Kas nõrgemate võimetega laps ei vääri õpihuvilist keskkonda? Selline laps võib sündida igasse peresse, ka kõige hoolivamasse ja haridust väärtustavasse.
Igaüks väärib enda võimetele kohast keskkonda, mis kasu oleks matemaatikas nõrga lapse Reaalkooli matatundi viimisel? Parim on igaühele keskkond, mis on tema enda võimetest natu-natuke ees, see on arenguks parim stiimul. Kui keskkond on liiga väljakutsuv, siis ka arengut ei toimu. Ja kui keskkond on väga sinust maas, siis ka ei toimu.
Või miks nõrk laps sinu arust õpihuvilist keskkonda rohkem väärib kui tark laps?
Ka täiesti tavalises piirkonnakoolis võib anda ja antakse lisaülesandeid neile, kellele vastav aine “liiga lihtne”. Matemaatika pole ainus aine, milles andekas võib olla. Keelegrupid on juba ammu jagatud koolisiseselt tugevuse järgi ilmselt paljudes koolides. Minu laste klasside kõige tugevamates keelegruppides on muide poisse rohkem. Võibolla oleks vaja koolides teha muudatusi ja individuaalsemalt läheneda?
Esimeste klasside laste solgutamisel mööda katseid ei näe küll mingit mõtet.