Esileht Koolilaps Kui tänane põhikooli matemaatika eksam…

Näitan 30 postitust - vahemik 211 kuni 240 (kokku 299 )

Teema: Kui tänane põhikooli matemaatika eksam…

Postitas:
Kägu

Haridustee ei olegi kinni, ta võib jätkata järgmises astmes, kuhu sisse pääseb. Aga koolid ei võta 9. klassi inimesi, kes on 9. klassi lõpetanud. Õhtukooli lehel on kirjas

Miks peaks tahtma minna uuesti põhikooli kui see juba lõpetatud on?

Järjest enam mulle  tundub, et lisaks kõrghariduse devalveerumisele on Eestis sama saatus tabanud ka gümnaasiumiharidust. Eestis on mitmeid kutsehariduskeskusi, kus on võimalik saada ka keskharidus ning edasi siirduda kõrgharidust omandama. Kõik on kinni vaid õpilase enda tahtmises ja ka võimetes. Või te tõesti arvate, et mingis kolmanda-neljanda kategooria gümnaasiumis õpib nagu rohkem?

Või on asi prestiižis? Pole ju mingi saladus, et oskustööliste madal (sotsiaalne) hindamine oli üheks viimase emigreerumislaine põhjuseks.

+3
-7
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Vaata selle väga popi kooli tulemusi riigieksamitel.

Nüüd ma ei saa aru. Kui selles oli asi, et soovitud gümnaasiumi ei pääsetud, siis on ju hoopis teine asi, ei tasu oiata ja ohata, et ohhh, mul on nii tubli laps, aga näe, gümnaasiumi ei lastud, süsteem on niiiiii vigane. Su last ei lastud tugevasse gümnaasiumi. Eks nüüd mingu siis kutsekooli, kui see on parem variant kui näiteks 32.KK.

Või sa pole mõni neist, kelle laps kooli ei saanud, niisama kirjutad siia suvalisi mõtteid?

Minu laps on gümnaasiumis sees. Mulle lihtsalt on arusaamatu ja veider see sinu matemaatiliste võimete kõige olulisemaks pidamine. Sugulane, pigem nõrk matas, lõpetab peagi keele- ja kultuurisuuna suuna. Pigem on õppekavas keeletunde ülipalju, matemaatika kolm. Aga see ta tulevikku küll kuidagi ära ei nulli!

Kus on keegi matemaatilisi võimeid kõige tähtsamaks pidanud? Mistahes pk eksamil läbi kukkumine on kehv. 50% piirist allapoole jäämine näitab, et laps ei ole üheksa aasta jooksul suutnud isegi poolt õpitavast materjalist omandada – seda ei saa iseloomustada väljendiga “pigem nõrk”.

Kas sa mäletad ikka, kuidas viimasel paaril aastal meil õpe toimunud on? Kõike muud kui järjepidevalt. Kord online, siis koha peal, siis hübriid, siis isolatsioon. Matemaatika aga on aine, mis tahab järje peal püsimiseks pidevat süsteemset tegelemist ja püüa aru saada, et igaühel ei tule see iseenesest. No ei ole kõigil lastel loomulikku matemaatikasoont, mõned peavad rohkem pingutama, ja kui juba süsteem sassi läheb ning järg käest, on väga raske tagasi saada. Mis ei tähenda aga, et kõik nende üheksa aastat on täiesti mõttetud olnud ning nüüd on õigustatud väide, et neil pole nagunii keskharidust omandama asja.

+13
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ja kui ei leia, siis õpite aasta kuskil ja siis proovite kuhugi saada, pidevalt kukutakse välja gümnaasiumist, näiteks väga popp 32.KK otsib juba 11. ja 12. klassi õpilasi

Reaali saab ka 11.klassi kandideerida ja sai ka eelnevatel aastatel. Alati kukuvad mõned välja, kes katsed hästi tegid. Minu ühe lapse klassit lahkusid kümnendas üks õpilane, kes tegelikult tahtis oma vanasse kooli edasi jääda, aga vanemad surusid reaali peale, üks kes avastas, et reaalis püsimiseks peab liiga palju tööd tegema ja üks muukeelesest perest laps. Samas see eeldab ikkagi mingisse günaasiumisse sisesaamist ja ilmselt ka iseseisvat tööd, et nendele üksikutele vabadele kohtadele kandideerida.

Ma siiski usun, et need targad lapsed, kes eksamid 80+ punktile tegid, siiski sügiseks mõnda gümnaasiumisse saavad kui ise vähegi aktiivsed on. Ja kui siiski ei saa, siis tasuks valida selline tehnikumi tüüpi kool, need annavad tugevama ettevalmistuse, saab hiljem ka kõrgkooli kandideerida. Päris kutsekas on vast põhirõhk siiski kutseoskuste omandamisel.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mina küll ei tembeldaks neid, kes põhikooli eksamid alla 50% teevad, mingiteks lootusetuteks juhtumiteks. Eks on ka neid, aga 16-aastasele öelda, et sa pole gümnaasiumikõlbulik, on küll vale. Kõik on veel ees neil!

Ja lisaks ei tasu ära unustada, et punkte kaotab ka vormistamisvigade tõttu. Ehk siis laps võib ülesande õigesti ära lahendada, aga ei saa selle ülesande eest maksimumpunkte, sest jättis mingid sammud välja kirjutamata vms. Ja ma kahtlustan, et sellisel juhul oleneb punktide andmine väga palju ka parandajast.

+7
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ja lisaks ei tasu ära unustada, et punkte kaotab ka vormistamisvigade tõttu. Ehk siis laps võib ülesande õigesti ära lahendada, aga ei saa selle ülesande eest maksimumpunkte, sest jättis mingid sammud välja kirjutamata vms. Ja ma kahtlustan, et sellisel juhul oleneb punktide andmine väga palju ka parandajast.

Seda nüanssi vaataks mina just teistpidise nurga alt – et isegi vormistamise eest saab juba punkte ja mitte vähe. Seega saad sa märgatava hulga punkte juba matemaatikat ennast oskamata. Seda lihtsam on jõuda 50% tasemele.

+3
-7
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ja lisaks ei tasu ära unustada, et punkte kaotab ka vormistamisvigade tõttu. Ehk siis laps võib ülesande õigesti ära lahendada, aga ei saa selle ülesande eest maksimumpunkte, sest jättis mingid sammud välja kirjutamata vms. Ja ma kahtlustan, et sellisel juhul oleneb punktide andmine väga palju ka parandajast.

Seda nüanssi vaataks mina just teistpidise nurga alt – et isegi vormistamise eest saab juba punkte ja mitte vähe. Seega saad sa märgatava hulga punkte juba matemaatikat ennast oskamata. Seda lihtsam on jõuda 50% tasemele.

Mida sa seal vormistaks, kui ei oskaks kriipsugi paberile panna?

+7
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mida sa seal vormistaks, kui ei oskaks kriipsugi paberile panna?

Inimene, kes ei oska matemaatikas isegi vale lahendust vormistada ehk “kriipsugi paberile panna” peaks sinu arust õppima gümnaasiumis???? Taga targemaks.

+7
-7
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mida sa seal vormistaks, kui ei oskaks kriipsugi paberile panna?

Inimene, kes ei oska matemaatikas isegi vale lahendust vormistada ehk “kriipsugi paberile panna” peaks sinu arust õppima gümnaasiumis???? Taga targemaks.

Kui ma mingit geomeetria ülesannet ei oska, kohe kriipsugi ei pane paberile, siis jäängi põhiharidusega? Mõnda osa võib ju noor superhästi osata, midagi jälle vähem. Või üldse mitte. See on täitsa normaalne.

Ja ära ole nii tige! Rõõmus meel, avatus, julgus – kõik need on palju olulisemad, kui matemaatikaoskus!

+5
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui ma mingit geomeetria ülesannet ei oska, kohe kriipsugi ei pane paberile, siis jäängi põhiharidusega? Mõnda osa võib ju noor superhästi osata, midagi jälle vähem. Või üldse mitte. See on täitsa normaalne.

Muidugi on normaalne. Sellistest noortest me ju ei räägigi. Me räägime teistmoodi noortest, neist, kes ühtegi ülesannet ei oska neist suhteliselt lihtsatest ülesannetest, mis eksamil olid, ja ei oska isegi ülesannete andmeid välja kirjutada ega osalistki lahendust, kasvõi valetki, pakkuda.

+4
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ja ära ole nii tige! Rõõmus meel, avatus, julgus – kõik need on palju olulisemad, kui matemaatikaoskus!

Jah, elus küll, aga me ei räägi sellest, kes on parem inimene, vaid kes peaks õppima gümnaasiumis.

+4
-6
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Rõõmus meel, avatus, julgus – kõik need on palju olulisemad, kui matemaatikaoskus!

No aga siis pole ju hullu! Piisab, kui sisendada endale, et rõõmus meel, avatus ja julgus on olulisemad kui keskharidus ja polegi probleemi, et gümnaasiumisse ei pääsenud.

+3
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Lugege tänasest PM Sõõrumaa arvamust. Täiesti eluterve lähenemine.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Lugege tänasest PM Sõõrumaa arvamust. Täiesti eluterve lähenemine.

Just, täpselt see, mida ma hetk tagasi kirjutasin – valige rõõmus meel ja põhiharidus, kui õppimine kohe üldse ei sobi ega meeldi.

+4
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kuid siin teemas kurdavad vanemad, kuidas nende eksamil 20% saanud järglane oleks ikkagi täpselt sobiv gümnaasiumi jaoks.  See on see “oleme valmis SINU lapse sünniks” põlvkond, kelle lapse erilisust juba maast madalast rõhutatud on. Ja nüüd siis selline pauk.  Ei ole ka varianti, et siis pere mõni teine laps kõrgelt haritud saab, sest seda teist paraku pole. Tundub pigem selline vanema enda unistuste täitmise teema.

+5
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kuid siin teemas kurdavad vanemad, kuidas nende eksamil 20% saanud järglane oleks ikkagi täpselt sobiv gümnaasiumi jaoks. See on see “oleme valmis SINU lapse sünniks” põlvkond, kelle lapse erilisust juba maast madalast rõhutatud on. Ja nüüd siis selline pauk. Ei ole ka varianti, et siis pere mõni teine laps kõrgelt haritud saab, sest seda teist paraku pole. Tundub pigem selline vanema enda unistuste täitmise teema.

Ei ole ju kuskil sellist juttu. Kelle laps sai 20 ja kes sellep nutab? Siin on erinevad inimesed, osade lastel gümnakohad käes, osadel (veel) mitte. Minu laps sai väga korralikud punktid, gümnaasiumis sees, aga ma endiselt ei arva, et põhikooli lõpueksamid või matemaatikas nõrk olemine terveks eluks jälje jätab.

Vastik lugeda seda noorte inimeste ja nende vanemate  mõnitamist.

+9
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Rõõmus meel, avatus, julgus – kõik need on palju olulisemad, kui matemaatikaoskus!

No aga siis pole ju hullu! Piisab, kui sisendada endale, et rõõmus meel, avatus ja julgus on olulisemad kui keskharidus ja polegi probleemi, et gümnaasiumisse ei pääsenud.

Matemaatika ei ole põhjus gümnaasiumikohast loobumiseks. Kolmele venitab eraõpsiga ilusti välja ja humanitaaril polegi rohkem vaja.
 

+6
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kuule, kasva suureks. Ei ole siin mingit mõnitamist, puhas tegelikkuse tõdemine.

+3
-6
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Rõõmus meel, avatus, julgus – kõik need on palju olulisemad, kui matemaatikaoskus!

No aga siis pole ju hullu! Piisab, kui sisendada endale, et rõõmus meel, avatus ja julgus on olulisemad kui keskharidus ja polegi probleemi, et gümnaasiumisse ei pääsenud.

Matemaatika ei ole põhjus gümnaasiumikohast loobumiseks. Kolmele venitab eraõpsiga ilusti välja ja humanitaaril polegi rohkem vaja.

Küsimus ei ole ju loobumises – läbikukkumine eksamil on asi, mis jätab gümnaasiumikohast lihtsalt ilma.

+3
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Rõõmus meel, avatus, julgus – kõik need on palju olulisemad, kui matemaatikaoskus!

No aga siis pole ju hullu! Piisab, kui sisendada endale, et rõõmus meel, avatus ja julgus on olulisemad kui keskharidus ja polegi probleemi, et gümnaasiumisse ei pääsenud.

Matemaatika ei ole põhjus gümnaasiumikohast loobumiseks. Kolmele venitab eraõpsiga ilusti välja ja humanitaaril polegi rohkem vaja.

Küsimus ei ole ju loobumises – läbikukkumine eksamil on asi, mis jätab gümnaasiumikohast lihtsalt ilma.

Mitte igas koolis. Sellest on soon teemas korduvalt juttu olnud, et osade koolide sisseastumise tingimustes pole eksami kohta midagi. Olulised on perioodihinded.

+5
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kuule, kasva suureks. Ei ole siin mingit mõnitamist, puhas tegelikkuse tõdemine.

?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Rõõmus meel, avatus, julgus – kõik need on palju olulisemad, kui matemaatikaoskus!

No aga siis pole ju hullu! Piisab, kui sisendada endale, et rõõmus meel, avatus ja julgus on olulisemad kui keskharidus ja polegi probleemi, et gümnaasiumisse ei pääsenud.

Matemaatika ei ole põhjus gümnaasiumikohast loobumiseks. Kolmele venitab eraõpsiga ilusti välja ja humanitaaril polegi rohkem vaja.

Küsimus ei ole ju loobumises – läbikukkumine eksamil on asi, mis jätab gümnaasiumikohast lihtsalt ilma.

Mitte igas koolis. Sellest on soon teemas korduvalt juttu olnud, et osade koolide sisseastumise tingimustes pole eksami kohta midagi. Olulised on perioodihinded.

Mitte ükski kool ei arvesta lõplikul vastuvõtmisel perioodihindeid.

0
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Rõõmus meel, avatus, julgus – kõik need on palju olulisemad, kui matemaatikaoskus!

No aga siis pole ju hullu! Piisab, kui sisendada endale, et rõõmus meel, avatus ja julgus on olulisemad kui keskharidus ja polegi probleemi, et gümnaasiumisse ei pääsenud.

Matemaatika ei ole põhjus gümnaasiumikohast loobumiseks. Kolmele venitab eraõpsiga ilusti välja ja humanitaaril polegi rohkem vaja.

Küsimus ei ole ju loobumises – läbikukkumine eksamil on asi, mis jätab gümnaasiumikohast lihtsalt ilma.

Mitte igas koolis. Sellest on soon teemas korduvalt juttu olnud, et osade koolide sisseastumise tingimustes pole eksami kohta midagi. Olulised on perioodihinded.

Mitte ükski kool ei arvesta lõplikul vastuvõtmisel perioodihindeid.

Arvestab küll.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Näita mulle mõne kooli vastuvõtutingimusi, kus oleks nii kirjas.

0
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Näita mulle mõne kooli vastuvõtutingimusi, kus oleks nii kirjas.

Mine orsi siis, kui mind ei usu. Nelja-viielised saavad sisse katseteta.

+2
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Rõõmus meel, avatus, julgus – kõik need on palju olulisemad, kui matemaatikaoskus!

No aga siis pole ju hullu! Piisab, kui sisendada endale, et rõõmus meel, avatus ja julgus on olulisemad kui keskharidus ja polegi probleemi, et gümnaasiumisse ei pääsenud.

Matemaatika ei ole põhjus gümnaasiumikohast loobumiseks. Kolmele venitab eraõpsiga ilusti välja ja humanitaaril polegi rohkem vaja.

Küsimus ei ole ju loobumises – läbikukkumine eksamil on asi, mis jätab gümnaasiumikohast lihtsalt ilma.

Mitte igas koolis. Sellest on soon teemas korduvalt juttu olnud, et osade koolide sisseastumise tingimustes pole eksami kohta midagi. Olulised on perioodihinded.

Mitte ükski kool ei arvesta lõplikul vastuvõtmisel perioodihindeid.

Arvestab küll.

Sa pead ehk silmas lõputunnistuse hindeid?

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ma ütlen kogu selle matemaatika eksami vaidluse peale sekka, mina olin omal ajal kindel 3 matemaatikas ja kartsin väga eksamil põruda. Sain gümna eksami ilusti 3 peale tehtud ja samas sai matemaatika eksami 2 hoopis klassi üks priimuseid matemaatikas?! Kuidas selgitate? Eksamil hinnatakse ju ühtemoodi, ei saanud ka olla, et teda rangemini hinnati vms.? Sest hindajaid oli rihkem kui vaid oma mate õps.

Matemaatika on samuti ilus aine, aga siin kommentaariumis hakkab silma üks eriti kuivik ja inetu inimhing. Ju ta saab aru, et teda mõtlen.

+6
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Näita mulle mõne kooli vastuvõtutingimusi, kus oleks nii kirjas.

Mine orsi siis, kui mind ei usu. Nelja-viielised saavad sisse katseteta.

Täpselt nii. Meie lapsel ühes gümnas koolikoht olemas kuna nelja-viieline. Soovitud kooli aga ei saanud. Mate.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ma ütlen kogu selle matemaatika eksami vaidluse peale sekka, mina olin omal ajal kindel 3 matemaatikas ja kartsin väga eksamil põruda. Sain gümna eksami ilusti 3 peale tehtud ja samas sai matemaatika eksami 2 hoopis klassi üks priimuseid matemaatikas?! Kuidas selgitate?

Nii selgitamegi, et priimus läks ilmselt mütsiga lööma. Loogiline ju. Mis ajal see oli? Ilmselt ammusel ajal, kus õppimine eksamiks oli suurema kaaluga. Praegu on eksam tugevate jaoks lihtsalt vormistamise küsimus.

Matemaatika on samuti ilus aine, aga siin kommentaariumis hakkab silma üks eriti kuivik ja inetu inimhing. Ju ta saab aru, et teda mõtlen.

Võimalik, et mõtled mind, kuigi meid on siin mitmeid, kes arvavad, et gümnaasium pole ei inimõigus ega sinna mitte minek elu lõpp. Ütlen sulle, et sa pole vist päris süvenenud, mis meie point on, kui meid kuivikuteks ja inetuteks hingedeks nimetad.

+4
-9
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ma ütlen kogu selle matemaatika eksami vaidluse peale sekka, mina olin omal ajal kindel 3 matemaatikas ja kartsin väga eksamil põruda. Sain gümna eksami ilusti 3 peale tehtud ja samas sai matemaatika eksami 2 hoopis klassi üks priimuseid matemaatikas?! Kuidas selgitate?

Nii selgitamegi, et priimus läks ilmselt mütsiga lööma. Loogiline ju. Mis ajal see oli? Ilmselt ammusel ajal, kus õppimine eksamiks oli suurema kaaluga. Praegu on eksam tugevate jaoks lihtsalt vormistamise küsimus.

Matemaatika on samuti ilus aine, aga siin kommentaariumis hakkab silma üks eriti kuivik ja inetu inimhing. Ju ta saab aru, et teda mõtlen.

Võimalik, et mõtled mind, kuigi meid on siin mitmeid, kes arvavad, et gümnaasium pole ei inimõigus ega sinna mitte minek elu lõpp. Ütlen sulle, et sa pole vist päris süvenenud, mis meie point on, kui meid kuivikuteks ja inetuteks hingedeks nimetad.

Nüüd käseb mu loogika küll juba küsida, oled sa ise ikka gümnaasiumis käinud? Matemaatika ja mütsiga löömine ei käi kuidagi kokku.

+5
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Matemaatika ja mütsiga löömine ei käi kuidagi kokku.

Kuidas palun?

+2
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 211 kuni 240 (kokku 299 )


Esileht Koolilaps Kui tänane põhikooli matemaatika eksam…