Mul on kohusetundlik ja töökas tütar, korralik ja trenniskäiv, kelle akadeemilised võimed on so-so, kelle kõnes tekib pause, sest sõna ei tule meelde. Nii on olnud koguaeg, lasteaiast saati ja matemaatika ja eesti keeles on ta käinud suurest klassis eraldi väikeklassis, kus vaid max 6 -8 last, sama õppekava aga aeglasemalt ja mõni harjutus on vähem. Ta saab seal hästi hakkama. Mõni kolm tunnistusele tuleb, nagu kirjandus ja eesti keel. Reaalained on rasked ja kuidagi ta need neljadele ära teeb. Ta mälu on kuidagi kehva ja seega ka seoseid on nii keeruline märgata ehk siis ka silmaring on ahtake.
Aga mis saab edasi sellisest lapsest, gümnaasium sellist ei taha, ta ilmselt jääb jänni vestlusel, kus tekib see “sõna ei tule meelde”. Ta näriks end kohusetunde ja töökusega läbi küll aga ei saa üle gümnaasiumi stardijoone.
Kutsekas aga, üldse väga poistekeskne haridus seal, et õppida juuksuriks/ masseerijaks/õmblejaks-vajab eelnevalt keskhariduse juba omandandamist, mis jääb mulle täiesti arusaamatuks, miks peaks need elukutsed eelnevalt olema keskharidusega, miks seda ei saa koos keskhariduse omandamisega koos õpetada? Õmbemine vajab lausa eelnevalt juba algtaseme kutse olemasolu, mida see kool aga ei anna. Ongi ainult kokk-kondiiter-hooldaja ja koristaja. Aga laps on siiski võimeline õppima rohkem.
Õppida 3a kokaks, saada keskharidus, et siis uuesti minna otast peale kooli tagasi ja hakata õppima juuksuriks? Kõlab jaburalt.
Kuidas teiste taoliste tütarlaste vanemad on mõelnud, mis saab edasi peale 9.kl, kui on oht, et gümnaasiumi uks jääb suletuks?