Päriselt kohe.

Kui keegi siin kirjutas, et poistel pole tehnoloogias midagi teha, siis osad õpetajad on enda jaoks avastanud Opiqus miskid “uhked” ülesanded. Suht normaalne on anda sealt 12 peatükki läbi töötada ning teemad on sellised, et hoia peast kinni! Hoidsingi kinni ja mitu tundi tegin.

Vahel olen ära teinud ka muusikaõpetuse referaadid. Õpetaja arvab, et on täiesti ok laksata lastele terve õpiku teemad referaatideks. Ikka niimoodi, et igaks tunniks aga uus maa ja rahvas! Analüüsi, arva, võrdle, too näiteid! Kuna laps käib muusikakoolis ka ja neil muusikaloos on need teemad ammu käsitletud, siis on see lihtsalt ajaraisk. Oskusainete õpetajad oleks võinud oma tööd rohkem läbimõeldult. Oleks rõõmu rohkem olnud, sest need ained peaksid olema lapsele nn rõõmu tekitajad ja puhkuseks.

Miks ma seda teen? Teen, et laps ei raiskaks oma aega arulageduste peale. Teised õpetajad annavad õppida nii palju nagu oleks järgmisel kuul maailmalõpp tulemas. Oleks siis videotundegi…ei! Ise õppigu ja pusigu! Päris ainetes olen olemas ja aitan. Kui ei oska aidata, siis otsin sugulased/sõbrad, kes seletatavad ja teevad asja selgeks. Ja kui kord juba õpetama hakkan, siis muidugi ma kontrollin, vajadusel arutame asjad uuesti läbi ehk teen oma töö lõpuni. Mul on siiralt ükskõik, mida õpetajad asjadest arvavad, sest minu eesmärk on, et laps saaks asjadest 99% aru.

+18
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 24.05 20:16; 25.05 12:53;
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 117 )


Esileht Koolilaps Koduõpe ja pettused