Esileht Koolilaps Toomkool

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 141 )

Teema: Toomkool

Postitas:
Kägu

Tere

Palun jagage omi mõtteid selle kooli koha pealt. Milline on sisekliima ja kõik muu mida selle kooli kohta üldse võiks öelda? Ausalt!

0
-8
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tere

Palun jagage omi mõtteid selle kooli koha pealt. Milline on sisekliima ja kõik muu mida selle kooli kohta üldse võiks öelda? Ausalt!

Jagage palun arvamust õpetajate kohta?

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Väike erakool, kus vohab asjaarmastajalikkus ja kõik käib direktori taktikepi järgi. Õpetajad on kas noored ja oskamatud, mujalt koolidest välja puksitud pedagoogid või direktori sõbrannad, kellel pedagoogilised teadmised nullilähedased. Paar allaheitlikku meesõpetajat ka sekka, kellel pole mingit sõnaõigust. Selles koolis lapsi just ülemäära ei armastata, aga halva mängu juures osatakse väga head nägu teha. Lapsevanemana ma ei soovitaks sinna oma last panna, leidub paremaid erakoole.

+13
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Huvitav, et väga sarnane kogemus, kuid noortest õpetajatest ei tea ma midagi. Enamus, keda kohanud, on just pigem keskealised või üle, üsna stagneerunud mõtte- ja õpetamisviisiga. Toimuvat suures pildis ei mõista.

Küll aga viimase kahe lausega olen sama meelt. Lapsi ei armastata, halva mängu juures tehakse head nägu.

Oleks hea, kui saaksid veel oma kogetud olukorda täpsemalt selgitada, mis teil täpsemalt juhtus?

+9
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Eelkõnelejaga nõus, hästi öeldud, kahju ainult, et varem ei teadnud, esmamulje oli nii hea. Samas mitmed õpetajad on kogenud ja teevad siiski väga head tööd.

+8
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Sama siin, täpselt, esmamulje oli nii hea. Tõesti väga väga kahju, et varem ei teadnud. Kuidas info üldse ei levinud?

Muidu ilmselt jah paljud õpetajad ka ok, aga on ikka ….. pehmelt öeldes jubedaid ka.

+9
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Väike erakool, kus vohab asjaarmastajalikkus ja kõik käib direktori taktikepi järgi. Õpetajad on kas noored ja oskamatud, mujalt koolidest välja puksitud pedagoogid või direktori sõbrannad, kellel pedagoogilised teadmised nullilähedased. Paar allaheitlikku meesõpetajat ka sekka, kellel pole mingit sõnaõigust. Selles koolis lapsi just ülemäära ei armastata, aga halva mängu juures osatakse väga head nägu teha. Lapsevanemana ma ei soovitaks sinna oma last panna, leidub paremaid erakoole.

Huvitav arvamusavaldus.
Minu teada on Toomkoolis täpselt üks õpetaja, kes kirjutas oma esimesel Toomkoolis õpetamise aastal alles magistritööd. Ja ühe õpetaja kohta tean ma oma isiklikest kogemustest, et kui ta kunagi ühest teisest koolist lapsehoolduspuhkusele jäi, oodati teda pikisilmi tagasi. Nii palju siis noortest ja väljasöödud õpetajatest. Allaheitlikud ilma sõnaõiguseta meesõpetajad on ka kahtlane väide. Õppealajuhataja oli ju vahepeal paar aastat Tartu Katoliku Hariduskeskuse direktor. Kas keegi tuleks direktorikohalt tagasi kohta, kus tal pole mingit sõnaõigust?
Laste armastamine või mitte armastamine on subjektiivne, eks igaüks tajub seda isemoodi. Toomkoolist on ära mindud näiteks sellepärast, et õppekoormus oli liiga suur ja tekitas stressi. Kahjuks tean ma ka ühte last, kes läks ära kiusamise tõttu. Korrapidajaõpetajaid seal pole, vahetunnis on lapsed põhimõtteliselt omapead. Kui õpetajad kiusamisest teada saavad, siis sellega tegeletakse. Aga nagu selgus, siis päris kõigest nad alati teada ei saa.
Esimese lapse panin ma kunagi Toomkooli sellepärast, et otsisin kooli, kus oleksid väiksemad klassid. Mu laps oli selline piiripealne: väikeklassi poleks teda määratud, aga 24 õpilasega klass oleks olnud liig. Tegelikult HEV-tugisüsteeme seal eriti pole. Meie saime abi väljastpoolt ja kokkuvõttes oligi see kool meie lapsele väga hea valik. Aga ilma selle väljastpoolt saadud toeta oleks ilmselt tulnud mingil hetkel kooli vahetada.
Nooremad lapsed panime sinna sellepärast, et vanim juba oli seal. Neile meeldib, kooli nad vahetada ei taha.
Positiivne on see, et info liigub, õpetajaga saab alati kontakti ja soovi korral saab ka näiteks tunde vaatama minna. Teatris käiakse, õppekäikudel käiakse. Distantsõpe korraldati väga kiiresti ja süsteemselt, ei olnud mingit peataolekut ja kedagi ei jäetud ripakile. Ühesõnaga, õppida seal saab. Negatiivne on ruumikitsikus algklasside majas: lastel, kes vajaksid vahetunnis vaikselt olemise võimalust, on seda raske leida.

+7
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kiusamine on päris rets jah selles koolis. Eks oleneb väga klassist ilmselt, kui mõned ikka väidavad siin, et lastele meeldib, ju siis on heasse klassi satutud. Aga on kahjuks ka päris mitu sellist klassi kus lapsed käivad terapeudi juures klassikiusamise pärast, reeglina õpetajad ei saa mitte essugi aru, mis tegelt toimub. Tihti jäävad süüdi ka lapsed kes on ise ohvrid, sest nad ise kaebama ei lähe, aga nende peale kaevatakse. Õpetaja arvab, et ohvrid on ise süüdi ja süüdlased ka veel.

+6
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kiusamine on päris rets jah selles koolis. Eks oleneb väga klassist ilmselt, kui mõned ikka väidavad siin, et lastele meeldib, ju siis on heasse klassi satutud. Aga on kahjuks ka päris mitu sellist klassi kus lapsed käivad terapeudi juures klassikiusamise pärast, reeglina õpetajad ei saa mitte essugi aru, mis tegelt toimub. Tihti jäävad süüdi ka lapsed kes on ise ohvrid, sest nad ise kaebama ei lähe, aga nende peale kaevatakse. Õpetaja arvab, et ohvrid on ise süüdi ja süüdlased ka veel.

Kes seal kiusab siis? Kristlikest peredest pärit lapsed ei saa ju ometi koolikiusajad olla?

+1
-7
Please wait...

Postitas:
Kägu

Miks ei saa?

Ja ega seal ainult kristlikke lapsi siis ei käi. Mõnes klassis isegi enamus väga usukauged lapsed.

+6
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minu laps vahetas kooli ja käib nüüd Toomkoolis. Kuna mul on mitu last, kõik erinevates koolides pealegi, siis on tekkinud mingi võrdlusmoment ka.

Klasside mõistlik suurus on suur pluss! Lapsi on klassides umbes 10-15, see on minu hinnangul parim arv, et õpetaja saaks lastele piisavalt tähelepanu pühendada ja samas tekiks selline mõnus kollektiivipõhine sünergia ja töömeeleolu.

Õppida ei ole seal raske, kohati tundub, et võiks isegi rohkem õppida.

Plusspoolele kannaks ka õpetajatelt saadava piisava tagasiside. Eelmises koolis oli suur mure, õpetajatelt ei saanud kohe üldse mingit tagasisidet, kodu ja kooliga koostööd polnud vanemate püüdlustest hoolimata kohe üldse. Toomkoolis sellist muret nagu pole – Stuudiumi pannakse õpetajate poolt lapse edasijõudmise, tugevuste ja raskuste, kohta infot täitsa piisavalt ja see on tõesti hea.

Mis mulle aga emana kõige rohkem on silma torganud – kuidagi palju tunde jäetakse ära või lõppevad need varem ära. Lähen tihti lapsele kooli juurde vastu, et koos koju minna. Vaatan tunniplaanist, millal tal tunnid lõppevad, ja lähen. Ent hästi tihti helistab laps juba näiteks 15-30 minutit varem ja teatab, koolipäev olla juba läbi ja tema ootab koolimaja ukse juures. Nii juhtub igal nädalal mitu korda.

Veel on laps kurtnud, et kui ta ei saanud millestki aru ja palub õpetajalt konsultatsiooni või üleseletamist, siis õpetaja pole seda võimaldanud. Muidu on õpetajad nii nagu igas koolis – mõni on tugevam, mõni mitte niiväga. Meie oleme üsna usukauge pere, aga see ei ole mingeid probleeme tekitanud. Mul pole midagi selle vastu, et nad oma jõulupidu vms tähtpäevi kirikus peavad – sama teevad ju paljud koolid. Lisaks õpivad nad üsna põhjalikult ka teisi usundeid, mitte ainult kristlust.

Mõnikord on tekitanud pisut paksu verd riietumisele esitatavad nõuded, eriti nõue kanda koolivormi (kasvõi osalist). Väikeste puhul võiks see olla põhjendatud, aga suuremad lapsed ei ole enam väga vormi-usku. Eriti kui talvisel ajal on klassiruumid jahedad, siis tahab laps panna endale selga sooja kampsuni, vormipolo on kampsuni all. Kuid õpetaja riidleb, et see soe kampsun ei kuuluvat vormi komplekti. Jah, vormil on küll olemas üks kudum, kuid see on üsna kallis ning jahedal aastaajal võib ka sellega külm hakata.

 

+7
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mei klassis küll mingit sünergiat või kollektiivi head töömeeleolu pole.

 

Sellega nõus, et õppida palju tegelikult pole, kohati võiks isegi rohkem. On lapsi, kelle jaoks see maht on väike, võimekamad lapsed pisut raiskavad oma potentsiaali. Aga noh…teistes eliit/erakoolides on see tase ju veel madalam. Õppemaht veel väiksem. TPL, TIK ja 21. ja muud aiin, kõik jäävad ikka Toomkoolile ja VHK’le õppemahu poolest alla!

 

Stuudiumis muidugi jah infot küll ja veel. Mind see isiklikukt isegi ei häiriks, kui lapse kohta sellist meeletut infot ei edastataks, aga ega see paha ka ei tee, et ta Toomkoolis olemas on. Et kellele see meeldib, siis sellist suhtumist Toomkoolist saab küll jah. Mind isiklikult ei morjenda. Ega seal alati kõik 100% tõele ka ei vasta!

 

Seda täheldan samuti, et palju tunde jääb ära ja koolipäevad on kuidagi lühikesemad, kui nad olla võiks. Seda enam, et mõne lapse jaoks on ka see õppemaht väike, mida Toomkool pakub.

 

Mingit üleseletamist või kontsultatsiooni õpetaja polt eraldi ei toimu. Vahel on võimalik mingi abitund võtta mõnes klassis, aga üldiselt oled oma arusaamistega ikka omapead.

 

Õpetajad on nii ja naa. Oleme ka väga halba suhtumist kohanud. Järjepidevalt. Samas mõni teine õpetaja on jälle väga ok.

 

Koolivorm jätab külmaks. Probleeme ei tekita, aga vahel tundub mõtetu. Me elame siiski vabas maailmas juba. Ma saan aru kõik see eetika ja kasvatus ja kõik muu sinna juurde, miks see ühtemoodi väljanägemine vajalik on, aga teisalt see tekitab inimeses piiranguid ja pärsib loovust. Inimene peaks end alati mõistlikkuse piires saama vabalt tunda!

 

+4
-6
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mul kaks last seal koolis.

Õpetajatelt on minu lapsed alati konsultatsiooni saanud, kui on vaja.

Vähe õppimist – tunniplaan on oluliselt pikem kui mujal koolides, 5-7 tundi on nädalas rohkem kui riiklikus õppekavas. See, et vähem õppida jäetakse, on esimeste lendude lastevanemate suur töö, et lapsed ka muid asju peale õppimise jõuaks teha.

Koolikiusamine – kool on liitunud KiVa programmiga, kui teada saadakse, siis tegeletakse. Siinkohal on ka kooli ja kodu koostööd vaja, kui ise tead, siis peab ikka kooli ka teavitama.

Koolis on ülivähe kvalifitseerimata õpetajaid. Suurt pilti nägemine – no see on nii ja naa ehk oleneb ikka vaatajast.  Kas kasutatakse üliuusi ja populaarseid õpetamisvõtted? – no pigem kaldutakse jah sinna klassikalise kooli poole.

Tõesti, tunde jääb ära seoses erinevate rahvuskalendri ja kirikupühadega. Sellest on siiani minu teada ikka Stuudiumisse ka teada antud.

Lastele lähenetakse individuaalselt. Üks matemaatikaõpetajatest annab näiteks igale õpilasele peale kontrolltööd individuaalset tagasisidet. Loodusõpetaja tassib kalu kooli, mida siis lahatakse jms.

Õppimine on populaarne ja klassid on tõesti mõnusalt väikesed. Vähemalt minu laste klassides hoiavad lapsed üksteist väga. Kiusamist on esinenud aga sellega on väga  korralikult tegeldud ja saadi piir kenasti paika. On olnud lahkujaid, kes kõiges kõiki teisi süüdistasid.

Parandamist vajavaid teemasid on vast igas koolis olemas aga üldiselt on õhkkond rahulik sõbralik.

Kool peab kõige olulisemaks just suhtumist ja sõbralikkust, mitte iga hinna eest teistest paremaks olemist.

 

+5
-5
Please wait...

Postitas:
Kägu

Jah, tundide arv on õnneks pisut suurem, kui teistes koolides, see on supper, aga see, et väga palju nüüd ka õppida pole, on tõsi. Mõni laps saaks ka suurema koormusega hakkama.

Ma olen igaljuhul ka sinna poole kalduv, et õppimist võiks kohati isegi rohkem olla, meid see ei häiriks sugugi 🙂

Aga ka muus osas on meil teistsugused kogemused. Mingiks KiVa kooliks seda nüüd küll nimetada ei saa. Mõni õpetaja ehk kujutab ette, et tegeleb probleemiga kohe, kui see ilmneb, veel enam, kui see on teatavaks tehtud, kuid tegelikkuses mätsitakse asjad ikka väga inetult kinni. Ega õpetajad tavaliselt teagi mis päriselt toimub, nad ainult arvavad, et teavad. Klassikaline koolikiusu juhtum, kus halva mängu juures tehakse head nägu, probleem jääb tegelikult lahendamata ja kius jätkub endise hooga, lihtsalt vb veel varjatumalt.

Ma isegi ei viitsi sellesse süveneda enam, need on nii lootusetud juhtumid nii ehk naa. On kuidas on, oma naha peab lõpuks igaüks püüdma ikka ise päästa. Kui muud üle ei jää, tulebki kooli vahetada! Kooli poolt küll tavaliselt abi loota pole.

 

+5
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

see on supper,

Mitte õhtusöök inglise keeles vaid super.

+11
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Sellega nõus, et õppida palju tegelikult pole, kohati võiks isegi rohkem. On lapsi, kelle jaoks see maht on väike, võimekamad lapsed pisut raiskavad oma potentsiaali. Aga noh…teistes eliit/erakoolides on see tase ju veel madalam. Õppemaht veel väiksem. TPL, TIK ja 21. ja muud aiin, kõik jäävad ikka Toomkoolile ja VHK’le õppemahu poolest alla!

Ei ole nõus. Minul on üks laps TPLis ja teine Toomkoolis ning Toomkool on võrreldes lütseumiga ikka puhkekodu.

Ja ma ei tea, mis ime”taset” sa õige ootad. Oled ise Harvardi lõpetanud, jah? 🙂

+6
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Sellega nõus, et õppida palju tegelikult pole, kohati võiks isegi rohkem. On lapsi, kelle jaoks see maht on väike, võimekamad lapsed pisut raiskavad oma potentsiaali. Aga noh…teistes eliit/erakoolides on see tase ju veel madalam. Õppemaht veel väiksem. TPL, TIK ja 21. ja muud aiin, kõik jäävad ikka Toomkoolile ja VHK’le õppemahu poolest alla!

No mis nali see nüüd oli 🤣

+7
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Hahaha…puhkekodu. Väga hea. Seda on muidugi hea teada, et selliseid arvamusi ka on, kus TIKi või TPLi õppemahukamaks peetakse. Olen siiani just vastupidist kuulnud.

Tundide arvu poolest on Toomkool mahukam, kui teised. Seda sai esialgu silmas peetud. Samas hea teada siis, et TPLis nt tuleb ise rohkem õppida ja koormus tundub suurem. Eks muidugi oleneb ju lapsest ka kui lennult ta haarab. Varasemalt olen siit just lugenud, et TPLi lastel kodus väga midagi õppida ei jää ja tunnis tehakse ikka enamus ära.

Kui peaksid uuesti valima, kumma kooli siis valiksid? Kui ei peaks lapse järgi valima vaid lihtsalt selle järgi, kumb kool mõttekam või parem tundub?

+2
-5
Please wait...

Postitas:
Kägu

Varasemalt olen siit just lugenud, et TPLi lastel kodus väga midagi õppida ei jää ja tunnis tehakse ikka enamus ära.

See ongi ju normaalne. Tundides tulebki enamus teha, mitte iseseisvalt. Nagunii tuleb ju töödeks iseseisvalt kodus õppida, kuigi mõnele kuldpeale jääb tunnis kõik meelde, tal on siis lihtsam, samuti tuleb kodus lugeda kohustuslikku kirjandust ja õppida nt võõrkeele sõnu. Lisaks jäetakse sageli kordamise mõttes üks ülesanne kodus teha või lõpetada, vahel võõrkeeles või mõnes muus aines midagi olulist pähe õppida (mõni reegel või valem või nt korrutustabel), tulebki arvestatav koduste tööde hulk juba vähemalt mõnel päeval, sest päevas on 6-8 ainetundi ju, 1.-4. klassini  on küll tunde vähem. Mõnel aeglasemal lapsel jääb lisaks midagi lõpetada, vähemalt vanasti jäi tüdrukutel veel käsitöös päris palju kodus teha. Kui kuskil on kool, kus lapsed peavad sellest veel rohkem kodus tegema ja suurema osa ainest iseseisvalt kodus õppima, siis ma ei peaks seda heaks kooliks. Kooli headust näitab see, et on kord, et probleemidega tegeletakse, et on ühtsed ja konkreetsed nõuded, tunnid toimuvad ja neis toimub õppetöö ja programm saab omandatud, et õpilased on nt põhikooli lõpueksamiteks valmis ja sooritavad neid võimalikult hästi (kuigi tavakoolist ei saa oodata, et kõik oleks nelja-viielised),  loomulikult võib vahel olla ka kergemaid õppepäevi, õppekäike ja üritusi, eriti õppeperioodide lõpus või pühade eel. KJOoli headust näitab veel see, et on olemas tugisüsteemid erivajadustega laste jaoks, loomulikult ka head õpetajad, kes oma ainet tunnevad ja oskavad edasi anda ja distsipliini tagada, kuigi selles osas on ka oluline koolireeglite konkreetsus ja juhtkonna käitumine suuremate probleemide korral. Ka väikesed klassid on õppimiseks väga head, nii et vähemalt see eelis paistab Toomkoolil olevat.

+2
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Meie pere lapsed on Toomkoolis ja kahju on lugeda negatiivseid kommentaare. Meil on küll õpetajatega vedanud. Kiusamine on kohati küll probleemiks olnud, aga sel kohal peaks hoopis kiusajate vanematele otsa vaatama. KIVAga nad koolis tegelevad aktiivselt, kuigi selle eesmärgipärasesse efektiivsusesse mul endal suurt usku pole.
Ise valisime Toomkooli omal ajal eeskätt laste muusikakooli tõttu – muusikakooli tunnid on tunniplaani integreeritud. Muusika ajal käib laps klaveritunnis ja nt kunsti ajal solfis. Ei pea pärast tunde eraldi kusagile minema. Väga mugav.
Koolivalikul said määravaks ka väikesed klassikomplektid. Õpetajate kontakt õpilastega on palju vahetum ja probleemide korral sekkumine lihtsam.

+5
-4
Please wait...

Postitas:
Kägu

Hahaha…puhkekodu. Väga hea. Seda on muidugi hea teada, et selliseid arvamusi ka on, kus TIKi või TPLi õppemahukamaks peetakse. Olen siiani just vastupidist kuulnud.

Tundide arvu poolest on Toomkool mahukam, kui teised. Seda sai esialgu silmas peetud. Samas hea teada siis, et TPLis nt tuleb ise rohkem õppida ja koormus tundub suurem. Eks muidugi oleneb ju lapsest ka kui lennult ta haarab. Varasemalt olen siit just lugenud, et TPLi lastel kodus väga midagi õppida ei jää ja tunnis tehakse ikka enamus ära.

Kui peaksid uuesti valima, kumma kooli siis valiksid? Kui ei peaks lapse järgi valima vaid lihtsalt selle järgi, kumb kool mõttekam või parem tundub?

Mida ma valima peaksin? Mul üks lastest on lütseumis ja teine Toomkoolis. Ja kooli tuleks siiski valida ikka lapse järgi: ühele mu lapsele sobib TPL paremini, teisele Toomkool. Nii lihtsalt on.

Toomkoolis on tundide arv selgelt väiksem kui lütseumis samas klassis. Toomkoolis õppiv laps vabaneb juba varasest lõunast sellal kui lütseumis kestavad tunnid õhtuni välja. Tunniplaanid on kodulehel kirjas, saad ise veenduda. Võib-olla lugesid sa Toomkooli tundide sekka ka huviringide tunnid? Põhitunniplaan ehk kohustuslik osa on siiski lütseumi osast oluliselt lühem.

Mis puutub juttu, et TPLis tehakse kogu töö tunnis ära ja koju  õppida ei jää midagi: see kehtib algklasside kohta. Samuti eeldab lapselt loomupärast head pead; nt minu lapsele jäid prantsuskeelsed dialoogid ja luuletused kohe pähe ja neid kodus pähe õppima seega enam ei pidanud. Ent suures majas pelgalt lahtisest peast enam ei piisa, tuleb ka päriselt tööle hakata. Paljud sellised lahtise peaga lapsed on nüüd hädas, kuna neil puudub tööharjumus, nad on harjunud kõike kergelt saama. Lütseumi suures majas on õppemaht ikkagi tõsine ja erinevaid aineid, kus latt kõrgele tõstetud, palju. Distantsõppe ajal esines muret, kus õpetaja lihtsalt andis lehekülgede kaupa töövihikust ülesandeid teha ilma et oleks nendega seotud materjali enne lahti seletanud. Sellise olukorra kohta võis küll öelda, et lütseumis õpetaja ise ei pingutagi, vaid jätab suure osa materjali selgekstegemisest lapsevanemate õlule. Ka praegu tekib aeg-ajalt situatsioone, kus lütseumi laps kurdab, et õpetaja polegi tunnis neid asju rääkinud, mida kontrolltöös hiljem küsitakse.

+2
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ei saa ka pihta, kus see õppemaht siis suurem on ja tase parem on, kas TK või TPL/TIK??

TK-s ju rohkem tunde päevas kui mujal, õppida jääb lastel koju sama palju, kui teistes koolides, vb isegi rohkem kohati (ikka igapäevaselt ju, juba esimesest klassist alates), selle järgi tundub siis ju, et TK on õppemahukam?

+3
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Küsimus oligi selle kohta, et kui valikisid uuesti kooli, kumba eelistaksid, puht kooli mõttes, kumb tundub sulle parem, lihtsalt koolina iseenesest, mitte lastest sõltuvalt? Aga vahet pole, ei pea vastama, kui soovi pole.

0
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Toomkoolis on tundide arv selgelt väiksem kui lütseumis samas klassis. Toomkoolis õppiv laps vabaneb juba varasest lõunast sellal kui lütseumis kestavad tunnid õhtuni välja. Tunniplaanid on kodulehel kirjas, saad ise veenduda. Võib-olla lugesid sa Toomkooli tundide sekka ka huviringide tunnid? Põhitunniplaan ehk kohustuslik osa on siiski lütseumi osast oluliselt lühem.

Tõesti? Võtsin mõlema kooli tunniplaanid ette ja lugesin nädala tundide arvud kokku. Toomkooli puhul jätsin välja koorilaulu, sest seal tõesti kõik ei käi. Samuti jätsin välja solfedžo, aga tavalised muusikatunnid lugesin sisse, sest kohustuslik on kas solfedžo (muusikakooli omadele) või tavaline muusikatund. Inglise keel ja algklassides ka folkloor on küll kirjas huviringina, kuid tegelikult on need kohustuslikud – aga seda sa Toomkooli lapse vanemana ju tead.
TPL-i puhul eeldasin, et ilmselt pole koorilaul sealgi kohustuslik, ja jätsin kooritunnid välja. Tantsimise lugesin igaks juhuks sisse. Tulemuseks sain, et 1. kooliastmes (1.–3. kl) on Toomkoolis tunde selgelt rohkem. 2. ja 3. kooliastmes on tunde enam-vähem ühepalju.
Erinevus on see, et TPL-is on koorilaul päeva esimene, Toomkoolis viimane tund, nii et neil, kes Toomkoolis koorilaulus ei käi, lõpebki päev koorilaulu võrra varem (ja TPL-is algab koorilaulu võrra hiljem).

Kodustest ülesannetest nii palju, et algklassides on inglise keeles iga päev midagi teha. Iga nädal tuleb pähe õppida üks luuletus, lugeda läbi üks ingliskeelne raamat ja täita selle kohta lugemispäevik (alguses kirjutada lihtsalt raamatust paar lauset välja, hiljem teha juba lühike sisukokkuvõte), õppida pähe lauseid ja sõnu, kirjutada lauseid ümber jne. Kui lapsel on hea mälu, jääb talle suurem osa sellest juba tunnis meelde ja kodus tuleb lihtsalt lõpetada mõned kirjalikud ülesanded ja tegeleda kodulugemisega. Kui pole nii hea mälu, eks siis on keerulisem. Teistes ainetes jääb enamasti lõpetada tunnitöö, kui tunnis valmis ei jõudnud, ja siis mõned pikemad ülesanded, nt referaat või ilmavaatlus.
Pärast algklasse inglise keele koduste tööde hulk väheneb ja teiste ainete oma suureneb.
Õppetase ei saa väga vilets olla: nii palju, kui ma tean, on seni enamik oma soovitud gümnaasiumisse sisse saanud.

+3
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Toomkooli lapsed lähevad vist enamasti VHKsse peale 9ndat? Seal on nad vist ka eelisseisus võrreldes väljastpoolt tulijatega – kogukonna värk.

+3
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Paljud lähvad jah VHKsse gümnaasiumisse. Seniks kuniks. Kui TK-il oma gümna tekib kunagi, siis ilmselt niilihhtne enam VHK omasse pole pääseda.

Ilmselt sealne kool eelistab ikka omasid rohkem ja ütleb nüüd, et teil ju oma gümna ka, jääge sinna.

Või mis te arvate?

+1
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mis puutub juttu, et TPLis tehakse kogu töö tunnis ära ja koju  õppida ei jää midagi: see kehtib algklasside kohta. Samuti eeldab lapselt loomupärast head pead; nt minu lapsele jäid prantsuskeelsed dialoogid ja luuletused kohe pähe ja neid kodus pähe õppima seega enam ei pidanud. Ent suures majas pelgalt lahtisest peast enam ei piisa, tuleb ka päriselt tööle hakata. Paljud sellised lahtise peaga lapsed on nüüd hädas, kuna neil puudub tööharjumus, nad on harjunud kõike kergelt saama. Lütseumi suures majas on õppemaht ikkagi tõsine ja erinevaid aineid, kus latt kõrgele tõstetud, palju.

No ma arvvasin, et TPL on ainuke kool, mis võib-olla suudaks õpiharjumust tekitada, et sunnitakse pidevalt luuletusi pähe õppima jms, et äkki oleks lapse ikka pidanud sinna panema.  Ta vedas ennast läbi terve reaali põhikooli õppimata läbi, gümnaasiumis tekkisid järsku kolmed, seal oleks natuke õppima ka pidanud.

Mulle tundub, et seal kus klassi tase on ühtlane, saadaksegi vähemalt algklassides kõik tunnis valmis, mida ebaühtlasem on tase, seda rohkem jääb lastel kodus õppida. Meie piirkonnakooliks oleks olnud JWG, mis pole ka sugugi nõrk kool ja sinna sai ka katsetega sisse, aga lapse lasteaiakaaslaste vanemad kurtsid, et nii raske on ja nii palju antakse õppida.

See, et ühe käo jaoks tundub Toomkooli õppemaht suurem kui TPLi või TIKi oma, tundub veider. Ega see kui palju mingi laps kodus õpib ei tähenda selle kooli suurt või väikest õppemahtu. Tõenäolselt on Muusikakeskkoolis suur õppemaht, pillitunnid ja solfedžo lisanduvad veel riiklikule õppekavale.

+3
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

No ma pidasin silmas ikka konkreetselt kooli enda õppemahtu, mitte lisa koole, muusikakool, huvialaringid jne.

Toomkoolis on rohkem tunde päeva jooksul ,kui nendes teistes koolides ja õppida jääb kodus juba esimeses klassis igapäevaselt mitmes aines. Tunnitöö tehakse tunnis valmis, mõni vb peab seda ka veel kodus lõpetama, aga lisa kodutööd on ka alati. Nö tunniväline õppimine. TIKis ja TPLis ma olen nagu täheldanud, et enamus tehakse koolis, kodus väga lisaks midagi ei jää teha algklassides.

Et kui nii võtta, siis Toomkooli maht tundub siiski suurem. Mis on ju ainult positiivne.

+2
-6
Please wait...

Postitas:
Kägu

Paljud lähvad jah VHKsse gümnaasiumisse. Seniks kuniks. Kui TK-il oma gümna tekib kunagi, siis ilmselt niilihhtne enam VHK omasse pole pääseda.

Ilmselt sealne kool eelistab ikka omasid rohkem ja ütleb nüüd, et teil ju oma gümna ka, jääge sinna.

Või mis te arvate?

Kas suisa gümnaasium plaanis? eragümnaasiumi tegemine peaks ju olema päris keerukas ettevõtmine, et riigilt koolitusluba saada jne?

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Toomkoolis on rohkem tunde päeva jooksul ,kui nendes teistes koolides ja õppida jääb kodus juba esimeses klassis igapäevaselt mitmes aines. Tunnitöö tehakse tunnis valmis, mõni vb peab seda ka veel kodus lõpetama, aga lisa kodutööd on ka alati. Nö tunniväline õppimine. TIKis ja TPLis ma olen nagu täheldanud, et enamus tehakse koolis, kodus väga lisaks midagi ei jää teha algklassides. Et kui nii võtta, siis Toomkooli maht tundub siiski suurem. Mis on ju ainult positiivne.

Olen see lapsevanem, kelle üks lastest õpib lütseumis ja teine Toomkoolis.

Kui võrrelda näiteks 7. klasside tunniplaane, siis Prantsuse lütseumis on nädalas 37 tundi, Toomkoolis on 34 tundi. Toomkooli õppetase on lütseumi omast väga palju madalam. Tean päris mitmeid lapsi (mu laste sõbrad), kes lütseumi õppetempoga enam toime ei tulnud ning seetõttu Toomkooli õppima läksid. Lütseumi kolmeline on Toomkooli viieline.

Samas mu üks laps on just Toomkoolis, kuna temale sobibki väiksem ja rahulikum klass ning rahulikum õppetempo.

+9
-1
Please wait...

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 141 )


Esileht Koolilaps Toomkool