Esileht Tööelu, raha ja seadused. Mis kell helistate n.ö. tööasjus?

Näitan 30 postitust - vahemik 121 kuni 150 (kokku 158 )

Teema: Mis kell helistate n.ö. tööasjus?

Postitas:
Kägu

Kui töö sisu on klientidega suhtlemine või üldse palju väljaspoole oma ettevõtet suhtelmine, siis on minu arvates elementaarne kahe telefoninumbri olemasolu. Puhkuse ajaks suunad töönumbri asendajale edasi.

Näiteks mina ei taha seda. Soovin ka puhkuse ajal olla võtmeklientide muredega kursis. Nad ei helista niikuinii, kui ei ole jube jama. Tunduvalt keerulisem oleks mul pärast kolmenädalast puhkust uuesti sisse elada, kas kõige suuremad kliendid on mis muredega pöördunud, kuidas need lahendati, mis seisus on probleemid, mis meeleolus tippkliendid. Lõpuks ei tunne ükski asendaja minu kliente nii nagu mina ning enamus asju, mida mina suudan lahendada 20 minutiga, võtab neilt liialdamata 4 tundi ja tekitab suurkliendis segadust. Asendaja tegeleb lihtsa kraami, mudruga ja rutiinsete tegevustega. Probleemid, kriisid ja suured küsimärgid soovin lahendada ise. See kliendi hoidmine on nagu perekonnas. Kui sa lähed näiteks miskipärast ilma pereta Saaremaale tädile külla ja palud ma emal kergelt silm peal hoida oma 17-aastastel kaksikutel, sest mees on pikad päevad tööl, siis sa tahad ju ka teada, kui mees kukkus trepist alla jäi või poeg koolist välja visati. Seda hoolimata, et sul on ema näol asendaja. Normaalses firmas on kliendid nagu kliendihalduri perekond, seda siis töötaja suhtumise poolt vaadates. Loomulikult ma tahan PÄRIS asjadest teada ka öösel ja puhkuse ajal. Kotlette ette kanda, õppimise ja söögiraha kohta küsida, pakkumisi saata või laoga suhelda võib asendaja.

+4
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

olen positiivne, jälgi ennast ja kui oled vaximata, siis ära homme tööle mine

Päris piinlik oleks töötada asutuses, kus kolleegide sõnavaras on “vaximata”.

Siin Perekoolis on alati nii paljudel mitmete eri asjade pärast piinlik. Piinlik on kolleegile puhkuse ajal helistada, piinlik on probleemi korral kolleegile mitte helistada, piinlik, kui kasutatakse lühendeid, piinlik, kui kirjutatakse valesti. Ja ometi käib siin koos justnimelt eesti keskklass, mitte tippjuhid ega ajuhiiglased.

+2
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mu abikaasa töö eeldabki ka öösiti telefonile vastamist – kujuta ette, ta oskab telefonihelinat nii vaikseks sättida küll, et keegi ei ärka. Vahel ma korraks ehk kuulen, aga nii harjunud, et eriti tähele ei pane.

Kas sa ei suuda vahet  teha? Kui on töö, kus öösel helistataksegi, siis  sellega osatakse arvestada. Eks oleneb inimestest, aga eeldatavasti ärkab see, kes ärkama peab kohe vaikse helina  peale, võtab telefoni ja läheb teise tuppa. Ja  võimalik, et kui teine on kerge unega, siis otsutatakse hoopis eraldi toas magada neil valveöödel, et ärkaks ainult see, kel vaja ärgata.

Aga juhul, kes sellist öist helistamist kombeks ei ole, ei olda selleks ka valmis. Keegi ei ole telefonihelinat parjalt vaikseks timminud, võimalik, et see kellele helistatakse, on kodus veel kõige raskema unega ja ärkab alles siis, kui ülejäänud pereliikmed kõik  ärkvele aetud. No ja kui siis helistamise põhjus on mingi info, mille öösel edasi andmine  üldse vajalik ei ole, siis teeks ikka kurjaks küll.

Õnneks minu lähedased ja kollegid on kõik mõistlikud inimesed. On mind öösel üles aetud küll, aga alati tõesti asja pärast.Kui ikka kell 2 öösel on vaja kuskile oma lapsele appi sõita, siis muidugi on see helistamine oluline. Aga selleks et teada saada, et  su  töö laua sahtlis olev 10 eurot (no palju see lõunasöögi raha ikka olla saab?) ära  põles.. No milleks? Ega sa seda kümnekat öösel tagasi ei võlu niikuinii.

+3
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga juhul, kes sellist öist helistamist kombeks ei ole, ei olda selleks ka valmis. Keegi ei ole telefonihelinat parjalt vaikseks timminud, võimalik, et see kellele helistatakse, on kodus veel kõige raskema unega ja ärkab alles siis, kui ülejäänud pereliikmed kõik  ärkvele aetud.

No on ikka fantaasia. Nagu inimesed näeks telefone esimest korda elus ega teaks, mida nendega teha. Mulle  töölt ei helistata, aga loomulikult on mu  telefon öösel minu toas ja sellisel režiimil, mis majatäit lapsi ei ärata. Kõik meil keeravad õhtuti heli maha, asi see näpuliigutus teha on.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

No on ikka fantaasia. Nagu inimesed näeks telefone esimest korda elus ega teaks, mida nendega teha. Mulle  töölt ei helistata, aga loomulikult on mu  telefon öösel minu toas ja sellisel režiimil, mis majatäit lapsi ei ärata. Kõik meil keeravad õhtuti heli maha, asi see näpuliigutus teha on.

No mina tahan olla kättesaadav siis, kui on tõsine  kriis. Ei näe mingit põhjust, miks ma peaksin heli maha  keerama. Minu joaks on ikka loogiline, et inimesed ei helista ööseti niisama, ainult siis, kui tõsine häda käes. Minu meelest on ikka väga suur  ülbus arvata, et ma võin helistada sel ajal kui mul aga mõte tuleb ja  teise poole asi on oma telefon  vaikseks keerata, kui ta ei taha öösel segamist.Mis mõttes nagu? Et minu laps ei saa mind appi kutsuda, kui kell 2 öösel õnnetus juhtub (korra on selline asi reaalselt olnud), sest mõni  tegelane ei suuda öösel võibolla pseudopõhjustel helistamisest loobuda?

Mul  kunagi üks  selline sõbranna oli, kes kippuski suvalistel aegadel  helistama. ma mitu korda palusin tal seda mitte teha, tema arvas, et keeraku ma telefon siis hääletuks kui ma magama lähen. Aitas lõpuks see, kui ütlesin selgelt välja,et ei, ma  ei keera hääletiks, aga blokeerin su numbri kui veel korra seda teed. See tõesti mõjus. Tema puhul ma muidugi mõistan, ta  oli pisut autistlik, tal  puuduski mõnes olukorras see sotisaalne taju. Aga et selline helistan-millal-tahan-sina-keera-telefon-vait nii massiline on, see on küll hämmastav.

Mu  ümber rohkem selliseid öösel suvalt helistajaid ei ole olnud, kõik on piisavalt normaalsed inimesed, et tajuvad ise,  mida sobib ja mida mitte. Seega ei, ma ei pane oma telefoni ööseks vait, nalja pärast keegi ei helista ning tõsise kriisi kõne  tahan kätte saada.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

No mina tahan olla kättesaadav siis, kui on tõsine  kriis. Ei näe mingit põhjust, miks ma peaksin heli maha  keerama. Minu joaks on ikka loogiline, et inimesed ei helista ööseti niisama, ainult siis, kui tõsine häda käes.

Täpselt.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

No mina tahan olla kättesaadav siis, kui on tõsine kriis. Ei näe mingit põhjust, miks ma peaksin heli maha keerama. Minu joaks on ikka loogiline, et inimesed ei helista ööseti niisama, ainult siis, kui tõsine häda käes.

Täpselt.

Maha keeramise all ma ei mõelnud hääletuks panemist vaid hääle nii vaikseks keeramist, et igaüks ise kuuleb. Vastasin sellele, kes kujutas ette, et telefonid on öösiti keset maja ja karjuvad nii, et kõik on üleval. Paneme juba õhtuti vaiksemaks, kui igaüks omi asju ajab – kes loeb, kes vaatab filmi, kes õpib, kes tukub. Kui toimetused tehtud ja maja vaikne, on ka telefonid vaiksemad. Mitte hääletud. Kunagi ei lülita ööseks välja.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Maha keeramise all ma ei mõelnud hääletuks panemist vaid hääle nii vaikseks keeramist, et igaüks ise kuuleb. Vastasin sellele, kes kujutas ette, et telefonid on öösiti keset maja ja karjuvad nii, et kõik on üleval. Paneme juba õhtuti vaiksemaks, kui igaüks omi asju ajab – kes loeb, kes vaatab filmi, kes õpib, kes tukub. Kui toimetused tehtud ja maja vaikne, on ka telefonid vaiksemad. Mitte hääletud. Kunagi ei lülita ööseks välja.

No ju siis sina kuuled ja ärkad selle  vaiksemaks pandu peale. Kõik ei pruugi ärgata. Inimene magab raskelt, ei ärka, aga uneprobleemidega kaasa ärkab. Ja seda lihtsalt seepärast, et keegi tahab keset ööd tähelepanu. Ära põlenud lõunasöögiraha pärast keset ööd helistamine on just nimelt põünevuse väljaelamine ja tähelepanu otsimine, mitte midagi sellist, millele teine inimene öösel reageerima peaks.  Ei ole ju normaalne.

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Sorry, aga mina ei arka vaikse heli peale. Lisaks helile on telefonil ka valgus, miks nt. teatris inimesed oiendavad, kui eesistuja telefonis surfab? Aga oma kodus, oma lahedastega voib koike teha.

Pole ime siis, kui suhted halvad on, nii tool kui kodus. Enamik neist totakatest naidetest ongi, nagu juba keegi ytles, selliseid, mille puhul inimene ei saa keset ood midagi teha, ainult paanika tekitamiseks, et kuidas ta nyyd reageerib.

Mulle see siinne vahutaja millegi poolest meenutab hyperaktiivsuse all kannatavat Agathet. Aga ole kes sa oled, tappa sa saad, kui keset ood helistad.

 

 

 

+1
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui töö sisu on klientidega suhtlemine või üldse palju väljaspoole oma ettevõtet suhtelmine, siis on minu arvates elementaarne kahe telefoninumbri olemasolu. Puhkuse ajaks suunad töönumbri asendajale edasi.

Näiteks mina ei taha seda. Soovin ka puhkuse ajal olla võtmeklientide muredega kursis. Nad ei helista niikuinii, kui ei ole jube jama. Tunduvalt keerulisem oleks mul pärast kolmenädalast puhkust uuesti sisse elada, kas kõige suuremad kliendid on mis muredega pöördunud, kuidas need lahendati, mis seisus on probleemid, mis meeleolus tippkliendid. Lõpuks ei tunne ükski asendaja minu kliente nii nagu mina ning enamus asju, mida mina suudan lahendada 20 minutiga, võtab neilt liialdamata 4 tundi ja tekitab suurkliendis segadust. Asendaja tegeleb lihtsa kraami, mudruga ja rutiinsete tegevustega. Probleemid, kriisid ja suured küsimärgid soovin lahendada ise. See kliendi hoidmine on nagu perekonnas. Kui sa lähed näiteks miskipärast ilma pereta Saaremaale tädile külla ja palud ma emal kergelt silm peal hoida oma 17-aastastel kaksikutel, sest mees on pikad päevad tööl, siis sa tahad ju ka teada, kui mees kukkus trepist alla jäi või poeg koolist välja visati. Seda hoolimata, et sul on ema näol asendaja. Normaalses firmas on kliendid nagu kliendihalduri perekond, seda siis töötaja suhtumise poolt vaadates. Loomulikult ma tahan PÄRIS asjadest teada ka öösel ja puhkuse ajal. Kotlette ette kanda, õppimise ja söögiraha kohta küsida, pakkumisi saata või laoga suhelda võib asendaja.

Sa küll ei usu, aga ükski inimene pole asendamatu ja ei ole sina sugugi ainus, kes selle tööga hakkama saab. Normaalses firmas tehakse tööd töö ajal ja puhkuse ajal puhatakse.

+5
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Pole ime siis, kui suhted halvad on, nii tool kui kodus. Enamik neist totakatest naidetest ongi, nagu juba keegi ytles, selliseid, mille puhul inimene ei saa keset ood midagi teha, ainult paanika tekitamiseks, et kuidas ta nyyd reageerib.

Te olete kõik ju aru saanud, et need, mida te siin pidevalt teemaks võtate, olidki ju vaid täiesti tobedad näited? Seda ju päriselus eriti tihti ette ei tule, et keegi helistab ja teatab, et su kontor põles maha ja su 10 eurot ühes sellega ????. Aga kui selline kole asi peaks juhtuma, et mu töökoht on kadunud, siis tahaksin selle kohta küll kõige kiiremat ja otsesemat infot, ka keset ööd. Jumaluke – mu igapäevane maja põleb ja magan rahulikult! Mis sest, et ma midagi teha ei saa, mis sest, et keegi mu üles ajas keset ööd – kui midagi nii erakordset juhtub, siis helistagu või kõik kolleegid korraga. See on ju suur tragöödia. Mu üks magamata öö on selle kõrval köömes. Ja ausalt, terve pere sellest küll ei ärka. Kui mees kõrval ise ei ärka, siis ajaksin ta ise üles. Kui selline asi tõepoolest juhtuks, mitte ainult tobe näide ei oleks. Tulekahju  pole mitte niisugune asi, et loed hommikul mingit sõnumit, võtad teadmiseks ja tudud edasi. Seepärast oligi seda 10 eurot lauasahtlis nõme näiteks tuua, et kõik kippusid sellesse kinni jääma. Mis krdi raha, kui  maja põles maha.

 

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Töötasin aastaid selle põhimõttega, et klient on püha ja teda tuleb ka puhkuse ajal teenindada. Nüüd enam mitte, annan klientidele teada, et puhkan, e-kirju ei loe ega telefonile ei vasta.  Uskumatu küll, aga saavad hakkama, eriti mõistvad on suurkliendid. Puhkan tavaliselt 2 nädalat, siis olen nädal tööl ja siis uuesti 2-nädalat (nii teen suvel).

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui töö sisu on klientidega suhtlemine või üldse palju väljaspoole oma ettevõtet suhtelmine, siis on minu arvates elementaarne kahe telefoninumbri olemasolu. Puhkuse ajaks suunad töönumbri asendajale edasi.

Näiteks mina ei taha seda. Soovin ka puhkuse ajal olla võtmeklientide muredega kursis. Nad ei helista niikuinii, kui ei ole jube jama. Tunduvalt keerulisem oleks mul pärast kolmenädalast puhkust uuesti sisse elada, kas kõige suuremad kliendid on mis muredega pöördunud, kuidas need lahendati, mis seisus on probleemid, mis meeleolus tippkliendid. Lõpuks ei tunne ükski asendaja minu kliente nii nagu mina ning enamus asju, mida mina suudan lahendada 20 minutiga, võtab neilt liialdamata 4 tundi ja tekitab suurkliendis segadust. Asendaja tegeleb lihtsa kraami, mudruga ja rutiinsete tegevustega. Probleemid, kriisid ja suured küsimärgid soovin lahendada ise. See kliendi hoidmine on nagu perekonnas. Kui sa lähed näiteks miskipärast ilma pereta Saaremaale tädile külla ja palud ma emal kergelt silm peal hoida oma 17-aastastel kaksikutel, sest mees on pikad päevad tööl, siis sa tahad ju ka teada, kui mees kukkus trepist alla jäi või poeg koolist välja visati. Seda hoolimata, et sul on ema näol asendaja. Normaalses firmas on kliendid nagu kliendihalduri perekond, seda siis töötaja suhtumise poolt vaadates. Loomulikult ma tahan PÄRIS asjadest teada ka öösel ja puhkuse ajal. Kotlette ette kanda, õppimise ja söögiraha kohta küsida, pakkumisi saata või laoga suhelda võib asendaja.

Sa küll ei usu, aga ükski inimene pole asendamatu ja ei ole sina sugugi ainus, kes selle tööga hakkama saab. Normaalses firmas tehakse tööd töö ajal ja puhkuse ajal puhatakse.

Tahtsin just sedasama öelda, kuid jõudsid minust ette. See pikk tsiteeritu arvab vist tõesti, et  ta on asendamatu. See on päris hirmus lugemine ja pmst sellisel inimesel ei olegi kunagi puhkust. Madagaskari saarele tal küll enne pensipõlve asja ei ole, sest seal ei ole enamus aega internetti. Kohutav, mis siis nende võtme-, tipp- ja suurklientidega juhtub ja mis meeleolus nad lõpuks on.

NB Mitte haakuda nimesse Madagaskar ja öelda, et mind ei huvita sellised reisid. See oli vaid näide.

+4
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

See on erialati jne nii erinev. Klientide kõnesid võin küll puhkuse ajal nö eirata, aga meil kolleegidega õnneks päris sõbra suhe, et kui nad puhkuse ajal helistavad küsivad siis uuringi lisaks, et kuidas läheb. Mind ei häiri kui keegi küsib nt asendaja, et kuule, kas mäletad kuhu sa selle X asja panid, mida ma ütlen talle minutiga (see ei eelda nö töö tegemist), samas kui tal võib tööl selle otsimiseks reaalselt tund-kaks minna.

Ma ei ole kunagi kindel, et kas ma olen asendajale kõik edasi öelnud või tuleb jooksvalt mingi küsimus, mille vastust ma tean koheselt, tema ei pruugigi teada või läheks nt tunde aega. Samas iga x detaili edasi andmine asendajale võtab rohkem aega kui need paar kõne, kirja, mis tulevad.

Õnneks on ka teised suht sama suhtumisega. Sest kui mulle on kirjad edasi suunatud ja kliendil on probleem, mida asendaja pean lahendama siis mul ei ole kirjade ajalugu. Kui mulle ei ole seda edasi antud siis alati ei saa oodata kuni teise puhkuse lõpuni, olenevalt probleemist ma saan küsida jah, et ma asendan ja kas klient saaks mind kurssi viia, kuid mõni kord on töötaja teinud X kokkulepped nt mõne firmaga asenduseks vmt, mida klient ka ei tea ja mind pole kurssi viidud. Siis tõesti olenevalt probleemist, kas kirjutangi ja kolleeg vastab siis kui saab või mõnikord on vaja helistada.

 

Samas mind ennast on pandud puhkuse ajal probleemiga tegelema, sest tööjuures kõik tõstsid käed üles, et nemad pole teinud ja nemad ei nõustu tegema ka. Siis olin äsja tulnud, paar kuud töötanud ja närvitsesingi ja lahendasingi oma puhkuse ajal tööprobleeme.

Aga umbes nii see veerama hakkabki, et kui ennast pannakse puhkuse ajal tööd tegema siis kuidagi jooksvalt tundubki normaalne, et helistadki teise inimese puhkuse/haiguslehe ajal teistele ka. Mitte, et ma seda õigeks peaks. Valdkond on lihtsalt selline, et paari nädalat enamasti oodata ei saa ja kui kliente on paarsada siis polegi võimalik kõike infot asendajale edasi anda, et mis kõik ette võib tulla.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Veider on lugeda, kuidas moned siin raagivad oma “votmeklientidest”, nagu oleneks teie kattesaadavusest maailma saatus.

Eks igal inimesel on muidugi vaja oma eneseuhkust tosta ja vajalikkust toestada, aga see laheb natuke naljakaks.

 

+3
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Veider on lugeda, kuidas moned siin raagivad oma “votmeklientidest”, nagu oleneks teie kattesaadavusest maailma saatus.

Mitte päris. Aga kui inimese võtmeklient on näiteks Rimi kett oma uute kassasüsteemidega, Keskhaigla mõne uue diagnostikaaparaadiga, Tallinki mingi laev oma mootoriuuendustega või Swedbank uuema tarkvaraga, isegi uuselamurajooni kanalisatsiooni ehituse töödejuht, siis VÄGA paljud inimesed sõltuvad sellest, kas võtmeklient saab kätte projekteerija-paigaldaja-teostaja firma esindaja, kes tunneb seda süsteemi ka kaugelt ja pimesi. Ta teab vastata vähemalt seda, et seda saab parandada nelja minutiga nii-ja-nii või et siin on raudselt vaja tehnikuid, saadame välja.

+1
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Veider on lugeda, kuidas moned siin raagivad oma “votmeklientidest”, nagu oleneks teie kattesaadavusest maailma saatus.

Mitte päris. Aga kui inimese võtmeklient on näiteks Rimi kett oma uute kassasüsteemidega, Keskhaigla mõne uue diagnostikaaparaadiga, Tallinki mingi laev oma mootoriuuendustega või Swedbank uuema tarkvaraga, isegi uuselamurajooni kanalisatsiooni ehituse töödejuht, siis VÄGA paljud inimesed sõltuvad sellest, kas võtmeklient saab kätte projekteerija-paigaldaja-teostaja firma esindaja, kes tunneb seda süsteemi ka kaugelt ja pimesi. Ta teab vastata vähemalt seda, et seda saab parandada nelja minutiga nii-ja-nii või et siin on raudselt vaja tehnikuid, saadame välja.

Nyyd sa fantaseerid. Absoluutselt koik firmad, kellel on sellised kilendid ja systeemid, omavad vaga kindlat tagalat, nii IT-syseemide, serverite, kui inimeste naol. Neil on peale plaani B, veel plaan C ja D, kui mitte rohkem. See kohustus on neil juba seadusest tihti.

Kujutad sa ette, et suure haigla IT-systeemi kiire toimimine soltub yhest inimesest, kes seda infot vahetult valdab?

Trollida on tore, aga liiale ei maksa minna.

 

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mitte päris. Aga kui inimese võtmeklient on näiteks Rimi kett oma uute kassasüsteemidega, Keskhaigla mõne uue diagnostikaaparaadiga, Tallinki mingi laev oma mootoriuuendustega või Swedbank uuema tarkvaraga, isegi uuselamurajooni kanalisatsiooni ehituse töödejuht, siis VÄGA paljud inimesed sõltuvad sellest, kas võtmeklient saab kätte projekteerija-paigaldaja-teostaja firma esindaja, kes tunneb seda süsteemi ka kaugelt ja pimesi. Ta teab vastata vähemalt seda, et seda saab parandada nelja minutiga nii-ja-nii või et siin on raudselt vaja tehnikuid, saadame välja.

Trollid,  just nimelt, nagu eelmine kägu ütles. Trollid täiega.

See sinu ‘projekteerija-paigaldaja-teostaja’ ei ole mitte iialgi nii suurtes firmades üksikisik. Neid on palju ja neil on süsteem, mitte keegi neist üksikuna ei ole asendamatu. Ma ei kujutaks ette, et mina (või minu abikaasa, kellega koos elame ja reisime) oleks selline ‘p-p-t’, kes ei saa minna oma korralise puhkuse ajal mitte ühelegi kaugemale eksootikareisile (kus on oht interneti puudumisele – ja see oht on maakeral ikka väga paljudes reisitavates kohtades) enne väärikale pensionile minekut. See on absurdne.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Veider on lugeda, kuidas moned siin raagivad oma “votmeklientidest”, nagu oleneks teie kattesaadavusest maailma saatus.

Mitte päris. Aga kui inimese võtmeklient on näiteks Rimi kett oma uute kassasüsteemidega, Keskhaigla mõne uue diagnostikaaparaadiga, Tallinki mingi laev oma mootoriuuendustega või Swedbank uuema tarkvaraga, isegi uuselamurajooni kanalisatsiooni ehituse töödejuht, siis VÄGA paljud inimesed sõltuvad sellest, kas võtmeklient saab kätte projekteerija-paigaldaja-teostaja firma esindaja, kes tunneb seda süsteemi ka kaugelt ja pimesi. Ta teab vastata vähemalt seda, et seda saab parandada nelja minutiga nii-ja-nii või et siin on raudselt vaja tehnikuid, saadame välja.

Ja nüüd kujuta ette, mis siis saab kui see üks ja ainus võtmekliendiga tegelev inimene jääb trammi alla või otsustab lihtsalt töölt lahkuda. Kas sa tõesti arvad, et selliseid suuri ja olulisi kliente omavad ettevõtted saavad endale lubada, et ainult ÜKS inimene tegeleb nendega? Ja see inimene peab selleks valmis olema nii päeval kui öösel kui ka puhkuse ajal?

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ja nüüd kujuta ette, mis siis saab kui see üks ja ainus võtmekliendiga tegelev inimene jääb trammi alla või otsustab lihtsalt töölt lahkuda. Kas sa tõesti arvad, et selliseid suuri ja olulisi kliente omavad ettevõtted saavad endale lubada, et ainult ÜKS inimene tegeleb nendega? Ja see inimene peab selleks valmis olema nii päeval kui öösel kui ka puhkuse ajal?

Ei, ettevõte ei arva seda. Ettevõte tahaks muidugi, et ma puhkaks. Praktiliselt pean seda varjama, et võtan ka puhkuse ajal töökõnesid vastu – niisama pisiasja pärast keegi ju ei helista, OOO message suunab nad asendaja juurde ja lisab, et väga ülikriitilistes küsimustes palun helistage mulle. Nagu ma eespool kirjutasin, MINA tahan seda. Pärast uuesti sisseelamine on palju keerulisem. Lisaks on kliendid mulle olulised ja kolleegid ka. Ma ei taha, et klient ootaks ja kolleeg vaevleks mitu-mitu tundi küsimusega, millele mina tean vastust paari minutiga. Mutte seepärast, et olen kõige targem või tähtsam – ikka seepärast, et see on asi/projekt/teema, milles ole mina algusest saadik kättpidi sees olnud, aga kolleeg peaks ennast alles hakkama detailidega kurssi viima. Samamoodi ei tea mina töökaaslasi asendades kõiki nende töid detailselt, pean alles hakkama uurima.
See on ju tavaline asutustes, kus kõik ei klopsi kokku samasuguseid taburette samal moel, aga pakutakse mingit kompleksset teenust/asja, mis on alati tailor-made ja kliente on sadu ja sadu.
Need paar-kolm kõnet mõnenädalase puhkuse jooksul säästavad minu närve, kliendi ja KOLLEEGI AEGA (kolleeg ei saa ju sel ajal omade töödega tegeleda, millest sõltub tema palk), säästavad firma mainet ja rõõmustavad kliente. Mis kokkuvõttes tähendab rohkem rahulolevaid kliente ja töötajaid, mis omakorda tähendab rohkem raha firmale ning mulle parema tuju ning vähem segaputru helpida pärast puhkust.

+1
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kas sa tõesti arvad, et selliseid suuri ja olulisi kliente omavad ettevõtted saavad endale lubada, et ainult ÜKS inimene tegeleb nendega?

Seda vaevalt, eks neid ole ikka mitu. Selleks, et saaks kohe laksust asendada, peaks see töö olema täiesti malli järgi. Ainult teeme seda, ainult nii ja kõikide probleemide lahendused on tööandja poolt koostatuna exceli failis C-kettal. Keerulisemates ametites aga see nii pole.

+1
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

See sinu ‘projekteerija-paigaldaja-teostaja’ ei ole mitte iialgi nii suurtes firmades üksikisik. Neid on palju ja neil on süsteem, mitte keegi neist üksikuna ei ole asendamatu. Ma ei kujutaks ette, et mina (või minu abikaasa, kellega koos elame ja reisime) oleks selline ‘p-p-t’, kes ei saa minna oma korralise puhkuse ajal mitte ühelegi kaugemale eksootikareisile (kus on oht interneti puudumisele – ja see oht on maakeral ikka väga paljudes reisitavates kohtades) enne väärikale pensionile minekut. See on absurdne.

See pole probleemiks olnud. E-kirju ma ei loe kunagi puhkuse ajal, nädalavahetueti mõnikord, sest arvuti avab mul Outlooki automaatselt, kui sisse login. Jutuks on ju kriisikõned, kiired kõned. Telefoniga on mind kätte saadud nii Senegalist kui Keeniast, nii Kreetalt, Paxoselt, Rumeeniast, Norrast kui, kas kujutad ette, isegi Venemaalt.

0
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ja nüüd kujuta ette, mis siis saab kui see üks ja ainus võtmekliendiga tegelev inimene jääb trammi alla või otsustab lihtsalt töölt lahkuda. Kas sa tõesti arvad, et selliseid suuri ja olulisi kliente omavad ettevõtted saavad endale lubada, et ainult ÜKS inimene tegeleb nendega? Ja see inimene peab selleks valmis olema nii päeval kui öösel kui ka puhkuse ajal?

Ei, ettevõte ei arva seda. Ettevõte tahaks muidugi, et ma puhkaks. Praktiliselt pean seda varjama, et võtan ka puhkuse ajal töökõnesid vastu – niisama pisiasja pärast keegi ju ei helista, OOO message suunab nad asendaja juurde ja lisab, et väga ülikriitilistes küsimustes palun helistage mulle. Nagu ma eespool kirjutasin, MINA tahan seda. Pärast uuesti sisseelamine on palju keerulisem. Lisaks on kliendid mulle olulised ja kolleegid ka. Ma ei taha, et klient ootaks ja kolleeg vaevleks mitu-mitu tundi küsimusega, millele mina tean vastust paari minutiga. Mutte seepärast, et olen kõige targem või tähtsam – ikka seepärast, et see on asi/projekt/teema, milles ole mina algusest saadik kättpidi sees olnud, aga kolleeg peaks ennast alles hakkama detailidega kurssi viima. Samamoodi ei tea mina töökaaslasi asendades kõiki nende töid detailselt, pean alles hakkama uurima.

See on ju tavaline asutustes, kus kõik ei klopsi kokku samasuguseid taburette samal moel, aga pakutakse mingit kompleksset teenust/asja, mis on alati tailor-made ja kliente on sadu ja sadu.

Need paar-kolm kõnet mõnenädalase puhkuse jooksul säästavad minu närve, kliendi ja KOLLEEGI AEGA (kolleeg ei saa ju sel ajal omade töödega tegeleda, millest sõltub tema palk), säästavad firma mainet ja rõõmustavad kliente. Mis kokkuvõttes tähendab rohkem rahulolevaid kliente ja töötajaid, mis omakorda tähendab rohkem raha firmale ning mulle parema tuju ning vähem segaputru helpida pärast puhkust.

Lopeta. Sellistes firmades ei asu oluline info kunagi yhe voi ka kahe inimese peas, see on turvarisk, mida nad ei saa ega tohi endale lubada. Ja mis segapudru – sellistes firmades ei ole kunagi segapudru, sest koik protseduurid ja oluline info selgelt kirjas ja reglementeeritud, olenemata sellest, kes sellega parajasti toimetab. Tootajad on koolitatud ja instrueeritud, jne.

Nn. suurliendi esindajana oleks vastupidi minu jaoks suur ohumark, kui mind olulise kysimusega suunatakse puhkusel oleva tootaja juurde, see naitab, et firma ei suhtu riskidesse tosiselt ja business continuity pole tagatud.

Teine asi, kui see nn. votmeklient on autotookoda, kellel on paar sidurijuppi puudu. Aga suured ja sertifitseeritud autovaruosade maaletoojadki ei luba endale seda.

 

 

 

 

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Lopeta. Sellistes firmades ei asu oluline info kunagi yhe voi ka kahe inimese peas, see on turvarisk, mida nad ei saa ega tohi endale lubada.

Ah jäta. Mu sugulane näiteks töötab elektritöödega, on….põhimõtteliselt projekti juht. Ehitatavas kontormajas teab ainult tema peast, millisest rubilnikust kinni haarata, kui juhtub see või too. Esmalt ta on juht, teiseks tark, kolmandaks see on tema laps. Kaablivedajaid ja kilbipaigaldajaid on muidugi samal objektil kümneid ja temataolisi spetse firmas ka, teistel objektidel. Aga konkreetse ehitatava büroohoone kohta tema teab seda ainsana une pealt ja peast, teised peaksid hakkama skeeme lugema.

+2
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga konkreetse ehitatava büroohoone kohta tema teab seda ainsana une pealt ja peast, teised peaksid hakkama skeeme lugema.

No siis loevadki skeeme, jumalissandküll. Miks peab vastust une pealt teadma, võtad skeemi ette ja vaatad mis kuhu jookseb. Või sinu mees on jällegi see ainumas inimene maamuna peal, kes neid vaadata oskab? S*tasti tehtud skeemid siis, tuleks pädevam inimene tööle võtta.

0
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

See pole probleemiks olnud. E-kirju ma ei loe kunagi puhkuse ajal, nädalavahetueti mõnikord, sest arvuti avab mul Outlooki automaatselt, kui sisse login. Jutuks on ju kriisikõned, kiired kõned. Telefoniga on mind kätte saadud nii Senegalist kui Keeniast, nii Kreetalt, Paxoselt, Rumeeniast, Norrast kui, kas kujutad ette, isegi Venemaalt.

Sa oled lihtsalt nii tüütu ja naeruväärne, et võiksid tõesti lõpetada. Tahad, mainin ära riigid, kust sind kätte ei saa? Aa, sa ei taha, sest sa ei ole sellistes riikides viibinud? Totter ja nõme oled lihtsalt.

+1
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

.

Ma kaldun arvama, et sellistel asendamatutel koiketeadjatel polegi tood tavaliselt.

Kes votaks toole inimese, kes voib tema ettevottes kaose pohjustada?

 

+1
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Sa oled lihtsalt nii tüütu ja naeruväärne, et võiksid tõesti lõpetada. Tahad, mainin ära riigid, kust sind kätte ei saa? Aa, sa ei taha, sest sa ei ole sellistes riikides viibinud? Totter ja nõme oled lihtsalt.

Jah, on palju riike, kus ma ei ole viibinud. Ka ei läheks ma Põhja-Koreassse, kusjuures ma olen seal käinud, ega kuskile Kilimanjarole ega isegi Somaalimaale siis, kui mõni tähtis projekt just lõpetamisel või selle käivitamisjärgne katseperiood alles käib. Kui kõige keerulisemad asjad võivad juhtuda. Selleks on teised ajad. Töökaaslased vajavad ka veidi austust.

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga konkreetse ehitatava büroohoone kohta tema teab seda ainsana une pealt ja peast, teised peaksid hakkama skeeme lugema.

No siis loevadki skeeme, jumalissandküll. Miks peab vastust une pealt teadma, võtad skeemi ette ja vaatad mis kuhu jookseb. Või sinu mees on jällegi see ainumas inimene maamuna peal, kes neid vaadata oskab? S*tasti tehtud skeemid siis, tuleks pädevam inimene tööle võtta.

Miks peaks klient ootama tunnikese, kui ma vastan minutiga? Ega sina peagi, lihtsat mina tahan nii. Sina lase rahus kolleegil otsida ja kliendil oodata. Tööandja ju seda tahabki.

+2
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga konkreetse ehitatava büroohoone kohta tema teab seda ainsana une pealt ja peast, teised peaksid hakkama skeeme lugema.

No siis loevadki skeeme, jumalissandküll. Miks peab vastust une pealt teadma, võtad skeemi ette ja vaatad mis kuhu jookseb. Või sinu mees on jällegi see ainumas inimene maamuna peal, kes neid vaadata oskab? S*tasti tehtud skeemid siis, tuleks pädevam inimene tööle võtta.

Miks peaks klient ootama tunnikese, kui ma vastan minutiga? Ega sina peagi, lihtsat mina tahan nii. Sina lase rahus kolleegil otsida ja kliendil oodata. Tööandja ju seda tahabki.

Vaata, mul oli kolleeg, kes samamoodi tegi 24/7 tööd, tema poole võis igal pöörduda – õhtul, nädalavahetusel, puhkuse ajal, haiguse ajal. Ühel päeval ta aga järsku ei vastanud enam kõnedele. Süsteem näitas, et on sisselogitud ja kõik okei, tegelikult oli aga asjalugu nii, et inimene oli arvuti taga südamerabanduse saanud ja mitu tundi juba surnud. See juhtus reedel, arva, mitu päeva läks, kui see sinusugune asendamatu inimene juba unustatud ja välja vahetatud oli? Esmaspäeval anti meile juhtunust teada, neljapäeval läks töökuulutus üles ja järgmisel nädalal oli sobiv kandidaat välja valitud.

Mina ei soovi, et minuga sama juhtuks, aga sina tee mis tahad, mind ei koti.

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 121 kuni 150 (kokku 158 )


Esileht Tööelu, raha ja seadused. Mis kell helistate n.ö. tööasjus?