Vastuseks, kus abistamisest negatiivselt räägitakse või petmisega võrdsustatakse:
Mind ei aidanud omal ajal mitte keegi ja ma ei vaata sellisele asjale eriti hea pilguga, et põhikooli lõpule lähenevat õpilast aitab ikka veel ema.
Ise tean pigem neid variante kus õnnetu kolmemees, kes vahel ilma abita ka kahtesid saaks, vanemate abiga ja ühiste õhtuste õppimistega neljaliseks lihvitakse. Kogu aja mõtet ei taipa ma siiski, gümnaasiumisse aatudes tuleb ikka välja kes on kes .
No näiteks lõpetab vanemate abiga põhikooli heade hinnetega
ja sealsamas hiljem:
siiski võivad petmiseks olla mitmed põhjused:
Kui vanem osaliselt või täielikult ära tegi või lapse tööd parandas, kuidas see hinne siis lapsele on?
Aga mis selle parema hinde eesmärk on? Hinne näitab ju lapse arengut, edsijõudmist lapsele, vanemale, õpetajale. Milleks täpsemalt seda paremat hinnet vaja on?
Ja siis saab õpetaja signaali, et ülesanne oli hea ja jõukohane, ehk liiga kergegi ja annab pikemaid ja raskemaid ülesandeid.
Minu aitamiste eesmärk ei ole kunagi olnud parem hinne, vaid ikka see, et asi saaks hästi tehtud ja laps vastava kogemuse. Kui ma kodus kirjandi üle vaatan, nõu annan, vead parandan (loomulikult koos selgitusega), siis mille poolest see halvem on, kui et seda teeb õpetaja? Ausalt, te olete kõik viitsinud tagantjärgi oma vigadesse süveneda? Mulle tundub see kohe parandamine koos tagasisidega efektiivsem kui see, et laps saab paar nädalat hiljem oma kirjandi parandatud vigadega kätte.