Esileht Tööelu, raha ja seadused. Mis kell helistate n.ö. tööasjus?

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 157 )

Teema: Mis kell helistate n.ö. tööasjus?

Postitas:
Kägu

Oleme mehega puhkusel ja  vahest helistatakse temale enne kell 8.  Olen ka ise hommikul tööle minnes avastanud, et juba enne 8 või õhtul peale kella 18 on keegi helistanud, vahel ka laupäeval/pühapäeval.  Mis sellistel helistajatel mõttes, et sellistel kellaaegadel telefonikõnesid teevad? Maini ära ka, et olen alati öelnud, et telefoni teel olen kättesaadav 9-17, aga ei pruugi olla alati telefoni juures.

+12
-4
Please wait...

Postitas:
Kägu

Meil on tööl kokkulepe, et üldse ei helistata puhkuse ajal, vaid saadetakse meil või sõnum hädajuhul. Inimene siis ise võtab sobival ajal ühendust. Tööajal on ka eelistus, et enne üheksat ja peale kuut ei helistata. Eks oleneb ka tööst, igal pool nii ei saa, aga meil ei ole asjad nii ülikriitilised ja kiireloomulised.

+19
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Oleme mehega puhkusel ja vahest helistatakse temale enne kell 8. Olen ka ise hommikul tööle minnes avastanud, et juba enne 8 või õhtul peale kella 18 on keegi helistanud, vahel ka laupäeval/pühapäeval. Mis sellistel helistajatel mõttes, et sellistel kellaaegadel telefonikõnesid teevad? Maini ära ka, et olen alati öelnud, et telefoni teel olen kättesaadav 9-17, aga ei pruugi olla alati telefoni juures.

Sa mõtled, et mis kell ma helistan oma töökaaslasele tööasjus?

Hommikul oleneb, mis kell tööpäev algab. Kui kell 8, siis kui on mingi tööalane jama, siis kell 7.20 on ta juba raudselt üleval. Ei taha, aga kui väga vaja, helistan. Õhtul kuni 1 – 2h pärast tööpäeva lõppu, kui on mingi kiire ja väga ajakriitiliselt oluline a la küsimus-vastus probleem.

Kui on lausa kriis, mida see kolleeg ainult saab lahendada, siis helistan kasvõi öösel. Soovin, et ka mulle sellistel äärmuskriitilistel juhtudel helistataks kohe, kui mina olen see, kes saab olukorda normaliseerida. Kellaajale vaatamata. Hommikul avastada, et mingi p*sk on ventilaatoris juba 8 tundi, oleks veel hullem. Kriisid eskaleeruvad ajaga. Mida varem alustada lahendamist, seda kiiremini läheb.

+11
-19
Please wait...

Postitas:
Kägu

Töökaaslastega kirjutame tihti pigem ühisvestlus. Kuna jooksev vestlus on kohati töö osa ja on meil gmailiga koos, kuhu jooksevad ka töökirjad siis kui ollakse arvuti taga ka nähakse .

Tean, et töökaaslane kes on nt kodukontoris ja väikesed lapsed siis ta tihti alustabki juba 6/7 (näeme süsteemis, et ta asju lisanud) siis julgen ka enne tööpäeva algust helistada.

Äriklientidele peamiselt 9st. Meil tööpäev algab endal 8.30

Eraklientidele kui pole sama päeva pöördumine (ehk ei tea, kas klient üleval) siis eelistame 9/10st.

 

Samas kui töökaaslane puhkab siis tihti ongi see, et kui teda asendan siis olengi sunnitud nt 8.30 helistama või kauem venitama, enamasti üritan ka kirjutada, et vastaks talle sobival ajal. Aga mõni kord on juba nt mõni närviline klient, kes infot tahab või mingi oluline ülesanne vaja kohe hommikul lahendada. Üldiselt keegi ei pahanda – pigem on see, et kui ei saa siis ei vastata. Kel lapsed on nagunii ka puhkuse ajal tihti juba enne tööpäeva algust üleval, kui natuke kannatab oodata siis nt piilume, et kas on facebookis juba aktiivne olnud – magavat inimest ei taha ka üles ajada.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

kui on 24/7 töötav asutus, siis pole probleemi kui ka öösel helistatakse, meil on koju tulnud öiseid töökõnesid igal ajal, eriti serverite asjus. kell 6 helistamine oli väga tavaline perioodil kui abikaasa haiglas töötas ja hommikul tööle tulnud vahetus avastas, et mingi vajalik masin ei tööta. selline öine valmisolek on üldjuhul ka palganubrisse sisse kirjutatud.

ise olen palunud enda kõrge palaviku korral korral kodustel helistada minu ülemustele juba kella 7 ajal või isegi enne seda, sest kella 7:45ks peab olema juba asendaja leitud ja kohal, sest lihtsalt töö on olnud selline (kool, lasteaed)

+10
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

puhkuse ajal suunan loomulikult telefoni asendajale. tööajal ei võta üldjuhul vastu kõnesid, mis tulevad enne üheksat või peale viit. kui ise hakkan kuhugi helistama, siis ikka valin kellaaega.

+11
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mees on valdkonnajuht ettevõttes, kus töö toimub üldiselt 24/7 ja seetõttu on meil varahommikused, hilisõhtused ja nädalavahetuse kõned tavapärased, sest tehnika ei küsi kella, millal katki minna ning siis tuleb olukorra lahendamine kiirelt ära korraldada. Puhkuse ajal on üldiselt asendaja ja siis helistatakse vaid äärmisel vajadusel.

Endal on tavapärane tööaeg 9-17 ja enne või pärast seda helistatakse väga harva, kui on midagi üliolulist. Meil on kõigil 100% kodukontor ning tavaline, et inimesed teevad tööasju vabagraafiku alusel, seetõttu meilivahetus käib tihti ka hommikul vara või hilistel õhtutundidel. Samas keegi ei oota, et siis ruttu vastama peaksid, täiesti ok on teha seda tavapärasel tööajal.

Puhkuste osas on meil küll vaikiv eeldus, et hoolimata puhkusest võiksid kättesaadav olla. Mina aga eelistan puhkuse ajal puhkamisele keskenduda, kuna tööd kipun tegema intensiivselt ja tunde lugemata ning eelistan, et mul on perioodid, mil saan end täiesti välja lülitada. Olen tuimalt enne puhkust küsinud, kellele oma telefoni suunan. Algul oldi nõutud sellise soovi peale, nüüd on harjutud.

Samas on väga ootamatuteks olukordadeks kolleegidel olemas ka mu isiklik number, mida kasutatakse tõesti siis, kui teisiti ei saa. Kuritarvitatud seda võimalust pole.

+5
-6
Please wait...

Postitas:
Kägu

Aastate jooksul olen mitu korda pidanud töökaaslasele isegi öösel või pühapäeval helistama. Näiteks ükskord tipphooajal mil meie firmal on kõige rohke kliente ja seega teenimisvõimalust ning meie kodulehe külastatavus on laes, avastasin maöösel vastu laupäeva unetuna kell 4, et koduleht on paari tunni jooksul häkitud. Avalehel oli mehe riista pilt eesti, vene ja inglise keeles ropp sõim stiilis “Teie, t*rapead, ma ei müü midagi, minge m**ni, pange ennast põlema, läbin*kutud kanad”. Ja all meie firma juhi nimi ja pilt. Ma ei saanud seda ju jätta sinna. Kell 4 jah keegi eriti vast ei vaata, aga me teame ju GA järgi, et laupäeva hommikul alates ca 6.30st on paari tunniga tippajal sadu ja sadu inimesi.
Muidugi ajasin ma jalule IT venna, kes aga ei saanud hakkama. Siis kell pool viis ajasime koos jalule firma juhi, kes ajas jalule mingi spetsialisti, kellega koos ajasime uuesti jalule sellesama IT poisi, kes oli juba jõudnud magama minna. Siis nad koos pusisid selle lehe korda.

Ükskord aga pidin ülivara lennuki peale minema ning kuna elasin 100 km Tallinnast, jäin kontorisse ööbima. Mingi kl 2 ajal hakkas hirmus praksumine ja sädemeid lendama – üks kuvar oli süttinud ja juba juhe ja põrand põlesid. Vaipkate.Tossu kõik kohad täis. Kõigepealt helistasin 112, siis kohe firma juhile, et ta teaks ja siis ühele kolleegile, kellega ühises kabinetis olnud diivanil ma pikutasin. Küsisin, et põleb, ütle ruttu, mida sinu asjadest evakueerida, ma palju ei saa, oma reisipagas ju ka. Ta sai mulle enne kolme öösel vastata, et laua esimesest sahtlist kaust paberitega, läptop ja toppisin ka kilekotti mingeid isiklikke esemeid. Muide, see tuba põleski maha ja esik ja kõrvalruum ka.

PK lugedes sai kehvasti tehtud.

+11
-10
Please wait...

Postitas:
Kägu

PK lugedes sai kehvasti tehtud.

sa tood eriti ekstreemseid näiteid ja siis lõpetad oma kirjatüki nagu mingi märter, ole ikka nüüd. kehvasti on vbl see, et sa nähtavasti ei suuda tavaolukorral ja tõsisel olukorral vahet teha, teema ei olnud ju a la veeuputustest või pantvangikriisist kontoris

+15
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma põlesin läbi sellega, et olin 24/7 kättesaadav. Töö ka selline, et suveperioodil kiire ja võib palju jama juhtuda. Suvel lasingi sellise graafikuga helistada, kui ikka suur jama oli. Ülejäänud aastast ma lihtsalt peale tööd kõnedele ei vastanud. Isegi siis kui kuulsin telefoni, olin ärkvel puhkuse ajal vms. Mina ei ole ettevõtte juht ja seega kui midagi nn põleb, siis juht lahendagu see jama.

Klientidele ei helista enne 9, sama ka vastamisega e-postile. Vastan ainult töö ajal. Minu tervis paranes sellega.

+13
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

sa tood eriti ekstreemseid näiteid ja siis lõpetad oma kirjatüki nagu mingi märter, ole ikka nüüd. kehvasti on vbl see, et sa nähtavasti ei suuda tavaolukorral ja tõsisel olukorral vahet teha, teema ei olnud ju a la veeuputustest või pantvangikriisist kontoris

Ma vastasin näidetega kriisidest, kuna mu eelmine hakkas kohe kõvasti miinuseid saama. See oli selline:

Kui on lausa kriis, mida see kolleeg ainult saab lahendada, siis helistan kasvõi öösel. Soovin, et ka mulle sellistel äärmuskriitilistel juhtudel helistataks kohe, kui mina olen see, kes saab olukorda normaliseerida. Kellaajale vaatamata. Hommikul avastada, et mingi p*sk on ventilaatoris juba 8 tundi, oleks veel hullem. Kriisid eskaleeruvad ajaga. Mida varem alustada lahendamist, seda kiiremini läheb.

Ehk siis PK arvates tõesti ei peaks ka kriisiolukorras öösel helistama. Muud midagi, lihtne tõdemus. Kui käod arvaksid, et kriisi ajal ikka vast tohib helistada, siis nad vast ei kütaks miinuseid 🙂 Või nad ei tea, mida sõna KRIIS tähendab.

+9
-8
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma ei saa eriti kellelegi plusse ja miinuseid panna, sest olukorrad on erinevad. Kui on kiiret reageerimist nõudev töö, siis loomulikult tuleb helistada kasvõi öösel. Eelnevalt toodud kodulehe näide oli väga hea näide erakorralisest olukorrast. Samuti see tulekahju teema. Siis on ka veel mingid ametid, kus on vaja veidratel kellaaegadel (tava kontori inimese jaoks) helistada, sest pidevalt on midagi teoksil ja juhtub. Siis on see ok ja tõenäoliselt on see ka kokku lepitud ja/või töökirjelduses sees. No te kujutate ette, et mõni minister oleks rahulikult 24. veeruari hommikul kella 8-ni maganud või? Ei – kõigile ikkagi anti teada, et “algas”.

Ma ise päris tavakontori inimene pole, aga töö on mul küll selline, et midagi kriitilist minutite või tundidega tavaliselt ei juhtu. Ja ma olen kehtestanud endale ise reeglid – ma lihtsalt enne kella 9 telefoni vastu ei võta. Muidugi aegajalt teen erandeid – kui on pikaajaline klient, kes on äärmiselt hõivatud või kui ma tean, et pikaajaline klient teab, et ma enne 9 kõnesid vastu ei võta ja helista sellele vaatamata. Siis on ikka midagi juhtunud. Kui otseselt ei ole vaja varahommikul või hilisõhtul mingeid tööasju ajada, siis soovitan küll kõigil ise kehtestada enda jaoks mingid piirid. Küll teised sellest aja jooksul aru saavad (ükskõik, mis neil siis mõttes võis olla), et Anule pole mõtet helistada peale 18, sest ta vastu ei võta ja helistab lihtsalt hommikul kell 9 tagasi.

Muide – ma ei võta telefoni vastu ka koosolekute ja kohtumiste ajal keset päeva. Tegelen ikka selle olukorraga, mis käsil on ja minu arvates on see jäme, kui pidevalt telefoniga rääkida ehk teisisõnu “olla mujal” või “tegeleda muude asjadega”.

+8
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tööasjades helistan tööajal. Näiteks suvel agab minu tööpäev kell 4 hommikul ja on täiesti loomulik, et helistan kolleegidele, kelle tööpäev algab samal ajal,  ja võtan loomulikult vastu ka mulle tulevad kõned. Ja kui mu tööpäev lõpeb kell 12 päeval, siis ma pärast seda ka tööasju ei aja ja töökõnesid vastu ei võta. Helistan tagasi järgmisel päeval kell 8 hommikul, kui on võõrad numbrid.

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Normaalne on töö asjus helistada selle inimese tööajal, kellele see kõne tehakse. Puhkuse ajal ei tohiks inimestele üldse töö asjus helistada ega kirjutada.

Eelnev ei kehti teatud ametikohtade puhul (nt ajakirjanikud, tippjuhid, avalike suhete juhid jmt), kellele tuleb alati helistada, kui midagi olulist juhtub. Teine kategooria on mingi hädaolukord, kus tuleb kiiremas korras helistada sellele, kes häda saab likvideerida. Aga see peab siis tõesti olema tulekahju või rünnak elule või varale, mitte et mingi klient küsib infot.

+7
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Oleme mehega puhkusel ja  vahest helistatakse temale enne kell 8.  Olen ka ise hommikul tööle minnes avastanud, et juba enne 8 või õhtul peale kella 18 on keegi helistanud, vahel ka laupäeval/pühapäeval.  Mis sellistel helistajatel mõttes, et sellistel kellaaegadel telefonikõnesid teevad? Maini ära ka, et olen alati öelnud, et telefoni teel olen kättesaadav 9-17, aga ei pruugi olla alati telefoni juures.

Ei pea puhkusel olles sa vastama töökõnedele, kui ei taha.

+7
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Aga see peab siis tõesti olema tulekahju või rünnak elule või varale, mitte et mingi klient küsib infot.

Et siis kui lasteaia valverühma õpetajal on hommikul 40 palavik, istugu lapsed koos vanematega õues lasteaia ukse taga ja haigestunud õpetaja tohib oma haigusest direktorit teavitada alles peale kell 9 kui ülemusel tööpäev hakkab?

+6
-7
Please wait...

Postitas:
Kägu

Aga see peab siis tõesti olema tulekahju või rünnak elule või varale, mitte et mingi klient küsib infot.

Et siis kui lasteaia valverühma õpetajal on hommikul 40 palavik, istugu lapsed koos vanematega õues lasteaia ukse taga ja haigestunud õpetaja tohib oma haigusest direktorit teavitada alles peale kell 9 kui ülemusel tööpäev hakkab?

Ah, mine metsa, sellel direktoril hakkab ka ikka varem see tööpäev.

+4
-5
Please wait...

Postitas:
Kägu

Aga see peab siis tõesti olema tulekahju või rünnak elule või varale, mitte et mingi klient küsib infot.

Et siis kui lasteaia valverühma õpetajal on hommikul 40 palavik, istugu lapsed koos vanematega õues lasteaia ukse taga ja haigestunud õpetaja tohib oma haigusest direktorit teavitada alles peale kell 9 kui ülemusel tööpäev hakkab?

Ülemust ei saa panna töökaaslasega samale pulgale. Kui ülemus puhkab on talle asendaja määratud.

+4
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Et siis kui lasteaia valverühma õpetajal on hommikul 40 palavik, istugu lapsed koos vanematega õues lasteaia ukse taga ja haigestunud õpetaja tohib oma haigusest direktorit teavitada alles peale kell 9 kui ülemusel tööpäev hakkab?

Kas terve kommentaari lugemine oli liiga keeruline?

Selle  osa lugemine läksraskeks?

Eelnev ei kehti teatud ametikohtade puhul

Kui nt lasteaias töötav inimene haigeks jääb, siis otse loomulikult teatab ta sellest sel hetkel vastutavale ülemusele. On see  siis  ta otsene ülemnus  või keegi, kes puhkuse  ajal asendab, see inimene on ju teada. Ja siis on selle vastutaja  asi asendaja leida.

Minule endale õnneks üldiselt töö asjus  ei helistata. Meil käib kogu suhtlus  elektrooniliselt ja selliseid kriise me ei lahenda, mis öösel reageerimust nõuaks. Nii et mulle ei helistata väljaspool tööaega. Ja paeeaegu kunagi ka  mitte töö ajal, enamasti saadetakse lihtsalt meil või öeldakse suhtlusgrupis, kui midagi vaja. Aga see jah sõltub ametikohast.

Samas olen kõrvalt näinud, kui ebaviisakad võivad ikka inimesed olla. Allesme  grillisime koos seltskonnaga pühapäeva õhtul kella 6 paiku. Ühele seltskonnast helistas klient. Ja ei  ole tegemist kiirreageerimise ülesandega, täiesti tavaline kontoritöö.. no ütlememe.  et helistab klient pühapäeva õhtul kell 6 oma laenuhaldurile, et küsida midagi laenu kohta.

 

+3
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Allesme  grillisime koos seltskonnaga pühapäeva õhtul kella 6 paiku. Ühele seltskonnast helistas klient. Ja ei  ole tegemist kiirreageerimise ülesandega, täiesti tavaline kontoritöö.. no ütlememe.  et helistab klient pühapäeva õhtul kell 6 oma laenuhaldurile, et küsida midagi laenu kohta.

Mina ütlen selle kohta, et kas see on kuskil seaduses kirjas, et kliendi kõne tuleb pühapäeval kell 6 vastu võtta? Vastuvõtja ise ka loll. Igal ajal ju ei saagi kõnet vastu võtta – teatris, kinos, aktusel, arsti juures, arenguvestlusel, trennis, jne, jne. Miks siis pühapäeval kell 6 peab võtma? Ei võta ja kõik.

+11
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Allesme grillisime koos seltskonnaga pühapäeva õhtul kella 6 paiku. Ühele seltskonnast helistas klient. Ja ei ole tegemist kiirreageerimise ülesandega, täiesti tavaline kontoritöö.. no ütlememe. et helistab klient pühapäeva õhtul kell 6 oma laenuhaldurile, et küsida midagi laenu kohta.

Mina ütlen selle kohta, et kas see on kuskil seaduses kirjas, et kliendi kõne tuleb pühapäeval kell 6 vastu võtta? Vastuvõtja ise ka loll. Igal ajal ju ei saagi kõnet vastu võtta – teatris, kinos, aktusel, arsti juures, arenguvestlusel, trennis, jne, jne. Miks siis pühapäeval kell 6 peab võtma? Ei võta ja kõik.

See on see loll asi kui (nagu mul) on isiklik ja töö number üks ja sama. Ning sa ei tea tihti kes helistab. Alguses tööle minnes olin nõus kuna klientidega justkui ma suhtlema poleks pidanud, kuid töö käigus ka ülesandeid muutusid, asendamised jne, et lõpuks ikkagi juhtus nii, et kliendid helistasid ka mulle.

+1
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mul tavaline 8-17 kontoritöö. Ise teistele töökõnesid eelistan teha vahemikus 9-16. Kui mingi ülikiire hädaolukord siis muidugi kogu oma tööpäeva ulatuses. Töövälisel ajal töökonesid ei tee ja neile ka vastama ei pea.

Ka eraelus pean normaalseks, et ette 8 hommikul ja peale 22 õhtul helistatakse vaid hädaolukorras.

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Allesme grillisime koos seltskonnaga pühapäeva õhtul kella 6 paiku. Ühele seltskonnast helistas klient. Ja ei ole tegemist kiirreageerimise ülesandega, täiesti tavaline kontoritöö.. no ütlememe. et helistab klient pühapäeva õhtul kell 6 oma laenuhaldurile, et küsida midagi laenu kohta.

Mina ütlen selle kohta, et kas see on kuskil seaduses kirjas, et kliendi kõne tuleb pühapäeval kell 6 vastu võtta? Vastuvõtja ise ka loll. Igal ajal ju ei saagi kõnet vastu võtta – teatris, kinos, aktusel, arsti juures, arenguvestlusel, trennis, jne, jne. Miks siis pühapäeval kell 6 peab võtma? Ei võta ja kõik.

See on see loll asi kui (nagu mul) on isiklik ja töö number üks ja sama. Ning sa ei tea tihti kes helistab. Alguses tööle minnes olin nõus kuna klientidega justkui ma suhtlema poleks pidanud, kuid töö käigus ka ülesandeid muutusid, asendamised jne, et lõpuks ikkagi juhtus nii, et kliendid helistasid ka mulle.

Aga numbrit näitab ju? Ma ei võta võõrast numbrit vastu. Võtan ainult “ema”, “tädi kati” ja “kätlin”, sest ma tean kes nad on. Aga vahest ei võta nende omasid ka, kui ei viitsi rääkida. Ning kui siiski võtad võõra numbri vastu, sest arvad, et see on mingi lapse sõbra ema, sest laps on sõbra juures ja äkki midagi on juhtunud, siis saad kohe öelda “vabandage, hetkel ei ole võimalik mul sellest rääkida, olen hõivatud. helistage homme hommikul kell 9”.

+5
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Pean ääretult ebaviisakaks tööasjus helistamist puhkepäevadel, pühade ajal, samuti enne kella 8 ja peale kella 18. Ometi on mu töötelefonile helistatud ka öösel. Ei tegele sellise asjaga, et peaksin olema nagu kiirabi pidevalt kättesaadav.

+7
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ka eraelus pean normaalseks, et ette 8 hommikul ja peale 22 õhtul helistatakse vaid hädaolukorras.

Minu eraeluliste kõnede piir on vabal päeval 11.00-20.00. Tööpäeviti 09.00-20.00. Ainult pereliikmete (lapsed, abikaasa, vanemad) kõnedele reageerin võimalusel 24h.

+1
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Töötelefon ja läpakas ja auto kütusekaardiga jne jäetakse puhkuse ajaks siiski Tööandja valdusesse. Miks seda peaks puhkusele kaasa võtma?
Eranumbrile (väga mõistlik lahendus töönumbri kõrvale) vastan siis, kui tahan: väga hea sõbra kõnele võin vastata ka une pealt keset ööd (ja vastupidi).

AGA: Tööandja võib teise osapoole nõusolekul töötelefoni/auto/läpaka/jne kasutamist ka Töölepingu lisana reguleerida: näiteks on eelpool nimetatud kasutamine küll rahata (ja sisaldub juba palganumbris), aga võib juhtuda, et tuleb teha tööd ka väljaspool üldtunnustatud tööaega/asukohta.

+1
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Et kui nt haiglast /võõras number/ kell 10 õhtu helistatkase, et su ema/isa sai insuldi ja on sinna viidud, siis põhimõtteliselt ei võta toru vastu.

+6
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

kui ma siinseid postitusi loen, siis paljude kirjutajate puhul imestan tööandjana, et miks neid inimesi ometi juba lahti pole lastud.
nt olukorrad, kui asutus ei saa hommikul tööd alustada ja asutuses uksi avada, sest töötaja lihtsalt ei ilmu tööle ja ei teata sellest enne “helistamiseks sobiva kellaaja tekkimist”. või tahab töötaja küll teatada oma haiglasse sattumisest, aga ei saa, sest ei juhtkond ega kolleegid ei võta telefonitoru.

 

+3
-10
Please wait...

Postitas:
Kägu

Et kui nt haiglast /võõras number/ kell 10 õhtu helistatkase, et su ema/isa sai insuldi ja on sinna viidud, siis põhimõtteliselt ei võta toru vastu.

sama ka lastega. olen korra olnud klassijuhatajana tõelises hädas, kui laps jäi koolimaja ees auto alla ja ei saanud kuidagi lapsevanemale õnnetusest teatada.

+8
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Eesti kultuur ja mentaliteet on selles mottes paigast ara, et arvatakse, et too on Jumal ja elu sisu. Prantsusmaal on valjaspool tooaega tootajale helistamine administratiivne rikkumine, mille eest on ette nahtud trahv.

Samas ma ei saa aru inimestest, kes ise provotseerivad selliseid situatsioone sellistele konedele vastates. Minul on telefon magamise ajal haaletu peal. Isegi kui keegi helistaks, ma ei kuuleks seda. Inimesel on oigus vabale ajale ja eraelule.

Muidugi on erandeid, nagu ministrid, president, asutuste juhid, voib-olla mingit tyypi arstid, jne. Neil on see  aga palga sees ja ette teada. Tavalist mutrikest niimoodi kiusata on sigadus. Isegi kui kontor polema laheb, mida tema teha saab? Mitte midagi. Sama infarkti puhul.

 

+6
-2
Please wait...

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 157 )


Esileht Tööelu, raha ja seadused. Mis kell helistate n.ö. tööasjus?