Head Perekooli külastajad!

Perekool on Eesti esimene pereportaal. Ehkki viimastel aastatel on loodud uusi kaasaegseid suhtlus- ja infokanaleid, on Perekoolil jätkunud pikaajalisi ja aktiivseid külastajaid - oleme selle üle rõõmsad ja tänulikud.
1. juunil 2024. aastal lõpetab Perekooli foorum oma tegevuse. Hoolimata me püüdlustest hoida Perekooli heatahtliku ja toetava keskkonnana, võivad ka üksikud sobimatud postitused teha palju kurja, kahjustades asjaosaliste enesetunnet ja suhteid.
Jätkame Perekooli lehel igakuiselt uute artiklite ja taskuhäälingu osade avaldamist. Olete südamest oodatud ammutama kaasaegseid tõenduspõhiseid teadmisi naise ja lapse tervise, pere ja suhete teemadel.

Foorumihuvilistel on üks võimalus edaspidiseks suhtluseks näiteks äsja loodud Elufoorumis: elufoorum.com

Sisukate kohtumisteni Perekooli lehel.
Eesti Ämmaemandate Ühing

Esileht Erivajadustega laps Autisti eraklikkus

Näitan 30 postitust - vahemik 91 kuni 120 (kokku 122 )

Teema: Autisti eraklikkus

Postitas:
Kägu

Mul oli ülikoolis eliitkoolist tulnud kursavend, kes oli autist. Kohutavalt tüütu ja rigiidne. Pidas ennast kõigist õppejõududest targemaks, segas lakkamatult nende jutule vahel, targutas. Kuigi kogu tema suur lugemus põhines populaarteaduslikul kirjandusel või sootuks kahtlastel netilehekülgedel, mis akadeemilises maailmas on naeruväärne. Oma diagnoosi armastas rõhutada ja nõudis pidevalt erikohtlemist. Nt tööde tähtajaline esitamine oli talle võimatu, sest tema süveneb ja mõtleb, erinevalt ülejäänud tudengitest.

Taktitunne ja huumorimeel puudusid täielikult. Ta võis vabalt kursaõele öelda, et tollel on kole soeng või suur tagumik. Sest tema on otsekone ega oska teeselda ja manipuleerida. Kui teda korrale kutsuti, solvus ja väitis, et teda ahistatakse tema eripära tõttu.

Auditooriumi ukse taga, enne loengu algust, nõudis haudvaikust, sest tema ei saa mõelda ja materjali korrata. See, et teised loengus mõelda ei saanud, sest tema targutas vahetpidamata, oli muidugi tühiasi.

Enda meelest oli piinatud geenius, keda keegi ei väärtusta. Reaalselt ta esimesest kursusest kaugemale ei jõudnud, sest inimesel puudus igasugune suhtlemisoskus ja arusaamine, mis on aktsepteeritav käitumine ja mis mitte.

Milleks selline vastandav ja halvustav kommentaar teemasse, kuhu see üldse ei puutu? Või arvad, et nn allistide seas ei ole esine enesekeskseid targutajaid, taktitundetuid ja huumorisooneta kuivikuid? Tunnen üsna mitut kirjeldatud käitumisega isikut ja mitte ükski neist ei ole päris kindlasti mitte autist. Ära solgi teemat või ütle, mida õpetlikku oma kommentaariga öelda tahtsid (ei ole see nn valveautist, aga olen samuti autist ja tõesti ei oska alati ridade vahelt lugeda) – kas seda, et autistid ongi kõik enesekesksed mölakad, sest Sina juhtusid üht sellist tundma või et autistid ja allistid peaksid mõlemad oma mullist välja tulema ja õppima üksteist aktsepteerivalt koos eksisteerima?

Pigem on asi erikohtlemise nõudmises. Seda teevad enamus autiste, ka need, kes siin teemas kirjutavad. Nagu see inimene, kes läks kontserdile ja istus terve õhtu käed kõrvadel, sest olukord oli talumatu. Saan aru, et tegu on normintellektiga autistiga ja keegi teda sinna vägisi ei viinud- kas tõesti ei tulnud pähe, et muusika on vali? Oleksid muusikud pidanud summutatult mängima, sest ühte autisti häirib? Kõiki teisi ju ei häirinud.
Nagu keegi eelnev küsis- miks autistid ei loo ise endale sobivat keskkonda vaid tahavad, et teised seda teeks? Kui mina ei jõua Tartu maratoni läbi suusatada, siis ma ei nõua, et maraton tuleb 30 km lühemaks teha, sest mulle sobiks nii. Mis sest, et tuhanded saavad hakkama, asi peab käima minu taluvuse järgi.

Autistidel on tõesti kaks valikut- kas elada maailmas, mille on loonud allistid ja nautida neid hüvesid, mida neile pakutakse (tugiisikud, haridus, toetused) ja mis ei tundu olevat piisavad või ise ennast liigutada- luua töökohad ja elukeskkond, mis on neile sobivad ja kus nad saavad olla just sellised nagu nad on.

+6
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Nagu see inimene, kes läks kontserdile ja istus terve õhtu käed kõrvadel, sest olukord oli talumatu. Saan aru, et tegu on normintellektiga autistiga ja keegi teda sinna vägisi ei viinud- kas tõesti ei tulnud pähe, et muusika on vali? Oleksid muusikud pidanud summutatult mängima, sest ühte autisti häirib? Kõiki teisi ju ei häirinud.

Vabandage, mina olengi see inimene, kes istus käed kõrvadel. Kus täpsemalt ma kirjutasin, et kontsert oleks pidanud olema vaiksem või mulle kui autistile sobivaks kohandatud???? Funktsionaalse lugemisoskuse absoluutne puudumine Sul. Selgesõnaliselt ütlesin, et kontsert oli liiga vali MINU jaoks ja et kahetsen, et ei taibanud klappe kaasa võtta (sest ma polnud palju aastaid ühelgi kontserdil käinud ja ei mäletanud enam kui valus see kõrvale olla võib). Mitte ühes kohas ei väitnud ma, et nõuan erikohtlemist või -tingimusi, vaid et, kuna teemas oli juttu lastest, siis võimalusel arvestada lapse “ei”-ga juhul kui on näha, et olukord on tema jaoks ilmselgelt liiast. Mitte et muusikud peaks mängima läbi summuti, et ka minu laps või mina saaksime kontserdil käia. Uskumatu ikka (tegelikult mõtlen: tüüpiline).

+8
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

See kontserdinäide oli minu meelest küll hea näide heast hakkamasaamisest – inimene kohandas ise enda keskkonda selle kõrvade kinnipanekuga ju. Tal oli ka võimalus ära minna, aga ta eelistas nii.

 

Sellega on küll raske nõustuda, et las inimene teeb ainult seda, mis talle mugav (st et on okei jätta lisaks täiesti talumatule tegemata ka see, mis on pisut ebamugav).

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Perekooli valveautist on jälle teema täis kirjutanud- mina, mina, mina…

Makske toetusi, andke tugiisikuid, ärge häirige, ärge hingake ja ärge nõudke.

Autist on nii eriline, tahab terve elu oma toas multikaid vaadata ja kogu maailm peab seda tahtmist austama. Peate ennast nii erilisteks ja andekateks, aga ometi midagi suurt tehtud ei saa peale oma naba imetlemise.

Looge siis midagi innovatiivset, töökohti, kuhu võtate teisi omasuguseid, keskkonndi, mis on teile sobivad. Ei suuda ja ei taha? Las mitteautistid teevad kõik ette- taha ära?

Autist tuubib pähe raamatuid kosmosest, aga rakette ehitavad ja Marsile lendavad ikka need vastikud allistid.

Elon Musk on autist, mida sa lällad. Eks see toimetulek oleneb väga kasvukeskkonnast, kas see on toetav või mitte ja kas autist ise teab oma eripärast või mitte. Mida kauem läheb aega selle teadmiseni jõudmisega, seda rohkem on inimene invaliidistunud ja invaliidid kahjuks ei suuda maailma muuta, nad ei suuda tihtipeale eladagi.

 

+2
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Perekooli valveautist on jälle teema täis kirjutanud- mina, mina, mina…

Makske toetusi, andke tugiisikuid, ärge häirige, ärge hingake ja ärge nõudke.

Autist on nii eriline, tahab terve elu oma toas multikaid vaadata ja kogu maailm peab seda tahtmist austama. Peate ennast nii erilisteks ja andekateks, aga ometi midagi suurt tehtud ei saa peale oma naba imetlemise.

Looge siis midagi innovatiivset, töökohti, kuhu võtate teisi omasuguseid, keskkonndi, mis on teile sobivad. Ei suuda ja ei taha? Las mitteautistid teevad kõik ette- taha ära?

Autist tuubib pähe raamatuid kosmosest, aga rakette ehitavad ja Marsile lendavad ikka need vastikud allistid.

Elon Musk on autist, mida sa lällad. Eks see toimetulek oleneb väga kasvukeskkonnast, kas see on toetav või mitte ja kas autist ise teab oma eripärast või mitte. Mida kauem läheb aega selle teadmiseni jõudmisega, seda rohkem on inimene invaliidistunud ja invaliidid kahjuks ei suuda maailma muuta, nad ei suuda tihtipeale eladagi.

Seda teile muidugi meeldib uskuda, et Musk, Einstein jt on autistid.
Kui nad oleks elu veetnud oma koopas animet vahtides ja kätega kõrvu kattes, ei oleks nad midagi saavutanud.

+8
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Perekooli valveautist on jälle teema täis kirjutanud- mina, mina, mina…

Makske toetusi, andke tugiisikuid, ärge häirige, ärge hingake ja ärge nõudke.

Autist on nii eriline, tahab terve elu oma toas multikaid vaadata ja kogu maailm peab seda tahtmist austama. Peate ennast nii erilisteks ja andekateks, aga ometi midagi suurt tehtud ei saa peale oma naba imetlemise.

Looge siis midagi innovatiivset, töökohti, kuhu võtate teisi omasuguseid, keskkonndi, mis on teile sobivad. Ei suuda ja ei taha? Las mitteautistid teevad kõik ette- taha ära?

Autist tuubib pähe raamatuid kosmosest, aga rakette ehitavad ja Marsile lendavad ikka need vastikud allistid.

Elon Musk on autist, mida sa lällad. Eks see toimetulek oleneb väga kasvukeskkonnast, kas see on toetav või mitte ja kas autist ise teab oma eripärast või mitte. Mida kauem läheb aega selle teadmiseni jõudmisega, seda rohkem on inimene invaliidistunud ja invaliidid kahjuks ei suuda maailma muuta, nad ei suuda tihtipeale eladagi.

Inimorganism on  kohanemusvõimeline. Kõik on suurel määral treenitav, kõigega harjub. Samas harjub  ka väga hästi mugavustega, eritingimustega. Kui karta hirmsasti seda invaliidistumist, siis ei saagi elada, sest elus ongi palju stressi, haiget saamist, haigusi. Kui palju on praegu depressiooni tõttu töövõimetuid. Ka vägagi sotsiaalsete, tavaliste inimeste seas. Ei aita ka pidevas eritingimustega elamine. Ühel hetkel võib ikkamurduda. Mida väiksem stressitaluvust endale on mugavuste ja eritingimustega “treenitud” seda kergemini murdudki. Oma isiksuse omaduste ja keha eripäradega tuleb teatud määral arvestada kõigil, mitte ainult autistlikel.

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

No just… ei saaks neist andekatest autistidest a la Musk iial nii tegusaid inimesi, kui neid kasvatatuks toime tulema ntx vaid väikeklassi tasemel. Vastupidi – nende haridustee on tavapärasest kiiremini jõudnud kõrgemale tasemele, kuna kasvukeskkond on olnud mitmekülgsust ja kiiret iseseisvumist soosiv. See on täiesti ok, et autist on valiva suhtlemismaneeriga, aga kui ta ka end huvitavates teemades on sotsiaalse puudulikkusega, siis edu saavutada on pea võimatu.

+6
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Palun lõpetage autistide ühte patta panemine juba. Täpselt nagu tavainimesi on ka autiste samamoodi erinevaid. On kõne- või/ja intellektipuudega autistid, on toetavas keskkonnas üles kasvanud autistid, kes saavad suurepäraselt hakkama ja on meeletult traumeeritud autistid, kes on lihtsalt nt vanemate ükskõiksuse tõttu radari alla jäänud ja end eluaeg maskeerimisega ruineerinud.

Kellele sobib erakool, kellele väikeklass, kellele tavakool jne. Kõige olulisem on arvestada lapse eripäradega ja pidevalt tugisüsteemi arendada, et neid invaliidistunud inimesi oleks vähem, st maksumaksjaid rohkem. Süvenege palun oma lapse olemusse.

+4
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kooli valik tuleb teha ju väikelapse potentsiaali pealt. Ei ole just kerge otsus ebakompetentsena aru saada, kas lapsel on hariduslik erivajadus või ta on nö päris erivajadusega. Kas on kiikse ja hädasid, millest kasvab välja või on need pigem süvenevad. Kas klassikollektiiv norm lastest mõjub arengut soosivana või satub isemoodi laps seal hoopis kiusamisobjektiks. Kas väikeklassi äärmuslik kaader tekitab inimestest kõvera pildi või tuleb väidetav rahulikum keskkond lapsele kasuks. Ei ole paraku võimalik tavakooli panna omatahtsi tugiteenuseid varrukast puistama. Neid jagub vähestele ja enamasti mitte vajaikul määral. Erikooliga on teine asi. Seda aga paljud kardavad, sest seal normaalset kasvukeskkonda ei leia. Nö normaalne keskkond on neist ju siiski vaid tavaklass, aga sinna sobib vaid hästi suhtlev ja intelligentne autist.

Autisti solgutada ja testida erinevates keskkondades ei ole reaalselt enamasti võimalik.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Elon Musk on autist, mida sa lällad.

Elon Musk on endale autismidiagnoosi ise pannud, kusjuures ta ei nimetanud ennast autistiks vaid aspergeriks, mis on vananenud nimetus ja nagu väheke “peenem” variant.

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Autist tuubib pähe raamatuid kosmosest, aga rakette ehitavad ja Marsile lendavad ikka need vastikud allistid.

Muide, ei. Reaalalade esindajate hulgas on väga suur protsent autismispektri häiretega inimesi. Allistid võivad kosmoselendude ideed küll edukalt müüa ja poliitikute hulgas selle turundamiseks lobitööd teha, aga päris inseritöö teevad ära need sinu poolt mitte sallitud autistid.

+2
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kooli valik tuleb teha ju väikelapse potentsiaali pealt. Ei ole just kerge otsus ebakompetentsena aru saada, kas lapsel on hariduslik erivajadus või ta on nö päris erivajadusega. Kas on kiikse ja hädasid, millest kasvab välja või on need pigem süvenevad. Kas klassikollektiiv norm lastest mõjub arengut soosivana või satub isemoodi laps seal hoopis kiusamisobjektiks. Kas väikeklassi äärmuslik kaader tekitab inimestest kõvera pildi või tuleb väidetav rahulikum keskkond lapsele kasuks. Ei ole paraku võimalik tavakooli panna omatahtsi tugiteenuseid varrukast puistama. Neid jagub vähestele ja enamasti mitte vajaikul määral. Erikooliga on teine asi. Seda aga paljud kardavad, sest seal normaalset kasvukeskkonda ei leia. Nö normaalne keskkond on neist ju siiski vaid tavaklass, aga sinna sobib vaid hästi suhtlev ja intelligentne autist.

Autisti solgutada ja testida erinevates keskkondades ei ole reaalselt enamasti võimalik.

Kui palju sa neid vabandusi veel otsid? Kõik on võimalik kui tahta.

+2
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Igatahes on andekus ja suutlikkus inseneriks saada kui tahes kitsas valdkonnas autistile suur õnnistus, sest tal on eeldused elus heaks toimetulekuks.

Paljud autistid on oma oskustelt aga küllalt keskpärased ja oma nigela sotsiaalsusega sellisena läbi lüüa ja iseseisvuda on sootuks teine teema.

Seega tavalise akadeemilise võimekusega autistidel on veel eriti oluline sotsiaalse võimekuse parandamine. Olgu parimad sõbrad pealegi ka autistid, aga neid on hädasti vaja, midagi pole teha – ei saa lõpmatuseni hämaras toas vaid multikaid vaadata.

+4
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kooli valik tuleb teha ju väikelapse potentsiaali pealt. Ei ole just kerge otsus ebakompetentsena aru saada, kas lapsel on hariduslik erivajadus või ta on nö päris erivajadusega. Kas on kiikse ja hädasid, millest kasvab välja või on need pigem süvenevad. Kas klassikollektiiv norm lastest mõjub arengut soosivana või satub isemoodi laps seal hoopis kiusamisobjektiks. Kas väikeklassi äärmuslik kaader tekitab inimestest kõvera pildi või tuleb väidetav rahulikum keskkond lapsele kasuks. Ei ole paraku võimalik tavakooli panna omatahtsi tugiteenuseid varrukast puistama. Neid jagub vähestele ja enamasti mitte vajaikul määral. Erikooliga on teine asi. Seda aga paljud kardavad, sest seal normaalset kasvukeskkonda ei leia. Nö normaalne keskkond on neist ju siiski vaid tavaklass, aga sinna sobib vaid hästi suhtlev ja intelligentne autist.

Autisti solgutada ja testida erinevates keskkondades ei ole reaalselt enamasti võimalik.

Kui palju sa neid vabandusi veel otsid? Kõik on võimalik kui tahta.

Vabandusi, et maailm ei ole siiski must-valge ja eriti autistidel?

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mina ei poolda eraldamist ja poputamist. Jah autistil on küll mugav koolis õppida aga peale põhikooli on 1:1 õppe lõpetanud autistil ikka väga raske. Isegi kui tal on intellekt normis.

Ise olen ka eliitkooli lõpetanud nö veidrik. Kes ei osanud sotsiaalne olla , ei oska siiani. Aga olen oma koha leidnud ja tööelus edukas. Kõik mu 3 last on autistlike joonte diagnoosiga. Nad juba suured. Kõige keerulisem on peale kooli olnud erikooli lõpetanuga.

+6
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mina ei poolda eraldamist ja poputamist. Jah autistil on küll mugav koolis õppida aga peale põhikooli on 1:1 õppe lõpetanud autistil ikka väga raske. Isegi kui tal on intellekt normis.

Ise olen ka eliitkooli lõpetanud nö veidrik. Kes ei osanud sotsiaalne olla , ei oska siiani. Aga olen oma koha leidnud ja tööelus edukas. Kõik mu 3 last on autistlike joonte diagnoosiga. Nad juba suured. Kõige keerulisem on peale kooli olnud erikooli lõpetanuga.

Ei saa kõiki ühe puuga lüüa. Kui ikka laps saab ülestimulatsiooni tavakoolis, siis peab midagi ette võtma!

+4
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mina ei poolda eraldamist ja poputamist. Jah autistil on küll mugav koolis õppida aga peale põhikooli on 1:1 õppe lõpetanud autistil ikka väga raske. Isegi kui tal on intellekt normis.

Ise olen ka eliitkooli lõpetanud nö veidrik. Kes ei osanud sotsiaalne olla , ei oska siiani. Aga olen oma koha leidnud ja tööelus edukas. Kõik mu 3 last on autistlike joonte diagnoosiga. Nad juba suured. Kõige keerulisem on peale kooli olnud erikooli lõpetanuga.

Kui olnuks võimalik erikooli laps panna tavakooli, ilmselt ju pannuks? Paraku ju need lapsed, kes on muudes õpivormides kui tavaklass, on ju selgelt erivajadustega ja ei saaks edukalt tavaklassis hakkama. Toimetulek ei sõltub pelgalt iq-st, eks siin on ka suur annus eq-d…

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mina ei poolda eraldamist ja poputamist. Jah autistil on küll mugav koolis õppida aga peale põhikooli on 1:1 õppe lõpetanud autistil ikka väga raske. Isegi kui tal on intellekt normis.

Ise olen ka eliitkooli lõpetanud nö veidrik. Kes ei osanud sotsiaalne olla , ei oska siiani. Aga olen oma koha leidnud ja tööelus edukas. Kõik mu 3 last on autistlike joonte diagnoosiga. Nad juba suured. Kõige keerulisem on peale kooli olnud erikooli lõpetanuga.

Kui olnuks võimalik erikooli laps panna tavakooli, ilmselt ju pannuks? Paraku ju need lapsed, kes on muudes õpivormides kui tavaklass, on ju selgelt erivajadustega ja ei saaks edukalt tavaklassis hakkama. Toimetulek ei sõltub pelgalt iq-st, eks siin on ka suur annus eq-d…

Jah. Panin ta erikooli algklassides kuna kooli juhtkond tegi mulle selgeks , et “selliste” laste koht pole nende koolis. Sundkäik kuna isegi ei proovitud. Ka vanimaga oli tavakoolis probleeme aga alati leidsime lahenduse. See oli teine kool kuna elasime Tallinnast väljas tookord.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mina ei poolda eraldamist ja poputamist. Jah autistil on küll mugav koolis õppida aga peale põhikooli on 1:1 õppe lõpetanud autistil ikka väga raske. Isegi kui tal on intellekt normis.

Ise olen ka eliitkooli lõpetanud nö veidrik. Kes ei osanud sotsiaalne olla , ei oska siiani. Aga olen oma koha leidnud ja tööelus edukas. Kõik mu 3 last on autistlike joonte diagnoosiga. Nad juba suured. Kõige keerulisem on peale kooli olnud erikooli lõpetanuga.

Ei saa kõiki ühe puuga lüüa. Kui ikka laps saab ülestimulatsiooni tavakoolis, siis peab midagi ette võtma!

Ja mida sa temaga peale kooli ette võtad?  Minu oma on peale põhikooli kodus, jookseb 6.aasta.

Mitte kuskil ei saanud jätkata õppevormis millega ta oli harjunud.

+4
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mitte kuskil ei saanud jätkata õppevormis millega ta oli harjunud.

Seepärast tulebki väike autist, kui see on vähegi vaimsete võimete poolest võimalik, panna tavalisse klassi, tavakooli. Muidu ta ei harjugi ja ongi ise tekitatud olukord, et laps jääbki koju diivanile lesima, kuigi võinud juba ammu “harjuda” tavaõppega. Suhtlemisoskuski tuleb treenimisega, õigemini paraneb märgatavalt. Oma laps varakult maha kanda…milleks. Muidugi, kui on võimalik. Mitte oma mugavuse või mõne teise inimese sõnade järgi. “Ah, sa armastad üksindust ja vaikust, ah, sa ei saa niikuinii hakkama tavakoolis, ah, paneme su eriõppele, pärast jääd koju, sest sa ei ole tavaseltskonnaga harjunud”.

+5
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Just! Kui on vaimselt nutikas, siis kas või katsetada tugiiskuga tavakooli. Aga osad kanaemad kardavad kõike – laps ei saa kindlasti hakkama, teda hakatakse narrima, ei juleta anda talle elementaarset iseseisvust ja oma kohustusi. Laps on ju eriline… Ja siis on mitu aastat koolis käinud laps, kellel pole sõpru, kes ei tunne kella, ei mõista a la võileiba teha või raha kasutada, vaid on selline suur beebi, kelle on emme-emme iga asja peale.

Tark vanem ikka tõstab lapse toimetuleku piire, et ta maksimaalselt iseseisvuks ja areneks, mitte ei süvenda sellist saamatust või teeseldud abitust.

Iseküsimus on vast jah, kui on tõesti tark, ent ülitundlik ja väga kõrge emotsionaalsusega laps, kellel stressitaset õieti polegi.

+4
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mina ei poolda eraldamist ja poputamist. Jah autistil on küll mugav koolis õppida aga peale põhikooli on 1:1 õppe lõpetanud autistil ikka väga raske. Isegi kui tal on intellekt normis.

Ise olen ka eliitkooli lõpetanud nö veidrik. Kes ei osanud sotsiaalne olla , ei oska siiani. Aga olen oma koha leidnud ja tööelus edukas. Kõik mu 3 last on autistlike joonte diagnoosiga. Nad juba suured. Kõige keerulisem on peale kooli olnud erikooli lõpetanuga.

Kui olnuks võimalik erikooli laps panna tavakooli, ilmselt ju pannuks? Paraku ju need lapsed, kes on muudes õpivormides kui tavaklass, on ju selgelt erivajadustega ja ei saaks edukalt tavaklassis hakkama. Toimetulek ei sõltub pelgalt iq-st, eks siin on ka suur annus eq-d…

Jah. Panin ta erikooli algklassides kuna kooli juhtkond tegi mulle selgeks , et “selliste” laste koht pole nende koolis. Sundkäik kuna isegi ei proovitud. Ka vanimaga oli tavakoolis probleeme aga alati leidsime lahenduse. See oli teine kool kuna elasime Tallinnast väljas tookord.

Tugiisiku kasutamine ei tulnud kõne alla?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mitte kuskil ei saanud jätkata õppevormis millega ta oli harjunud.

Seepärast tulebki väike autist, kui see on vähegi vaimsete võimete poolest võimalik, panna tavalisse klassi, tavakooli. Muidu ta ei harjugi ja ongi ise tekitatud olukord, et laps jääbki koju diivanile lesima, kuigi võinud juba ammu “harjuda” tavaõppega. Suhtlemisoskuski tuleb treenimisega, õigemini paraneb märgatavalt. Oma laps varakult maha kanda…milleks. Muidugi, kui on võimalik. Mitte oma mugavuse või mõne teise inimese sõnade järgi. “Ah, sa armastad üksindust ja vaikust, ah, sa ei saa niikuinii hakkama tavakoolis, ah, paneme su eriõppele, pärast jääd koju, sest sa ei ole tavaseltskonnaga harjunud”.

Meil kusjuures oli just vastupidine näide. Tark, ent tundlik laps, kelle omandamisvõime ja sotsiaalsus tavakooli kooliteed alustades takerdus. Liiga palju sagimist, liiga kiire olukordade muutus jmt tekitas ärevust, mis hakkas kõike pärssima. Saime peale pikka pingutamist ka sobitamist õnneks koha Pätsi kooli ja tulemus tänaseks vastupidine – laps on avatud, seltsiv, iseseisev, vastutustundlik jne. Koolitööd teeb kõik kohapeal ära, kodus enam pole õppetööga sisuliselt peale raamatute lugemise vaja tegeledagi. Me oleme super rahul, õpetaja olid tal ka tavakoolis tore, aga täna ütleks, et spetsialistide oskuste ja tööpanuse vahe tava- ja erikoolis on ikkagi meeletu.

Enne ei tahtnud laps peale kooli väga kuhugile minna, sõpru ja erilisi hobisid-trenne tal polnud. Nüüd on tänu erikoolile meie erilisest poisist saanud üsna tavaline poiss.

+6
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Äkki kasvab temast spetsialist, kes ei naudi inimestega tühja bläkutamist ja ajaraiskamist ning suhtlemist, vaid naudib samapalju oma lemmikerialal spetsialisti tööd näiteks ja teiste omasuguste arusaajatega suhtlust. Ei pruugi, aga ka võimalus.

+2
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Äkki kasvab temast spetsialist, kes ei naudi inimestega tühja bläkutamist ja ajaraiskamist ning suhtlemist, vaid naudib samapalju oma lemmikerialal spetsialisti tööd näiteks ja teiste omasuguste arusaajatega suhtlust. Ei pruugi, aga ka võimalus.

Loodame. Pläkutaja ja naljamehest seltskonnahing pole ta jah kunagi olnud, muidu suhtleb, arutleb ja diskuteerib aga hästi. Praegu ta on alles 3. klassis, sellist autistide väga põhjalikku erihuvi tal aga ei ole.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Äkki kasvab temast spetsialist, kes ei naudi inimestega tühja bläkutamist ja ajaraiskamist ning suhtlemist, vaid naudib samapalju oma lemmikerialal spetsialisti tööd näiteks ja teiste omasuguste arusaajatega suhtlust. Ei pruugi, aga ka võimalus.

Loodame. Pläkutaja ja naljamehest seltskonnahing pole ta jah kunagi olnud, muidu suhtleb, arutleb ja diskuteerib aga hästi. Praegu ta on alles 3. klassis, sellist autistide väga põhjalikku erihuvi tal aga ei ole.

Tavaklassis või väikeklassis oli?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Äkki kasvab temast spetsialist, kes ei naudi inimestega tühja bläkutamist ja ajaraiskamist ning suhtlemist, vaid naudib samapalju oma lemmikerialal spetsialisti tööd näiteks ja teiste omasuguste arusaajatega suhtlust. Ei pruugi, aga ka võimalus.

Loodame. Pläkutaja ja naljamehest seltskonnahing pole ta jah kunagi olnud, muidu suhtleb, arutleb ja diskuteerib aga hästi. Praegu ta on alles 3. klassis, sellist autistide väga põhjalikku erihuvi tal aga ei ole.

Tavaklassis või väikeklassis oli?

Tavaklassis, kuna lasteaia ja eekooli järgi polnud väikeklassi jaoks vajadust.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mina ei poolda eraldamist ja poputamist. Jah autistil on küll mugav koolis õppida aga peale põhikooli on 1:1 õppe lõpetanud autistil ikka väga raske. Isegi kui tal on intellekt normis.

Ise olen ka eliitkooli lõpetanud nö veidrik. Kes ei osanud sotsiaalne olla , ei oska siiani. Aga olen oma koha leidnud ja tööelus edukas. Kõik mu 3 last on autistlike joonte diagnoosiga. Nad juba suured. Kõige keerulisem on peale kooli olnud erikooli lõpetanuga.

Kui olnuks võimalik erikooli laps panna tavakooli, ilmselt ju pannuks? Paraku ju need lapsed, kes on muudes õpivormides kui tavaklass, on ju selgelt erivajadustega ja ei saaks edukalt tavaklassis hakkama. Toimetulek ei sõltub pelgalt iq-st, eks siin on ka suur annus eq-d…

Jah. Panin ta erikooli algklassides kuna kooli juhtkond tegi mulle selgeks , et “selliste” laste koht pole nende koolis. Sundkäik kuna isegi ei proovitud. Ka vanimaga oli tavakoolis probleeme aga alati leidsime lahenduse. See oli teine kool kuna elasime Tallinnast väljas tookord.

Tugiisiku kasutamine ei tulnud kõne alla?

Siis ei olnud selliseid moodsaid teenuseid. See oli 14 aastat tagasi. Tallinnas.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mitte kuskil ei saanud jätkata õppevormis millega ta oli harjunud.

Seepärast tulebki väike autist, kui see on vähegi vaimsete võimete poolest võimalik, panna tavalisse klassi, tavakooli. Muidu ta ei harjugi ja ongi ise tekitatud olukord, et laps jääbki koju diivanile lesima, kuigi võinud juba ammu “harjuda” tavaõppega. Suhtlemisoskuski tuleb treenimisega, õigemini paraneb märgatavalt. Oma laps varakult maha kanda…milleks. Muidugi, kui on võimalik. Mitte oma mugavuse või mõne teise inimese sõnade järgi. “Ah, sa armastad üksindust ja vaikust, ah, sa ei saa niikuinii hakkama tavakoolis, ah, paneme su eriõppele, pärast jääd koju, sest sa ei ole tavaseltskonnaga harjunud”.

Meil kusjuures oli just vastupidine näide. Tark, ent tundlik laps, kelle omandamisvõime ja sotsiaalsus tavakooli kooliteed alustades takerdus. Liiga palju sagimist, liiga kiire olukordade muutus jmt tekitas ärevust, mis hakkas kõike pärssima. Saime peale pikka pingutamist ka sobitamist õnneks koha Pätsi kooli ja tulemus tänaseks vastupidine – laps on avatud, seltsiv, iseseisev, vastutustundlik jne. Koolitööd teeb kõik kohapeal ära, kodus enam pole õppetööga sisuliselt peale raamatute lugemise vaja tegeledagi. Me oleme super rahul, õpetaja olid tal ka tavakoolis tore, aga täna ütleks, et spetsialistide oskuste ja tööpanuse vahe tava- ja erikoolis on ikkagi meeletu.

Enne ei tahtnud laps peale kooli väga kuhugile minna, sõpru ja erilisi hobisid-trenne tal polnud. Nüüd on tänu erikoolile meie erilisest poisist saanud üsna tavaline poiss.

Kas selle Pätsi kooli idee mitte polegi selles, et tõhusate teraapiate abil laps nö ära remontida ja tavaellu naasmise kõlbulikuks aidata? Endine kool võtab ta tagasi?

+4
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mitte kuskil ei saanud jätkata õppevormis millega ta oli harjunud.

Seepärast tulebki väike autist, kui see on vähegi vaimsete võimete poolest võimalik, panna tavalisse klassi, tavakooli. Muidu ta ei harjugi ja ongi ise tekitatud olukord, et laps jääbki koju diivanile lesima, kuigi võinud juba ammu “harjuda” tavaõppega. Suhtlemisoskuski tuleb treenimisega, õigemini paraneb märgatavalt. Oma laps varakult maha kanda…milleks. Muidugi, kui on võimalik. Mitte oma mugavuse või mõne teise inimese sõnade järgi. “Ah, sa armastad üksindust ja vaikust, ah, sa ei saa niikuinii hakkama tavakoolis, ah, paneme su eriõppele, pärast jääd koju, sest sa ei ole tavaseltskonnaga harjunud”.

Meil kusjuures oli just vastupidine näide. Tark, ent tundlik laps, kelle omandamisvõime ja sotsiaalsus tavakooli kooliteed alustades takerdus. Liiga palju sagimist, liiga kiire olukordade muutus jmt tekitas ärevust, mis hakkas kõike pärssima. Saime peale pikka pingutamist ka sobitamist õnneks koha Pätsi kooli ja tulemus tänaseks vastupidine – laps on avatud, seltsiv, iseseisev, vastutustundlik jne. Koolitööd teeb kõik kohapeal ära, kodus enam pole õppetööga sisuliselt peale raamatute lugemise vaja tegeledagi. Me oleme super rahul, õpetaja olid tal ka tavakoolis tore, aga täna ütleks, et spetsialistide oskuste ja tööpanuse vahe tava- ja erikoolis on ikkagi meeletu.

Enne ei tahtnud laps peale kooli väga kuhugile minna, sõpru ja erilisi hobisid-trenne tal polnud. Nüüd on tänu erikoolile meie erilisest poisist saanud üsna tavaline poiss.

Kas selle Pätsi kooli idee mitte polegi selles, et tõhusate teraapiate abil laps nö ära remontida ja tavaellu naasmise kõlbulikuks aidata? Endine kool võtab ta tagasi?

Jah, nii on, seal tavaõppekava ja normintellektiga lapsed. Meil pojal lisaks põhiprogrammile veel mõned spetsiifilised teraapiad jm õpiabitunnid, mille arenguid jälgib nõustamismeeskond, vajadus eritoeks on juba tasapisi vähenenud. Iseseisvus, enesekindlus ja väljendusrikkus kasvanud. Kokkuleppel Pätsu ja endise kooli vahel hakkab mingil ajal sujuv üleminek tagasi tavakooli, aga me sellega veel ei kiirusta

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 91 kuni 120 (kokku 122 )


Esileht Erivajadustega laps Autisti eraklikkus